Mineur
Moderator
Det kan man säkert! Jag kan definitivt tänka "Åh vad jag skulle vilja träffa X snart och sitta och dricka vin och snacka strunt i några timmar" och känner mig ganska ofta sugen på att hitta på något med div. vänner. Oftast infinner sig sådana tankar/känslor när jag varit lite dålig på att prioritera just sådant under en period. Å andra sidan kan jag ibland också känna att jag bara vill ta en promenad alldeles själv och sätta mig på ett fik med en bok, men så känner jag inte alls lika ofta så jag är väl övervägande extrovert antar jagKan man ha noll socialt behovinte bara en fråga till @Mineur
När jag träffar vänner eller kollegor utanför jobb så upplever jag aldrig att det är pga något socialt behov hos mig. Jag tycker det är supertrevligt men det är alltid med känslan "det var så länge sedan vi sågs så nu måste det ske, det är ju så kul när det blir av!" Och då är ju alltså länge sedan i typ alla fall snarare flera månader och närmre år sedan sist vi sets. Jag har ALDRIG i hela mitt liv känt att jag bara velat träffa "en vän" o sitta o prata eller hitta på något.
Ibland känner jag att jag vill göra en viss sak och funderar på om jag pallar göra det med någon. Oftast blir det ett nejsvar och jag gör det själv. Båda grejerna med kollegan nu är saker jag velat göra och som vi antingen likeat båda på fb o han frågat om vi ska gå ihop eller jag nämnt och han frågat om han får följa med (han vet om att jag vill göra det mesta ensam och jag har inga problem att säga det).
Finns det fler som mig?![]()