Hur lär ni känna nya människor i pandemi tider?

En annan sak jag kom å tänka på är om man har facebook. Ibland finns det lokala grupper för den orten man bor på och där borde man kunna skriva och kanske lära känna några över nätet, som man sen när coronan lugnat sig lite kan gå promenader med osv.

Jag ska erkänna att de flesta jag lärt känna här där jag bor nu har skett via jobbet och ridskolan. Har även hänt att jag bytt några ord med grannarna också.
 
Går ni på puben/restaurang som vanligt, eller sitter ni hemma och isolerar er? Går ni hundkurser? Är ni mycket i stallet och träffar folk där? Berätta gärna hur just du gör i dessa pandemi tider. Själv vill jag komma ut mer bland folk och knyta nya kontakter, och blev nyfiken på hur ni gör, när ni vill lära känna nya människor?
Jag kör på som vanligt trots Corona. Jag orkar liksom inte låta mig styras av någons rädslor och jag tar hänsyn till andra. Dessutom har jag inte haft några som helst symptom, då hade jag nog stannat hemma.

Tyvärr är ju mycket stängt eller begränsat och då blir det inte så mycket av just det, samt alla konserter och evenemang är ju inställda, men vi hänger mycket hemma hos folk istället.
 

Liknande trådar

Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 581
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
650
Senast: miumiu
·
Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra året och trivs bra, men då de flesta av mina vänner fortfarande jobbar så har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
781
Senast: astronaut
·
Kläder & Bli fin Inom kort kommer jag att behöva återvända till civilisationen (i stället för att spendera min tid hemma och i stallet) , och det kommer...
Svar
11
· Visningar
1 228
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #9
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp