Hur lång tid tar det för er att åka till/från jobbet varje dag?

Flyttar runt lite mellan olika arbetsplatser, men 7 minuter med cykel till den som är min huvudplats, och upp till högst 30 minuter med cykel till de andra. Vi prioriterade kort pendlingstid senast vi köpte bostad, kändes väldigt viktigt för livskvaliteten.
 
15 min med bil dörr till dörr, ca 30 om jag åker och lämnar/hämtar på förskola på vägen.
Med buss tar det typ 15 min bussåkande +15 min promenad, men nu har vi skaffat ytterligare en bil så det händer sällan (det går dessutom inte att ta bussen förbi förskolan).

Känns himla lyxigt mot de 40-50 min beroende på väglag, med en inte så rolig körsträcka, som jag kört enkel väg i flera år tidigare. Det kände jag var ohållbart nu när vi skaffat barn och helst inte vill att hon ska ha hur långa dagar på förskolan som helst. Speciellt eftersom möjligheten att anpassa när jag började och slutade var liten och det inte gick att arbeta hemifrån alls.

Tycker dessutom att det är en fördel att jag nu åker in mot den större staden där jag ju liksom ändå har ärenden då och då, jämfört med tidigare när jag åkte åt andra hållet, till en ort där jag inte har några ärenden alls. (Det var tex inte jättekul när jag var på sjukhuset i den större staden ett par gånger i veckan och fick tider mitt på dagen, och skulle först till jobb 45 min, sen till stan 1h, sen tillbaka till jobb 1h och sen hem 45 min... kändes som att jag inte gjorde annat än att köra bil en period :meh:)
 
Flyttar runt lite mellan olika arbetsplatser, men 7 minuter med cykel till den som är min huvudplats, och upp till högst 30 minuter med cykel till de andra. Vi prioriterade kort pendlingstid senast vi köpte bostad, kändes väldigt viktigt för livskvaliteten.

Vi prioriterade också så kort pendlingstid som möjligt när vi köpte bostad och vi bor i princip mitt emellan båda våra jobb. Problemet är bara att de är belägna för långt ifrån varandra :p
 
Tåget tar 36minuter. Och sen cyklar jag till och från tåget ca 15min också. Så lite drygt en timme.
50 min med bil dörr till dörr, men jag tycker att det är skönare att kunna vila på tåget och slippa köra.
 
Åker jag i normaltid, det vill säga när alla andra åker, tar det mellan 30-40 minuter. Nu med coronan jobbar jag mestadels hemma, och åker inte till jobbet i rusningstid om jag behöver åka dit, då tar det ungefär 20 minuter. Skulle jag åkt kommunalt skulle det tagit minst en timme. Jag märkte inte hur mycket tid det tog förrän vi började jobba hemma.

En anhörig hade nio mil tur och retur i ungefär 25 års tid. Jag känner nog lite att där går min smärtgräns för att kunna ha en aktiv fritid.
 
Just nu arbetslös efter studier, men in till stan tar det 10 min med bil. Samma ungefär med buss, den går dock inte alltid rätt tid.

Till mina extrajobb har jag cirka 1 timme och 45 min enkel väg. Får ersättning för bensin, men inte tiden. Jobbar dock bara 4-5 h, annars skulle jag inte orka.

När jag pluggade hade jag drygt 2h enkel väg kollektivt.
Oj, med extrajobbet alltså, det var lång restid i förhållande till arbetspasset!O_o
 
Drygt 4 timmar till kontoret dörr till dörr... :p Men då har jag i normalfallet varit på plats två dagar i veckan (med övernattning däremellan) och sedan jobbat hemifrån övriga dagrar. Numera (sedan mars) heltid hemifrån, och får se hur upplägget blir sedan om världen någon gång återgår till normalläge. Skulle gärna önska en situation där jag kanske åkte till kontoret varannan vecka istället för varje.

Har tidigare i många år pendlat dagligen med typ 1h 15 min enkel resväg (buss+tåg) och det fungerade ju, men nu känns det himla avlägset att orka göra det igen.
OJ!!! Hur långt har du att åka, i km?
 
Har nästan alltid bott på gångavstånd till jobbet, 10-20 mins promenad, förutom när jag hade 35min bilväg dörr till dörr, omöjligt att ta sig ditt med kollektivtrafik. Det var lite i översta laget tyckte jag, bortskämd möjligtvis!

Nu har jag 15 min med bil och 25 med buss. Skulle kunna cykla på ungefär samma tid men är alldeles för bekväm för att ge mig ut i skånsk vinter på cykel :angel:
 
Nu på måndag blir det ändrat. Behöver jag ca 1h för att komma till jobbet (så jag kommer i tid även om det sker olycka) och 35 min hem, ingen trafik kl 1 på natten även om det sker en olycka.
 
7-10 minuter beroende på om jag måste vänta på hissen hemma eller inte och beroende på hur trött jag är just den dagen. Med kollektivtrafiken skulle det ta 15-16 minuter förutsatt att bussen tajmar bra (vilket den sällan gör).
 
Jag bytte ju jobb för 1,5 år sedan. Då hade jag 20 minuter till jobbet i bil till skillnad mot dagens 45. Men var tvungen att även använda bilen till att åka på möten, handla till jobbet mm. Jag jobbade också alltid fem dagar i veckan. Nu jobbar jag i snitt fyra dagar i veckan, kör aldrig min bil i tjänsten och kan sova kvar 5-6 tillfällen i månaden då jag slutar 21.30 och börjar 07.00 (så jag får en bra dygnsvila också). Så det blev ingen större kostnad eller mer tid i bilen. Och gasbilen gör samvetet gott och så är den billig i drift.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Lång historia lite kortare. Innan bytte jag om på jobbet tills kravet kom om att in och utstämpling ska ske i jobbkläder. Jag börjar åka...
2
Svar
28
· Visningar
1 956
Senast: Kirre
·
Skola & Jobb Jag har blivit erbjuden nytt jobb och sitter nu och klurar på förhandlingen. Det är ju bara när man byter jobb man kan påverka saker och...
Svar
4
· Visningar
520
Senast: _Taggis_
·
Mat Jag pendlar en bit till det nya jobbet (tåg, buss) och för att inte behöva gå upp ännu tidigare har jag börjat äta frukost på tåget...
Svar
16
· Visningar
882
Senast: Milosari
·
Fritid Hej vänner! Om en dryg vecka ska jag åka på kurs några dagar på en skola som ligger mellan Falun-borlänge. Jag tänkte att jag dagarna...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
1 570
Senast: lingonben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp