Hur ofta skurar du toan?

En toalett ser verkligen skitig ut oavsett hur mycket jag skrubbar och har mig. Något med vattnet? Eller att toastolen är så gammal? Jag vet inte men hjälper att lägga i ättika över natten längst med kanten. Innan det ta bort vattnet i toan sen låta det ligga och gosa till sig över natten då lossnar mer beläggning nästa dag. Men så orkar man ju inte hålla på så ofta så bara lärt mig leva med att hela toastolen ser ut som skit oavsett vad.
Annars tvättar jag toaletterna lite olika ofta. Beroende på hur många som använt den. Hur mycket jag har med annat och så. Men minst en gång i veckan som minimum. Varje dag nej det blir det inte. Så stor rullians är det inte här att det känns tvunget 💩
 
Alldeles för sällan 🤷‍♀️ Men brukar spola av den i samband med dusch då och då. Vi har ett litet helkaklat badrum så drar runt duschstrålen en sväng över handfat och toalett när jag duschar då och då. Men med rengöringsmedel? Vettefasen. När jag tycker det känns skitigt.
 
Skrubbar när det behövs, med medel ett par dagar i veckan. Torkar hyllor, tvättmaskin, rör handfat osv minst ett par gånger i veckan. Dammsuger varannan dag, torkar golvet en eller två gånger i veckan.
Två vuxna bor här.
 
har ganska mycket järn i vattnet och ganska gammalt porslin. Försöker använda medel en gång i veckan, ibland omjag missat ett tag eller inte tycker medlet biter så bra så blir det en diskmaskinstablett över natten och skrubba på morgonen. När jag använder medel torkar jag toalett och ring också.
 
Är det spår så borstar jag oftast bort det på en gång om det inte är på natten (är nån annan där tar jag det på natten, vill inte att nån annan ser bromspår). Oftast behövs inget medel om man gör det på en gång.

Resten varierar beroende på hur mycket jag är hemma och hur dammigt det blivit.
 
Ni som duschar hela badrummet, har ni då hela badrummet som våtzon 1? Jag är nog lite för nojig för fukt för jag har aldrig ens tänkt tanken att duscha det som enligt normal standard är våtzon 2.
Jag skulle inte vilja spola av vare sig badrummet eller toaletterna. Badrummet har noll lutning skulle bli bara extra jobb få bort allt vatten och toaletterna tveksamt om de tål så mycket vatten. Känns inte värt att få fuktskador
 
Ja. Men jag brukar ju också rengöra övriga ytor på toastolen i samma veva. Men det kanske räcker att skura invändigt? Och ta det yttre mer sällan? Fast insidan av locket, ringen m.m. tycker jag ju behöver tas samtidigt när man borstar invändigt.
Jag tar ringen och locket på vattencisternen oftare än resten utsidan
 
Typ varannan vecka.

Jag är dock lite förvånad över det här med bromsspår? Är det vanligt? Har jag inte sprutdiarré så har jag aldrig varit med om att det blivit spår i toaletten.
 
Jag bor själv, jobbar utanför hemmet för det mesta och det är mest så att det blir dammigt av torktumlaren och ibland lite kissstänk på undersidan av ringen. Har mjukt vatten så det blir varken kalk eller järnspår. Den håller sig liksom ganska ren.
Så det betyder ju mycket mindren städ än om man är är man en större familj med mer eller mindre rumsrena barn, folk som ståkissar och skvätter ned och så.
 
Typ varannan vecka.

Jag är dock lite förvånad över det här med bromsspår? Är det vanligt? Har jag inte sprutdiarré så har jag aldrig varit med om att det blivit spår i toaletten.
Du kan få komma och städa på hotellet en vecka så ska du få se hur vanligt det är, samt hur okul det är att folk inte borstar bort dem. :D Nej men skämt åsido, allas magar är ju väldigt olika. Jag tycker inte att det är det minsta konstigt att det händer och är glad att läsa att folk skrubbar de gångerna.
Det finsn alldeles för mycket skam runt avföring i världen tycker jag, särskilt bland kvinnor.
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 268
Senast: Blyger
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 927
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 459
Senast: Pratsch
·
Kropp & Själ Jag har beslutat mig för att genomgå fetmakirurgi, en gastric sleeve sa läkaren att det blir. Tänker nu att jag inte är ensam på buke...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
26 253
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp