Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur ofta träffar ni vänner under en genomsnittlig vecka? Alltså utöver arbetskamrater på arbetstid.
Har ni tidskrävande fritidsintressen, partner, familj eller annat som skulle kunna påverka hur ofta ni träffar vänner?
Funderar då jag gärna skulle vilja träffa mina vänner oftare. Jag har 4-5 vänner som jag hörs med och träffar regelbundet, i snitt någon gång i månaden kanske. Jag tycker att det känns glest mellan träffarna och skulle vilja ha mer spontant vardagshäng. Därför är jag nyfiken på hur ni har det.![]()
Jag träffar vänner under aktiviteter, vi cykeltränar tillsammans eller är i stallet tillsammans. Då och då ses vi för att umgås och då tar vi oftast en promenad och snackar, max en gång i veckan.Hur ofta träffar ni vänner under en genomsnittlig vecka? Alltså utöver arbetskamrater på arbetstid.
Har ni tidskrävande fritidsintressen, partner, familj eller annat som skulle kunna påverka hur ofta ni träffar vänner?
Funderar då jag gärna skulle vilja träffa mina vänner oftare. Jag har 4-5 vänner som jag hörs med och träffar regelbundet, i snitt någon gång i månaden kanske. Jag tycker att det känns glest mellan träffarna och skulle vilja ha mer spontant vardagshäng. Därför är jag nyfiken på hur ni har det.![]()
Alltifrån 1-4 dagar i veckan. Då oftast promenad, filmkväll eller fest.
Är introvert och blir väldigt socialt utmattad av mitt jobb. Så vill ofta vara ensam efteråt!
Typ en gång om året kanske? Jag räknar inte med släkten då utan enbart vänner.
Har inte umgåtts med någon i år iaf. Inte heller förra året vad jag kan minnas. Jag vet att jag träffade en vän sommaren 2017. Så varannat år då om jag träffar någon detta året.
Glömde... Ja, jag har sambo och tre barn varav den minsta bara är dryga året, och både jag och sambon har ideella engagemang. Sambons vänner är barnlösa i princip hela bunten och singlar i många fall, och han är mycket bättre på att träffa dem än vad jag är på att träffa mina vänner som nästan alla har barn och familj vilket försvårar att få ihop tillfällen att ses.
Beror ju lite på hur man definierar vänner. Om jag tänker mig personer jag trivs med och har trevligt ihop med, men kanske inga djupare samtal, så träffar jag vänner i stallet varje dag. Men de som jag verkligen kan prata om allt med, träffar jag kanske 1-2 gånger/månad av de som bor i samma stad. Vi hörs dock oftare per telefon. De som bor längre ifrån mig träffar jag nån gång/år.
En eller två gånger i månaden för mig med. Förstår inte hur folk orkar jobba heltid och träffa vänner flera gånger i veckan. Visserligen så pluggar jag också samt har flera tidskrävande fritidsintressen men då kan man ju träffa folk då. ”Bara träffas och hänga” finns det oftast varken tid eller ork för.
Eh ja några gånger per år kanske. Har inte så många vänner, de jag har jobbar liksom jag själv oregelbundet och vi har alla barn. Så det är ofta svårt att få ihop, och fallerar dessutom ofta pga att nån blir sjuk eller liknande (tre gånger försökte vi ses i vintras, alla tre gånger hade någon av familjerna magsjuka hemma vid tillfället ...)
När jag bodde i Sthlm var det väl snudd på dagligen. Hade ju nära till vänner och hade vänner i stallet.
Oj, dagligen skulle jag nog aldrig orka eller hinna! När hann du med typ hushållsarbete om du dessutom hade häst?
Ja, på jobbet så har jag ju social samvaro och trevliga samtal varje dag. Utan det så hade jag ju helt klart känt mig mer ensam men det tillfredställer nog inte mitt sociala behov så mycket, vad det verkar.