Vi (och 75 andra) var på visningen idag. Fantastiskt hus men alldeles för mycket renoveringsbheov. Dessutom fanns det en färdig deal på 350' över utgångspris redan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Trist, både för er och huset. Det låter som att ni skulle tagit väl hand om det. Hoppas att ni hittar ett annat snart och hoppas att huset hamnar hos någon som inte renoverar sönder det.Vi (och 75 andra) var på visningen idag. Fantastiskt hus men alldeles för mycket renoveringsbheov. Dessutom fanns det en färdig deal på 350' över utgångspris redan.
Vi (och 75 andra) var på visningen idag. Fantastiskt hus men alldeles för mycket renoveringsbheov. Dessutom fanns det en färdig deal på 350' över utgångspris redan.
@Bubbla Jag tänker att om du räknar med att bo i huset under en lång tid är det värt det att börja om igen, om huset känns hundra. Att börja om tar väl några månader upp till ett år och bor du i huset i 10 år blir de få månaderna väldigt små i jämförelse.
@Pontevecchio Dålig stil att få en sån prisinformation när en redan är på visningen tycker jag! Jag gillar verkligen inte mäklare... Litar inte ett dugg på dem
priset var väl en sak men att det låg färdigt för kontraktskrivning dagen efter...
"jag kunde inte ställa in visningen" ehh jo?
Är det bara i lgh-marknaden det är ganska vanligt med ett förhandsbud som meddelas på visning tro? När vi sålde vår bostadsrätt i höstas så fick vi förhandsbud på ett par hundra tusen över acceptpris och det var väldigt vanligt när vi letade för ett par år sedan också att man fick besked om att det låg ett bud och att om ingen matchade det så skrevs en eller Max två dagar senare.Vad tråkigt! 350 över utgångspriset var inte dåligt heller!
Är det bara i lgh-marknaden det är ganska vanligt med ett förhandsbud som meddelas på visning tro? När vi sålde vår bostadsrätt i höstas så fick vi förhandsbud på ett par hundra tusen över acceptpris och det var väldigt vanligt när vi letade för ett par år sedan också att man fick besked om att det låg ett bud och att om ingen matchade det så skrevs en eller Max två dagar senare.
Som säljare är det ett underbart läge, inte lika kul som köpare men ga vanligt nu när förhandsbud blir allt vanligare. Vi "tappade" två hus innan visning också, uppskattningsvis efter bud på dryga halvmiljonen över acceptpriset... Galen marknad på sina håll.
Är det bara i lgh-marknaden det är ganska vanligt med ett förhandsbud som meddelas på visning tro? När vi sålde vår bostadsrätt i höstas så fick vi förhandsbud på ett par hundra tusen över acceptpris och det var väldigt vanligt när vi letade för ett par år sedan också att man fick besked om att det låg ett bud och att om ingen matchade det så skrevs en eller Max två dagar senare.
Som säljare är det ett underbart läge, inte lika kul som köpare men ga vanligt nu när förhandsbud blir allt vanligare. Vi "tappade" två hus innan visning också, uppskattningsvis efter bud på dryga halvmiljonen över acceptpriset... Galen marknad på sina håll.
priset var väl en sak men att det låg färdigt för kontraktskrivning dagen efter...
"jag kunde inte ställa in visningen" ehh jo?
Vårt intresse var dock inte seriöst pga renoveringsbehovet. Vi har varken kunskap, pengar eller tid till det. Men det ska bli kul att se om det kommer ut på marknaden om 1-2 år renoverat. Potential fanns i massor
100 000!! haha vilket pris!Jag som drömt om hus på landet i många, många år, har kanske hittat något jag vill ha. Dessvärre är det riktigt jävla uselt i skicket. Nu pratar vi totalrenovering. TOTAL.
Vi har bokat in oss på visning, men eftersom det är ett dödsbo har vi redan varit där och snokat flera gånger. Känslan utomhus är bra. Nu återstår det att se hur det känns inomhus.
Sambon har redan börjat renovera i tanken. Han är redan färdig med huset och har börjat bygga garaget. Jag är lite mer avvaktande, jag vill se hur det ser ut inne innan jag planerar iväg hur långt som helst.
Men med det priset så...
http://www.hemnet.se/bostad/villa-5rum-hjo-kommun-korsberga-tegelbruk-25-6727739
Tyvärr har jag inte pratat med min mamma sedan jag råkade kläcka att vi tänkte gå på visning av huset. Hon blev minst sagt jätteupprörd. Hon vill inte att vi köper det.
Sambon släkt, vars farfar var byggmästare och vars farbröder alla har mer eller mindre totalrenoverat hus är inte alls lika avigt inställda som min mor..