Hur lång tid tar det för er att åka till/från jobbet varje dag?

20-40 min med bil beroende på trafiken.
Skulle helst åka kollektivt men 80 min blir det då enkel väg- no way! Bor i Stockholm.
 
25-30 min med bil. Bor i förort till Stockholm och jobbar i grannförorten. Inte mycket trafik och hyfsad väg och dessutom ett jätteroligt jobb jag trivs utmärkt på! Har tidigare haft jobb på andra sidan stan, men bilköerna tar knäcken på en.
 
För min del tar det runt 7 minuter hemifrån till jobbet med bil om det inte hänt något i trafiken. Har ingen möjlighet att åka kollektivt eller cykla pga finns varken kollektivtrafik eller någon väg att cykla på som inte är direkt farlig ca 4 km av vägen.
 
Utan att lämna barn på föris samt sambo på hans jobb så tar det 15 minuter från dörr till dörr.

Lämna barn på föris och sambo på hans jobb (ligger på vägen så ingen omväg) tar ca 30 minuter.

Nya boendet om ett år drygt kommerresvägen bli ca 35 - 40 minuter. Men att få komma ut på landet och till havet gör att det är värt det!
 
Om jag springer eller går tar det 40 minuter tills jag är vid skrivbordet. Springer jag får jag mer fritid eftersom jag inte behöver träna mer om jag inte har lust. Min längsta pendling har varit två timmar enkel väg, det var under två månader och jag fick jobba med något jag lätt hade kunnat fylla min fritid med.
 
45 - 60 min med kollektivtrafik (inklusive väntetid). Ca en halvtimme extra om jag går till tågstationen istället för att ta bussen. Enkel väg räknat. Bilresa tar ungefär lika lång tid pga alla köer.
 
Drygt 2 mil ungefär. Brukar gå till pendeltåget, lämna barnen på förskolan på vägen. Tar ca en timme dörr till dörr, pendeln tar 22 min. Nu i covid tider har jag åkt bil istället, utan köer tar det ca 45 min ink lämna barn så knapp besparing och i vanliga fall med rusningstrafik är det ingen mening med bil alls.
 
Jag saknar på fullt allvar pendlingen nu under Corona. Gratismotionen eller tid för mig själv, och massa lyssnande på poddar och ljudböcker.

Däremot saknar jag verkligen inte att vara tvungen att pendla varje dag. Men en eller två dagar i veckan skulle jag med glädje göra.

Samma här! fick ihop 7 000 steg till/från tåget och de promenaderna var så sköna! Nu får jag isåfall gå ut lite planlöst och gå.. känns inte alls lika härligt.
 
För närvarande har jag 4 mil, ca 30, 35 min med bil. Lite längre vid dåligt väglag förstås. Funkar bra. Men ska vidareutbilda mig och efter det blir det ev lite längre till jobb, beroende på vilken inriktning jag väljer... så exakt var smärtgränsen för pendlingsavstånd går, både tidsmässigt och ekonomisk, är något jag funderar ofta på. Kollektivtrafik är inte realistiskt, tiderna stämmer alltför dåligt med arbetstiderna och jag vore ändå tvungen att åka totalt 3 mil per dag med bil eftersom inga bussar går hit ut.
 
Jag har en timme +- några minuter beroende på om tåg/buss är i tid. Detta är från dörr till dörr. Tidigare hade jag 1,5-2 timmar enkel resa beroende på väntetider och liknande.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Lång historia lite kortare. Innan bytte jag om på jobbet tills kravet kom om att in och utstämpling ska ske i jobbkläder. Jag börjar åka...
2
Svar
28
· Visningar
1 956
Senast: Kirre
·
Skola & Jobb Jag har blivit erbjuden nytt jobb och sitter nu och klurar på förhandlingen. Det är ju bara när man byter jobb man kan påverka saker och...
Svar
4
· Visningar
520
Senast: _Taggis_
·
Mat Jag pendlar en bit till det nya jobbet (tåg, buss) och för att inte behöva gå upp ännu tidigare har jag börjat äta frukost på tåget...
Svar
16
· Visningar
882
Senast: Milosari
·
Fritid Hej vänner! Om en dryg vecka ska jag åka på kurs några dagar på en skola som ligger mellan Falun-borlänge. Jag tänkte att jag dagarna...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
1 570
Senast: lingonben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Tråden för spår
  • Retrievertråden

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp