Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Brukar ni stanna och småprata eller bara hälsa?
Jag tyckte om formuleringen att bry sig om någon på riktigt.
Ett ex som jag var ihop med på 80-talet är en god och betydelsefull vän som jag verkligen bryr mig om på riktigt.
Hur gör ni med ex? Håller ni kontakten?
Tack för bra svar, jag är lite lost ibland i olika sociala grejer. Tar saker lite för bokstavligt. Men då kör jag på känslan att vi nog inte har så mycket att få ut av vidare umgänge.Hmm. Då skulle jag släppa det om jag var du. Du skriver själv att du inte har något du vill säga honom. Det låter som att du är better off!
Att man säger/skriver att man ska fortsätta ses som vänner, det kanske ibland är något man skriver bara, för att det inte ska bli så definitivt. Och/eller att det känns så just då, för att det känns så konstigt att bara klippa. Men sen kanske ändå båda känner att det inte känns så intressant.
Men visst är det en lite märklig situation när det tar slut. Ena dagen är man jätteengagerade i varandra, man delar en massa tankar, känslor etc. Nästa dag är det bara slut. Men det är nog inte sällan det bästa.
Vet inte hur man ska förhålla sig till hemligheter efteråt och om jag kan dela det med någon för jag skulle behöva det.
För mig är hemligheter just hemliga och något jag håller tyst om. Jag förutsätter att mina hemligheter blir hanterade på samma sätt.Vet inte hur man ska förhålla sig till hemligheter efteråt och om jag kan dela det med någon för jag skulle behöva det.
Tack för bra svar, jag är lite lost ibland i olika sociala grejer. Tar saker lite för bokstavligt. Men då kör jag på känslan att vi nog inte har så mycket att få ut av vidare umgänge.
Men det är jätte, jätte konstigt att han bara är borta. Han var ju någon jag tyckte om och umgicks massor med. Vi pratade ju om precis ALLT, på den tiden vi var tillsammans hann jag säga mer till honom än till många jag känt i åratal. Undrar hur han förhåller sig till det jag sagt i förtroende. Jag har fortsatt hålla en del av hans mest känsliga och intimaste saker för mig själv för att det känns som ett svek att uttala dom sakerna. Men en del av det jag känner att jag måste hålla hemligt är rätt stora orsaker till att det inte fungerade. Vet inte hur man ska förhålla sig till hemligheter efteråt och om jag kan dela det med någon för jag skulle behöva det.
Usch vad hemskt, jag hade ett väldigt dåligt förhållande med ex nummer 3, honom är jag livrädd för men vi är grannar. Det är som att vi gått från någon sorts förföljande från hans sida när jag lämnade honom till att vi totalt ignorerar varandra. Som att den andra inte finns alls, osynliga för varandra. Väldigt märkligt och pulsen slår så hårt varje gång jag ser honom.Jag har bra och trevlig kontakt med några av mina ex.
Några har liksom bara försvunnit.
Och en, han som för 40 år sedan slog mig, håller jag mest reda på.
Han har av någon märklig anledning förbjudit mig att ta kontakt.
Rädd att jag skall skvallra kanske.