@Sassy om jag skulle betrakta mig och sambon som ett team så sträcker det sig till att vi splittar hyran och hjälps åt med hushållssysslorna. Dvs inget som vi inte hade klarat av på egen hand (förutom att bostaden är avhängig att vi delar på den, men vi hade inte behövt vara i en kärleksrelation för att göra det även om det underlättar att vi delar säng) eller som blir särskilt mycket bättre av att vi gör det tillsammans. Disken blir inte renare eller ens oftare diskad, tvätten blir inte mindre jobbig, bostaden blir sannerligen inte renare av att vi är två som skitar ner.
Min partner ska vara någon som jag trivs med och har roligt med. Inte att vi är Team Tvåsamhet som jobbar mot ett mål. Jag fattar inte vad det är vi borde jobba mot? Vi ror runt vår tillvaro och har det bra tillsammans. Vilket i sig är ett konstant görande. Men det finns ingenting att prestera. Ingenting som vi tillsammans lyckas med för att vi är så enastående som team.
Jag betraktar inga andra relationer på det där team och resultat-sättet heller. Bara om det verkligen är en relation där det uttalade syftet är att vi ska uppnå ett mål, dvs rena arbetsrelationer. Jag tänker aldrig att en person eller en relation tar fram något i mig, eller att vi uppnår något tillsammans. Vi trivs och har roligt ihop eller inte. Punkt, typ.