@TomasN kanske inte menade att uttala sig på individnivå i sitt svar?Att skriva som TomasN gjorde befäster bara fördomar och det är väl inget att eftersträva?
Och speciellt om man inte känner någon så är det farligt att uttala "sanningar".
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@TomasN kanske inte menade att uttala sig på individnivå i sitt svar?Att skriva som TomasN gjorde befäster bara fördomar och det är väl inget att eftersträva?
Och speciellt om man inte känner någon så är det farligt att uttala "sanningar".
Fast svaret var ju på individnivå.@TomasN kanske inte menade att uttala sig på individnivå i sitt svar?
Om du fötts som man så skulle du ju inte gjort valet att inte jobba.
Fast svaret var ju på individnivå.
Hur försörjer du dig då?
Det spelar en väldigt stor roll i sammanhanget.
Jo, det hade jag antagligen eftersom jag tycker att det är skittråkigt att jobba och hellre lägger min tid på annat. Nu så råkar jag dock ha en fitta vilket tydligen är mer relevant för dig än min personlighet. Trist.
Så det är för att det är tråkigt att jobba som du inte gör det?
Det är ingenting som angår dig, men det är inte min man som försörjer mig i alla fall. Jag har heller aldrig haft någon form av socialbidrag eller arbetslöshetsersättning, så att jag går hemma och skrotar är helt och fullt mitt eget bekymmer och ingenting jag tänker sluta med för att det inte är PK.
Ja förmögna människor kan ju gå hemma och skrota bäst de vill.
Jag är inte särdeles förmögen heller dock.
Har du provat att jobba på något riktigt bra och trevligt jobb så att du verkligen kan jämföra?Ja, bland annat. Jag tycker andra saker är roligare, ja.
Som man så vet TomasN vilken press det är på män att tjäna pengar.Hur vet du det?
Vilket är en av anledningarna till att jämlikhet mellan könen är lika mycket vinst för män som för kvinnor.Som man så vet TomasN vilken press det är på män att tjäna pengar.
Hur en mans värde mäts i hur mycket pengar som han tjänar.
Och det oberoende av hur mycket pengar han har, det är inkomsten som sätter värdet.
Det är det ju inte riktigt heller. De har byggt upp ett företag ihop.Problemet är när det är någon annan som jobbar för pengarna som man lever på.
Som för TS.
Hennes man är den som får bära det oket.
Fast om strukturer ska förändras måste det finnas karlar som är lika starka som många kvinnor har varit och tar strid med strukturer. Eftersom männen ser det som en vinst att inte förändras , att inte utbilda sig, att vara kriminella etc ( ja nu är det generellt) såförändras inte en person som ser att i strukturen ligger en vinst att inte förändras.Som man så vet TomasN vilken press det är på män att tjäna pengar.
Hur en mans värde mäts i hur mycket pengar som han tjänar.
Och det oberoende av hur mycket pengar han har, det är inkomsten som sätter värdet.
Vilket innebär att det krävs modiga män för att ändra strukturen.Vilket är en av anledningarna till att jämlikhet mellan könen är lika mycket vinst för män som för kvinnor.
Själv byter jag däck och lampor, samt diverse vätskor på min bil, samt hästtransport.Och kvinnor! Hur många kvinnor här byter själva däck på bilen? Mekar med bilen? Sånt som män "alltid" gör men som exempelvis jag aldrig gör eftersom jag har noll intresse och därför noll kunskap. Varför är jag inte intresserad av bilmotorer och dylikt? Varför tar jag inte itu med det ändå, utan låter min biliintresserade man sköta det hela? Nåt att fundera över. Bilproblem och bilunderhåll är ju ändå nåt som de flesta av oss ställs inför och behöver ordna, på nåt sätt.
Jag tror balansen män/kvinnor är ganska skev i just detta ämne.....
Jag bara gissar att @TomasN har gjort ett antal val i livet och att han sitter i omkostnader som t ex villa, Volvo, vovve och om han prioriterade om så skulle han kunna sitta på ett betydligt billigare livvsomständigheter och jobba betydligt mindre. Det är i mångt och mycket ett val. Titta på lyxfällan så ser man ju extrema prioriteringar.