Hur viktigt är ett jobb?

Låsningen uppstår att du tydligen måste veta i princip mitt namn, personnummer och vilket parti jag engagerar mig i. Gärna adress också.
Inte alls, det är fullständigt ointressant.
Men däremot så är det mycket intressant att veta vad du rent handgripligen gör för jämställdheten och om det ger någon effekt.

Men det finns ingen anledning för mig att tro på att du är "samhällets hjälte som är ekonomiskt oberoende och hur ut lägenheter till stackars familjer" heller.
Nu så är jag ju inte särskilt anonym längre här på forumet så du kan vara säker på att någon hade dementerat det om det inte hade varit sant.
Jag har hängt här sedan 1998.

Ja, vi är väl snart "hönor" allihopa, inga män och inga kvinnor bara hen.

Många gånger tror jag "hatet" grundar sig i avundsjuka eller att de själva måste hävda sig och verka bättre eller inte tycker om att någon tänker annorlunda, men vad vet jag, jag är bara en höna. :rofl:

Det är kanske så att vissa ser att de familjer där en inte arbetar utan är hemma med familjens lador inte direkt bidrar till att upprätthålla mäns och kvinnors valfrihet i allmänhet utan snarare cementerar diverse normer. Tyvärr kommer det ju att påverka deras lador och deras framtid.

Det är kanske så att vissa ser att de familjer där en inte arbetar utan är hemma med familjens lador inte direkt bidrar till att upprätthålla mäns och kvinnors valfrihet i allmänhet utan snarare cementerar diverse normer. Tyvärr kommer det ju att påverka deras lador och deras framtid.
På vilket sätt kommer det att påverka deras lador och deras framtid?

Att du ens ställer frågan visar att det är lönlöst att föra en diskussion.
Jag har skrivit 157 inlägg i den här tråden för att försöka att förklara just det.
Och om det ännu inte har klarnat så verkar det ytterst svårt att komma vidare.
Det måste jag hålla med om.

Vad menar du med "lador och deras framtid"?
(Känns som ett svårt begrepp att googla fram.)

Skulle jag bli ekonomiskt oberoende så skulle jag inte jobba, jobb för mej är ett onödigt ont för att kunna leva (har jobbat med 3 saker jag brinner för och alla 3 gångerna har det varit ett effektivt sätt att döda intresset på när det kommit upp i den omfattningen som behövs för att leva på det).

Så länge det finns arbetslöshet i landet så skulle jag inte känna mej som en dålig meniska för samhället för att jag inte skulle jobba.

Tänker på hur mycket intressant jag skulle kunna testa som inte hinns med då jag jobbar.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 072
Senast: Thaliaste
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
20
· Visningar
1 642
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
13 998
Senast: malumbub
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 413

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp på vintern

Hästrelaterat