Hur tänker ni? Man kan ju aldrig veta hur ens egen fertilitet ser ut, men vid vilken ålder är det verkligen dags att bestämma sig om man vill vara på den säkra sidan?
Jag brottas just nu väldigt mycket med tankar kring barns vara eller inte vara i mitt liv och tycker det är så himla svårt.
Tidigare har jag liksom sett barn som något jag verkligen vill ha i mitt liv för att de senaste åren känna att nä, jag kommer inte klara av det. Samtidigt så är jag rädd för att jag missar något viktigt och ångrar mig när det är för sent. Och det är just det där med "tänk om" som jag tycker är svårast att förhålla mig till, för det spökar så himla mycket.
Nu tror jag ändå att det inte kommer bli några planerade barn för mig eftersom det finns så mycket som talar mot att jag skulle bli en sådan förälder jag vill bli. Skulle det däremot hända att jag blir gravid utan att det är planerat så tänker jag att det får vara så och det är något jag tar beslut om då.
Annars har jag tänkt att jag ska fundera tills jag är 33 typ och känner jag likadant då som nu så ska det inte vara några biologiska barn i mitt liv. Jag tycker inte att jag ska vara förälder om inte huvudkänslan är att jag VILL ha ett barn. 0Så ja, det är så jag försöker lösa mina tankar kring barn, att ge mig själv lite mer tid samt ta situationen som den kommer om det skulle vara så att jag blir gravid eller känner att jag verkligen VILL ha barn, ja då får jag ta det då.
Dock så är det väl så i mitt fall att jag på många sätt skulle vara väldigt nöjd med livet ändå och jag har redan barn runtomkring mig på dagarna, vilket gör att jag kanske inte riktigt saknar det heller. Det har dessutom alltid varit ett alternativ för mig att vara typ stödboende och jag tror att det är vad som kommer få mig att landa i att livet utan barn passar mig bättre.
Jag tänker att det här inte är till så stor hjälp för dig Men ja, det är en skitsvår situation det där tycker jag, när det inte känns helt givet vilket val som kommer vara "rätt".