Hur skulle Ni handla....

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur skulle Ni handla....

Ja det där är jättesvårt.
Vi har pratat mycket om det där jag och min grabb. Att ibland kan det vara så att tex -du skojar, och sen när de andra ska skoja tillbaka tar du åt dig mycket mera än vad de andra gjorde. De andra kanske kan verbalt försvara sig och tycker att nu har de ochså rätt skämta tillbaka, och då tar du åt dig och undrar vad för ont du gjort och varför säger de så där till mig.
Jag försöker att ge honom verktyg för att på ett smart sätt försvara sig. Tex att fråga......VARFÖR säger du så där till mig? Och inte ge sig utan vilja ha ett svar på just DET de sa. Eller -varför GÖR du så? Eller..när jag säger så, så gör du alltid så....varför. Och att han måste förstå att det är viktigt att han FÅR ett svar! Liksom inte ge sig, eller låta de gå därifrån eller inte vilja svara på den direkta frågan.
gulan
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 688
Senast: Inte_Ung
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 959
Senast: mars
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 746
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 882
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp