Sv: Hur ska man skydda sig?
Jo men det tycker faktiskt jag att det har + att man känner sina hästar.
Min ena skulle förmodligen jaga ut en hund eller varg då han inte alls är imponerad av att ha hundar i hagen.
Mina hundar har hunnit undan med nöd och näppe innan dom förstod att in i hans hage gick man inte.
Han är lugnet själv.
Ett gäng älgar sprang igenom hans hage för ett par år sen, han sprang efter dom. Tur jag hann dit innan han hann ut ur hagen som älga rev.
Men däremot två andra jag har, dom passar egentligen inte att vara tillsammans för dom skrämmer upp varann om en tycker nåt är otäckt.
Dom är ändå inga nippertippor så skulle dom härjat runt så skulle jag undra vad som hänt.
Så om TS ardenner blivit rädd så tycker jag det är nåt att tänka på.
Inte så att dom ha nerverna utanpå kroppen direkt.
Sedan tycker jag inte att hästarnas ras och temperament är väsentligt. Min stabile ponny reagerar knappt för något, men skulle en hund/varg/ett vildsvin göra ett utfall mot honom skulle han också fly i ren panik. Skulle han dessutom ha polaren med sig och denne också blivit rädd, så skulle det blivit ÄNNU värre. Allting blir ju mycket läskigare när den andra hästen också reagerar
Jo men det tycker faktiskt jag att det har + att man känner sina hästar.
Min ena skulle förmodligen jaga ut en hund eller varg då han inte alls är imponerad av att ha hundar i hagen.
Mina hundar har hunnit undan med nöd och näppe innan dom förstod att in i hans hage gick man inte.
Han är lugnet själv.
Ett gäng älgar sprang igenom hans hage för ett par år sen, han sprang efter dom. Tur jag hann dit innan han hann ut ur hagen som älga rev.
Men däremot två andra jag har, dom passar egentligen inte att vara tillsammans för dom skrämmer upp varann om en tycker nåt är otäckt.
Dom är ändå inga nippertippor så skulle dom härjat runt så skulle jag undra vad som hänt.
Så om TS ardenner blivit rädd så tycker jag det är nåt att tänka på.
Inte så att dom ha nerverna utanpå kroppen direkt.