Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej, håller inte kontakten direkt. Skriver folk så kan jag svara men skulle inte söka kontakt själv.Har funderat på en sak nu sen jag gjorde slut med pojkvännen.
Jag har fortfarande bra kontakt och varma känsloförlamat min första kärlek som jag träffade för hela 20 år sedan och han kommer nog alltid ha en särskild plats i mitt hjärta. Finns ingen som kan mäta sig med honom. Och en underbar vän.
Ex nummer två har hade jag sporadisk kontakt med tills han började hör av sig till mig varje gång han hade problem och gjorde det bakom ryggen på dom dåvarande partnerna och det kändes inte rätt så jag har blockat honom. Och tråkigt för mig att lyssna på allt hans gnäll.
Ex nummer tre hatar jag starkt och innerligt, han försökte ta kontakt första månaderna efter uppbrottet men nu har vi kommit till stadiet att vi kan mötas ensamma i parken eller i princip krocka utan att någon av oss beter oss som om vi känner varandra trots att vi umgicks i omkring 3 år, först vänner sen förhållande. Vi är grannar och i början var jag livrädd hela, hela tiden eftersom uppbrottet var så himla tragiskt. Får fortfarande hjärtklappning så fort jag ser honom och när jag går runt hörnet vilket jag gör ofta eftersom han bor runt hörnet.
Och nu då, ex fyra där allt var ganska intensivt i 5 månader men vi hann gå igenom typ alla faser under dom månaderna. Jag gjorde slut med honom på nyårsafton och han svarade i princip direkt och vi förde en kort konversation. Sen har vi inte hörts, vi bor på helt olika ställen i stan så risken att stöta på honom är liten. Jag hoppas vi i så fall kan prata civiliserat. Men är det normalt att helt kapa banden på några minuter och sen aldrig höras av fast man varit så nära? Jag har liksom inget jag vill säga honom. Jag kan sakna honom men ser ingen mening med att bygga en vänskap med honom för vi är för olika. Så det känns bara fel och dumt att ens skicka ett hej. Jag har inget att vinna på kontakt så jag kommer inte ha det men är jag för känslokall?
Hur gör ni med ex? Håller ni kontakten?
Men är det normalt att helt kapa banden på några minuter och sen aldrig höras av fast man varit så nära? Jag har liksom inget jag vill säga honom. Jag kan sakna honom men ser ingen mening med att bygga en vänskap med honom för vi är för olika. Så det känns bara fel och dumt att ens skicka ett hej. Jag har inget att vinna på kontakt så jag kommer inte ha det men är jag för känslokall?
Brukar ni stanna och småprata eller bara hälsa?Nej, är inte ovän men någon men har inte känt behov att vara vänner heller.
Träffar jag på någon så hälsar vi och sen är det inget mer med det.
Jag tyckte om formuleringen att bry sig om någon på riktigt.Jag har bra kontakt med vissa, sporadisk kontakt med andra och ingen som helst kontakt med resten. Det beror liksom på.
Med M tex har jag bra kontakt. Vi var ihop i 8 år. Vi har lite affärer ihop ibland, men vi kan även älta partners och sådär med varandra. Jag bryr mig på riktigt om honom även om jag inte vill leva med honom. Vi hörs någon gång i veckan.
Nej ingen av oss har gjort något försök att prata. Sista smsen handlar om att vi är överens om att det inte fungerar, att han och Milou har ett eget killspråk som bara män kan förstå (det var det fina med exet för han tyckte verkligen om Alvin och Milou och fastnade främst för Milou), lite prat om att vi hoppas att han får hjälp med gallproblemen och att vi båda skickade meningen att den här tiden tillsammans är inget vi ångrarDet låter helt normalt!
Har han signalerat att han vill fortsätta höras och vara vän? Om inte så tycker jag inte alls att du låter känslokall, snarare att du respekterar både dig själv och honom genom att inte höra av dig.
Om han hade varit helt uppriven och hade behov av att prata igenom saker och ting så är det väl schysst att finnas där under en period och försöka ge ett avslut. Men i ditt fall var det väl inte alls så utan det var väl snarare han som slutade höra av sig varpå du gjorde slut.
Nej ingen av oss har gjort något försök att prata. Sista smsen handlar om att vi är överens om att det inte fungerar, att han och Milou har ett eget killspråk som bara män kan förstå (det var det fina med exet för han tyckte verkligen om Alvin och Milou och fastnade främst för Milou), lite prat om att vi hoppas att han får hjälp med gallproblemen och att vi båda skickade meningen att den här tiden tillsammans är inget vi ångrar
Men vi skrev som jag kom ihåg nu när jag läste vad vi skrivit att vi båda ville fortsätta som vänner. Vet verkligen inte hur jag ska ställa mig till det. Vänta tills han eventuellt hör av sig känns värdigast för mig eftersom förhållandet till stor del byggde på att jag alltid var tvungen att ta initiativet och det gjorde mig galen. Så att då vara den som hör av sig först nu igen känns fel.
Och vet dessutom inte om jag vill att han hör av sig. Kanske en promenad med hundarna, den nivån känns bra, men med tanke på att han lider brist på att ta sig för precis allt i livet så kommer det aldrig bli av.