Oj det blir inte enkelt det här. Till att börja med så är våran syn på förhållande väldigt olika. Jag ryser (och det är inte av välbehag
) bara över tanken på någon form av kollektiv.
Jag trivs utmärkt med tvåsamhet men det är inget måste. Jag är väldigt petig när det kommer till förhållanden och lever hellre ensam i så fall (och har inga som helst problem att vara det).
Skall jag leva i ett förhållande så skall det vara bättre än att leva själv. Så på sätt och vis är ett förhållande ett mål i sig men det är inget måste. Jag vill bara ha ett förhållande om det får mig att må bra och då räcker det inte med bara ett förhållande i sig.
Men ingen människa är perfekt (inte ens jag
) och det gör att man ibland fattar fel beslut när det kommer till saker och ting och detta påverkar många gånger förhållandet.
Så när vi kom till en av vägskälen i vårt förhållande så var frågan om det vi hade var värt att försöka få tillbaka.
Efter många turer fram och tillbaka och några turer till Familjerådgivningen så blev vårat förhållande ännu bättre än innan kriserna.
Så ja på sätt och vis var tvåsamheten ett mål men det var bara för att det i grund och botten fick oss båda att må bra men ibland tappar man det och varandra lite på vägen.
Men däremot är inte ett förhållande ett måste för mig. Dock när det fungerar bra så mår jag väldigt bra och jag trivs med det. Och det känslan kan vara värd att kämpa för.
Jag längtar hem till min man och mina barn av den enkla anledningen att de får mig helt enkelt att må bra.