Hur startade din förlossning?

Sv: Hur startade din förlossning?

Hade du alltså "men" av havandeskapsförgiftningen även efter förlossningen? :cool: Lät inte så kul det där...

Det tog några dar (max 2) att bli återställd. Jag fick hf i samband med förlossningen, tydligen är det vanligast att få det då och inte under grav.

Det var inte så roligt, kände mig värdelös som mamma eftersom jag inte var uppe och gick nåt första dygnet. Det gick dock över så fort jag kom upp igen :)

Gick slemproppen och i så fall hur långt innan? Nä den plockade BM ut på förlossningen.
Gick vattnet? När på dygnet? Nä inte det heller BM gjorde hål på hinnorna
Gick ni över tiden? Eller kom bebben innan? Jag gick över tiden 1 vecka
Hur lång tid tog det från första värken? Om man räkar de första små verkarna började de vid 7 men då var de fortfarande så små så jag kunde fortsätta sova, vid 14.00 var vi på Förlossningen och 22.23 föddes Idun:love:
Smärtlindring? Började med lustgas den funkade ett tag, sen fick jag en Ryggbedövning som stängde av mina ben! Skitläskigt blev helt förlamad från magen och nedåt i 2 timmar!:eek:

Fick sy 12 stygn vilket var det värsta på hela förlossningen, då min nya BM (kom ett nytt skift efter halva förlossningen) lyckades slarva med min bedövning, jag skrek i panik och sambon grät av skräck när jag försökte värja mig mot den hemska människan!

*kl*
Gick slemproppen och i så fall hur långt innan? 13 dagar efter BF i samband med vattenavgång
Gick vattnet? När på dygnet? 13 dagar över tiden
Gick ni över tiden? Eller kom bebben innan? akutsnitt 18 dagar över tiden 36h efter igångsättning
Hur lång tid tog det från första värken? Inga naturliga värkar. 36 tim igångsatta värkar, öppnade bara mig 3 cm. Infektion i livmodern som gjorde att den ej kunde arbeta och tvingade mig till akutsnitt (41 grader feber bland annat).
Smärtlindring? hann testa allt, naturliga + lustgas och EDA. Ryggbedövning vid snitt... spinalbedövning??? :)

Gick slemproppen och i så fall hur långt innan?
Ett par dagar innan.

Gick vattnet? När på dygnet?
Vattnet togs när jag kom in på förlossningen.

Gick ni över tiden? Eller kom bebben innan?
14 dagar efter BF kom hon.

Hur lång tid tog det från första värken?
Från första värken som kan räknas så tog det 44 timmar, om man räknar från etablerade "endast" 38 timmar. Slutade i akutsnitt på grund av mycket långsam progress. När det värkstimulerande droppet stängdes av försvann värkarna i princip direkt. Tror det berodde på att hon låg vidöppet + att jag tog EDA, man såg på CTG-kurvan att värkarna gick ner i intensitet precis efter jag fått bedövningen.

Smärtlindring?
Lustgas och EDA. Fick påfyllning i epiduralen när snittet skulle läggas.

Fy :devil: vilken smärta. Kan inte påstå att jag vill gå igenom detta igen även om jag fick världens finaste pojke.

Jag håller med dig om det där med hur ont det gör, men jag kände efter mina förlossningar att "Oj, va? Är det redan över?? Det här måste jag göra om!":p

Jag håller med dig om det där med hur ont det gör, men jag kände efter mina förlossningar att "Oj, va? Är det redan över?? Det här måste jag göra om!":p

Nej tack! Det är alldeles för nära i minnet för mig! :crazy:

Gick slemproppen och i så fall hur långt innan?
Delar av slemproppen gick 2 veckor innan några känningar fanns.. Resten såg jag aldrig..

Gick vattnet?
Vattnet gick i samband med 4e krystvärken
När på dygnet?
Runt kl 14 tror jag

Gick ni över tiden? Eller kom bebben innan?
Rasmus kom på BF+11

Första riktiga värken vid 03 och han föddes kl 14.50

Smärtlindring?
Akupunktur och lustgas

[/B]Gick slemproppen och i så fall hur långt innan?
Jag märkte aldrig av den

Gick vattnet?
Ja under förlossningen
När på dygnet?
15.25

Gick ni över tiden eller kom bebben innan?
11 dagar efter bf

Det började lite smått kl 07, vid halv tolv åkte vi in. Hade krystvärkar från kl 16.00 och E. kom ut 17.02:love:

Smärtlindring
Akupunktur, lustgas och epidural

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 095
Senast: Bison
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 473
Senast: Ragdoll
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 114
Senast: zarmino
·
Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
1 381
Senast: Celinehenn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka