Nej då.Nej. Du skriver själv huruvida andra känner mig eller inte. Skall jag behöva citera dina egna påståenden?
Jag kan visst ha råkat skriva så men det var inte så som jag menade.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej då.Nej. Du skriver själv huruvida andra känner mig eller inte. Skall jag behöva citera dina egna påståenden?
Det handlar om att alla, även kvinnor, behöver dra sitt strå till den allmänna stacken.
Och nu så menar jag inte pengar utan funktioner.
Om ingen ville arbeta så skulle det inte finnas ambulanser, sjukvård, vägar, allmänna kommunikationer och allt det där som vi ser som självklart att ha tillgång till.
Att då dra sig undan arbete är att hänga på andra utan att själv erbjuda något att hänga på.
Vad är dessa för val mer specifikt, för inte kan det va sådana val som t ex vad man hade tänkt äta för mat idag?Man skall vara medveten om hur de egna valen påverkar omvärlden.
Och noga tänka över om det är värt det eller ej och hur man kanske behöver kompensera för vissa mindre bra val.
Att tänka "Att det skall väl andra skita i" blir fel då valen påverkar även dessa andra.
Nej det missar jag nog mest.Men du dissar ju t.ex. Volontärarbete.
Inte alls.Sedan är det ju bara heltidsarbete som verkar vara "godkänt". Att jobba deltid är ju också att svika sitt kön,
Inte alls.Och man måste absolut vara karriäristisk - inte bara jobba för att kunna betala för att leva.
Det handlar inte om förutsättningar utan om den egna inställningen.Om jag minns rätt bor ts inte ens i Sverige. Det är faktiskt lite orättvist att jämföra rakt av för förutsättningarna skiljer sig så mellan länderna.
Jo de valen också.Vad är dessa för val mer specifikt, för inte kan det va sådana val som t ex vad man hade tänkt äta för mat idag?
Nej då.
Dock så undrar jag om inte det där med ladorna känns kryptiskt.
Det hänvisar till Bibeln och att spara i ladorna.
7 goda år och 7 svåra år.
Ska man va sådan så är det väl egentligen ingen som har valt att få leva, vi har fått göra det för att våra föräldrar tyckte det. På tal om val.Jo de valen också.
Som att låta bli att äta plågad dansk gris eller utrotningshotad fisk och välja rättvisemärkt kaffe.
De val man gör påverkar andra hela tiden.
Varken eller.Har du gått en retorik-kurs hos SD?
Finns olika vinklingar på det men min man har högre lön eftersom han har ett i mina ögon tråkigt jobb där alla kvinnor oxå har högre lön än vad jag har. I min bransch har jag samma låga lön som de män jag känner. Jag har valt ett yrke med dålig lön för att jag tycker det är viktigt att trivas på jobbet :-)Har fetat lite i texten ovan eftersom jag tycker att det illustrerar något man ofta möter. Nämligen att många kvinnor inte bryr sig om att män har högre lön än kvinnor. De tycker att det inte spelar någon roll, eftersom de har tillgång till den högre lönen genom sina män.
En inställningen som slår väldigt hårt mot alla kvinnor som är ensamförsörjare. Och också mot män som då känner sig tvungna att kräva de högre lönerna - kvinnans lön är ju ändå inget att räkna med.
Det fungerar med båda då.Lador = barn på engelska. Tror inte det var Bibeln som åsyftades i svaret till en person som menade att hen är likamed höna.
Ska man va sådan så är det väl egentligen ingen som har valt att få leva, vi har fått göra det för att våra föräldrar tyckte det. På tal om val.
Nä vi är inte överens nånstans, och du kommer förmodligen aldrig tycka som jag eller jag som du. Men det är inte alls meningslöst att diskutera eftersom andra som läser kanske får en ide om vad de tycker. Så utvecklas både argument och demokrati.Och det är just därför du och jag aldrig kommer att komma överens, för jag anser att kön är oväsentligt. För dig är det dock uppenbarligen väldigt viktigt och då kommer vi aldrig någonsin kunna närma oss varandra. Därför är det rätt meningslöst att vi fortsätter den här diskussionen med varandra.
Menar du att det finns vuxna som inte tar ansvar?Icke desto mindre så påverkar många val du gör andra. Är man inte ett litet barn så får man ta sitt ansvar för det.
Ibland kan det även bli så att fast man hade en åsikt från början, ju längre diskussionen fortskrider och bra argument kommer fram så kan åsikten ändras, både på gott och ont såklart.Nä vi är inte överens nånstans, och du kommer förmodligen aldrig tycka som jag eller jag som du. Men det är inte alls meningslöst att diskutera eftersom andra som läser kanske får en ide om vad de tycker. Så utvecklas både argument och demokrati.
Nä vi är inte överens nånstans, och du kommer förmodligen aldrig tycka som jag eller jag som du. Men det är inte alls meningslöst att diskutera eftersom andra som läser kanske får en ide om vad de tycker. Så utvecklas både argument och demokrati.
Nej då.
Dålig förebild för döttrar på vilket sätt då? Det skulle vara rätt tråkigt att leva i en värld där alla är lika grå och strävar efter samma saker (i detta fall karriär).En liten tanke i mitt huvud....
Alla är ju inte karriärsmänniskor.
Är man en sån människa och kvinna lägger man krokben för sina döttrar eftersom man är en dålig förebild. Man sviker andra kvinnor som vill göra karriär. Är man en sån människa och man är man lat och lite flummig- men man sviker inte alla andra män!
Menar du att det finns vuxna som inte tar ansvar?