Hur lång tid tar det för er att åka till/från jobbet varje dag?

15min dörr till dörr, 8 min i bilen :)
Har dotterns skola längs vägen, likaså gymmet, så spar mkt tid där med!

Lyxigt med tanke på att jag länge pendlade till andra sidan stan (sthlm) vilket ofta kunde ta uppåt en timme!
 
Förbi föris så blir det 35 min från garaget hemma tills jag parkerat på jobbet. Då hinner jag lämna av barnet också 😅 är jag inte förbi föris så ca 15-20 min.
 
Det tar väl 5 minuter med bil. Lite mer om jag cyklar för det är grusväg mest hela vägen. Bara sista biten som är asfalterad.
 
Promenad (vilket är det sätt jag oftast tar mig dit på): 25 minuter
Cykel: 15 minuter
Tunnelbana: 5 minuter (+ ca 10 minuter för att gå till och från stationerna)

Bil vet jag inte ens, har aldrig provat och kommer aldrig att prova!
 
Allt ifrån 50 minuter till 1 timme och 45 minuter. Beror väldigt mycket på köer i Stockholm. Jobbar 12h/pass och drygt 15-18 pass i månaden. När jag bodde närmre jobbet så orkade jag gymma ett par dagar i veckan efter nattjobb. Det kommer inte på frågan nu 😫
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Lång historia lite kortare. Innan bytte jag om på jobbet tills kravet kom om att in och utstämpling ska ske i jobbkläder. Jag börjar åka...
2
Svar
28
· Visningar
1 956
Senast: Kirre
·
Skola & Jobb Jag har blivit erbjuden nytt jobb och sitter nu och klurar på förhandlingen. Det är ju bara när man byter jobb man kan påverka saker och...
Svar
4
· Visningar
520
Senast: _Taggis_
·
Mat Jag pendlar en bit till det nya jobbet (tåg, buss) och för att inte behöva gå upp ännu tidigare har jag börjat äta frukost på tåget...
Svar
16
· Visningar
882
Senast: Milosari
·
Fritid Hej vänner! Om en dryg vecka ska jag åka på kurs några dagar på en skola som ligger mellan Falun-borlänge. Jag tänkte att jag dagarna...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
1 570
Senast: lingonben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp