Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tycker det var bra!Har inte läst riktigt hela tråden och är dessutom barnfri utan önskan om barn men tänkte på just det där med vem som är projektledaren. Min mamma och pappa var på intet sätt jämställda i mina ögon, MEN de delade på projektledandet helt utmärkt, hur dom lyckades med det? en blandning mellan tvång och min mammas ganska softa inställning till barnuppfostran. Min pappa var helt enkelt projektledare när han var hemma, vilket var var tredje månad och då var han hemma på heltid i tre månader. Han fixade frukost, han lagade mat och han tog oss till olika ställen, han visste alla vänner vid namn och var den som fick gå på föräldrarmöten. Resten av tiden var han under stora delar av min uppväxt på nivån ett samtal i veckan i knastrig telefon. Och jag tror inte att det är ett ultimat sätt att växa upp på, det är inte så jag menar, men jag märkte stor. STOR skillnad på min pappas inblandning och allmänna inställning till barn gentemot mina kompisars pappor, för den där tafattheten som man många gånger ser (och det ofta pratas om) fanns aldrig hos min pappa. Och min mamma hade heller aldrig någonting emot att lämna över projektledandet i de tre månaderna. Om något så var hon lite mer layed back när det gällde det mesta medan min pappa va mer ängslig. Många andra tyckte dock att det var helt fantastiskt att min pappa kom hem och TOG HAND OM BARNEN som att han skulle sitta på verandan och dricka öl i tre månader?
Och efter det här långa inlägget känns det som att jag inte tillfört nånting.
Sorry
Det där är din (fel)tolkning.Du har ju argumenterat ganska starkt för att ni (och dina vänner?) är så himla jämställda och klarat alla fällor utan större problem. Till den grad att du försökt övertala andra om att deras farhågor bara är nonsens. Sen om du har menat ngt mer nyanserat än det du skrivit är ju svårt för oss att veta.
Uppenbarligen är jag inte ensam om att tolka dig så.Det där är din (fel)tolkning.
Nä och det finns de som tolkat mig rätt också.Uppenbarligen är jag inte ensam om att tolka dig så.
Åh mitt favvo-argument. Det är liksom alltid kvinnornas fel.Tycker det var bra!
Trixat med att dela på projektledandet är ju att en måste kliva tillbaka och låta den andra kliva fram.
Japp! Alltid!Åh mitt favvo-argument. Det är liksom alltid kvinnornas fel.
Åh mitt favvo-argument. Det är liksom alltid kvinnornas fel.
Precis. Gäller i ideella föreningar oxå. Det finns aldrig någon ny som tar ansvar förrän den andra kliver ner.Fast hon skrev ju att en får kliva tillbaka och den andra fram. Inte nödvändigtvis att kvinnan ska kliva tillbaka/hennes fel? Kan ju lika gärna va mannen.
Bara för att inte missförstå något så antar jag att det är skrivet med ironi?Japp! Alltid!
Nej det är alternativa faktaBara för att inte missförstå något så antar jag att det är skrivet med ironi?
Jag tror du tappade mig ännu mer nuNej det är alternativa fakta
Tittar på breaking News och det är nya inneuttrycket. Från Trumps alternative fact.Jag tror du tappade mig ännu mer nu
Skärp dig själv . det behövs ett kvinnokön för att föda ett barnMen skärp dig!
Ha ha ha!Tittar på breaking News och det är nya inneuttrycket. Från Trumps alternative fact.
Men för att vara tydlig. Ja. Jag var ironisk.
Skärp dig själv . det behövs ett kvinnokön för att föda ett barn
Någon med kuk kan inte få barn
Så larvigt.
Nej en person med fitta är kvinna. En transvestit är kvinna även om.hon klär ut sig till man. Naturen ger folk ett kön inte två.Jag antar att du menar föda, inte få? Men oavsett, en person med fitta kan vara man. Tänk så larvigt!
De finns de som föds med två.Nej en person med fitta är kvinna. En transvestit är kvinna även om.hon klär ut sig till man. Naturen ger folk ett kön inte två.