jag håller på att slita mitt hår. Jag vill kunna vara så mycket som möjligt med min son och funderar nu hur jag ska lägga upp det efter sommaren när han börjar hos dagmamma och min man börjar jobba.
Jag vill gärna ha kvar hästeriet då det får mig att må väldigt bra, men jag vill samtidigt lägga upp det på ett bra sätt så att det inte tar för mycket tid från sonen.
Jag har två hästar, varav jag rider en av dom. Den andra har jag medryttare på men behöver ändå göra hans stallsysslor ofta.
Till hösten har jag möjlighet att vara hästledig tre dagar i veckan förhoppningsvis.
Ekonomiskt sätt skulle jag kunna jobba endast 65%. Jobbar dag/kväll/varannan helg.
Framöver kommer jag ev bli erbjuden jobb där jag enbart kommer jobba dagtid vardagar, men jag funderar på om det inte är bättre att ha kvar det gamla jobbet pga det blir mer tid till familjen då. Vet inte om jag tänker konstigt. Vad tror ni?
Vad är bäst för häst och småbarnsliv?
Hur skulle ni lägga upp dom fyra dagar ni har hästarna för att vinna så mycket tid som möjligt med barnet/barnen?
Ber om ursäkt för väldigt luddigt inlägg, har inte sovit inatt och sitter med min son som inte kan sova och har dåligt samvete för ALLT.