Sv: Hur ska man skydda sig?
Känner mig tvungen gå in och svara.
Kaninen som springer lös försvann. Men dem tror det är räven. Det hände 2dagar innan.
När dem red hördes ylande långt bort. Så dem vände. Ylandet kom bara närme och närme och hästarna stegrade och blev nervösa. Ylandet följde dem, dem träffade på en man med en hund och rådde honom att vända. Denne hade hört ylandet och slog följe med dem hem. Mamman ledde sin häst hem - hennes man kommer upp med bilen eftersom dem var oroliga när hästarna konstrade och dem var säkra att det var varg.
Dem såg aldrig vad det var tyvärr. Och det är inte anmält heller (kvalitetssäkra spår)
Helt klart obehagligt!
/FP som står i det stallet
Känner mig tvungen gå in och svara.
Kaninen som springer lös försvann. Men dem tror det är räven. Det hände 2dagar innan.
När dem red hördes ylande långt bort. Så dem vände. Ylandet kom bara närme och närme och hästarna stegrade och blev nervösa. Ylandet följde dem, dem träffade på en man med en hund och rådde honom att vända. Denne hade hört ylandet och slog följe med dem hem. Mamman ledde sin häst hem - hennes man kommer upp med bilen eftersom dem var oroliga när hästarna konstrade och dem var säkra att det var varg.
Dem såg aldrig vad det var tyvärr. Och det är inte anmält heller (kvalitetssäkra spår)
Helt klart obehagligt!
/FP som står i det stallet
MEN.. Igår ringer min arbetsgivare och berättar att hennes kompis som bor 1,5mil från mig var ute och red med dottern igår em. Hästarna började konstra och dom hörde ett ylande. Dom möter en som är ute och går med en hund och tror att det var den som ylade. Hästarna fortsätter att konstra. Mamman ringer till hennes karl och ber honom att komma och möta dom eftersom det börjar bli obehagligt. Han hinner inte möta dom förrän det far ut nåt från skogen och efter hästarna. Hästarna sätter av i sken med det gråa efter sig. Hästarna skenar hela vägen hem och in i stallet. Som tur var både mor och dotter så pass duktiga ryttare att dom lyckades sitta kvar trots att hästarna inte stannade förrän dom var inne i stallet i boxarna med ryttarna på sig. Pappan i huset blev vittne till det hela. Två hästar med mor och dotter på ryggen, jagade av en varg . Allt gick väl, men dottern var väldigt skakig och rädd igår kväll.. Kaninen i stallet saknades och den återfanns i delar en bit bort.