Ingen aning!Vad är det denne tankar från dig?
jag har ju ingen man i mitt liv längre.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ingen aning!Vad är det denne tankar från dig?
Men jösses!Du är något på spåret där. Allt detta om komplettering, fungera som team, ta fram de bästa sidorna, 1+1=3, osv - det är ju den ökända piedestalen. Man är bäst i världen men bara när ens partner säger det. Man blir helt beroende av partnern för att behålla sitt värde.
Jag får inte ihop det där med att man är åh-så-mycket-bättre med (tack vare) sin partner men samtidigt fantastiskt och och bra (hel, fullkomlig?) även ensam. Det blir ju en skillnad i värde oavsett. Bra - ännu bättre.
Jag tänkte mer generellt, att det kan vara givande att fundera på vad man ger till andra, vad man har att bidra med i en relation. Allmänt spånande, bara.Ingen aning!
jag har ju ingen man i mitt liv längre.
OK - då är jag med.Jag tänkte mer generellt, att det kan vara givande att fundera på vad man ger till andra, vad man har att bidra med i en relation. Allmänt spånande, bara.
Du är något på spåret där. Allt detta om komplettering, fungera som team, ta fram de bästa sidorna, 1+1=3, osv - det är ju den ökända piedestalen. Man är bäst i världen men bara när ens partner säger det. Man blir helt beroende av partnern för att behålla sitt värde.
Antagligen inte relationsmässigt heller. Begreppen formar vår verklighet.Men jösses!
Snacka om att vi inte ens är på samma planet begreppsmässigt.
Du är något på spåret där. Allt detta om komplettering, fungera som team, ta fram de bästa sidorna, 1+1=3, osv - det är ju den ökända piedestalen. Man är bäst i världen men bara när ens partner säger det. Man blir helt beroende av partnern för att behålla sitt värde.
@Sassy Men detta att man blir någonting bättre, någonting upphöjt, uppgraderad till version 2,0 tillsammans med en partner - det tycker jag är i det närmaste ett destruktivt sätt att betrakta tvåsamhet. För jag kan inte se hur det inte för med sig att man inte riktigt är lika bra utan sin partner, utanför Team Tvåsamhet.
@Sassy att man samspelar och interagerar med andra människor tycker jag är något annat än den kompletterande tvåsamhet som beskrivs i tråden. Utgångspunkten med en partner är såklart att man trivs med denne, att den inte triggar ångest, att det inte är obehagligt att umgås. Men detta att man blir någonting bättre, någonting upphöjt, uppgraderad till version 2,0 tillsammans med en partner - det tycker jag är i det närmaste ett destruktivt sätt att betrakta tvåsamhet. För jag kan inte se hur det inte för med sig att man inte riktigt är lika bra utan sin partner, utanför Team Tvåsamhet.
Vad händer när du är utan honom?Och ja, jag är bättre ihop med honom. Varför är det så hemskt?
Har jag uttryckt oförståelse för att folk är olika? Jag analyserar det som folk uttrycker här i diskussionen. Följer resonemangen, ställer frågor. Det finns inget som är så heligt att det inte får analyserar och kritiseras. Särskilt inte relationer mellan människor eftersom jag är intresserad av makt och politik och det personliga är politiskt, i synnerhet kärleksrelationer.@Trani , kan du inte ändå förstå att vi är olika och lever olika liv? För mig låter ett liv utan gemensamma projekt i olika konstellationer tråkigt. Det är inte mitt bekymmer om andra vill ha partners/vänner/vad som helst mest för att hänga med och umgås i största allmänhet. Det är inte andras bekymmer om jag lägger stor vikt vid aktiviteter och projekt i mitt umgänge, och jag vill inte bli dömd för det? Att anse att det ena per automatik är bättre än det andra är att sätta sig på höga hästar...