Hur lång tid tar det för er att åka till/från jobbet varje dag?

Just nu tar det ca 20 sekunder att nå husets arbetsrum ;)

När jag åker till kontoret så tar det ca 45 minuter på elcykel eller 50-55 kollektivt.

Skulle jag ta bilen tar det ca 20 minuter men det gör jag bara i nödfall pga miljövidrigt.
Nästan precis samma här. Kollektivtrafiken tar 55-60 min (om det ej är förseningar!), jag cyklar på 45-50 min och jag vägrar bil trots stor tidsvinst.

Jag drömmer om att ha kontoret inom en mils avstånd. Jag tycker att det är för långt idag
 
30 min med bil.

Om jag skulle åka kollektivt....
Alt 1) 30 min promenad (minst 45-50 min, om jag skulle gå på vägen), 10 min tåg och 20 min promenad.... total 1 timme till 1½ timme
Alt 2) 30 min promenad (minst 45 min om jag skulle gå på vägen), 40 min buss, 5 min promenad.... totalt 1 timme 15 min till 1½ timme.
 
35 minuter med bil, 3,5 mil.

Inga alternativ till bil, förutom möjligheten att parkera vid pendlarparkering och fortsätta kollektivt. Tyvärr blir det dyrare på alla sätt och vis, så tröskeln är lite för hög för att ta sig an just nu. Kanske om några år, när andra hinder försvunnit (skolbarnskjuts som inte får rimlig skolskjuts)
 
Jag har på tidigare jobb haft allt mellan 10min till 1½ h resväg med bil enkel resa.

Nu ser det ut såhär med bil

Jag - 20-25 min lite beroende på trafik
Sambon 45min
Min mamma 50 min
 
Ca 35 min dit och 40 min hem med bil. Jag har haft som längst en 1h och 40 min, men då skaffade jag ett övernattningsrum för den funkade inte att åka varje dag. Jag har jobbat mig succesivt närmre, och har insett att min smärtgräns ligger på omkring 50 min-1h. :)
 
27-28 minuter med bil en normal dag, har tidigare haft ca 1:20 men då behövde jag bara vara på kontoret 1-3 dagar i veckan. Fast det var ändå i längsta laget.
 
Just nu arbetslös efter studier, men in till stan tar det 10 min med bil. Samma ungefär med buss, den går dock inte alltid rätt tid.

Till mina extrajobb har jag cirka 1 timme och 45 min enkel väg. Får ersättning för bensin, men inte tiden. Jobbar dock bara 4-5 h, annars skulle jag inte orka.

När jag pluggade hade jag drygt 2h enkel väg kollektivt.
 
Kommande jobbet: 15-20 min med bil

Gamla jobbet: 1,5 timmar med bil

Kollektivt inte möjligt. Varit möjligt med gamla jobbet vissa gånger (inte alltid pga arbetstider) men skulle då tagit dubbelt så lång tid oftast.
 
Söker nytt jobb och har lite funderingar över rimlig restid. Hur lång tid tar det för er att åka till/från jobbet?
Ca 15-20 minuter med bil och ca 30-40 minuter kollektivt.
Jag tycker inte tiden i sig är det mest relevanta utan vilken typ av färdmedel, hur många byten osv.
En halvtimma på tåg är ingenting jämfört med en halvtimma på stadsbuss (vilket är det jag tar, och tycker är väldigt jobbigt).
Senaste året har jag dock bara varit på plats 2-3 dagar i veckan.
Å andra sidan har jag en halvtimma enkel väg i bil till stallet, fem dagar i veckan. Så jag tänker att man inte bara får ta hänsyn till jobbpendlingen utan eventuella andra pendlingar man gör dagligen också.
 
Söker nytt jobb och har lite funderingar över rimlig restid. Hur lång tid tar det för er att åka till/från jobbet?
Ungefär 45 min med bil (4,5 mil) i snitt. På morgonen går det ofta lite snabbare, eftersom trafiken då är gles, men på hemvägen på väg till förskola tar det längre tid pga. köer. Kollektivt minst det dubbla. Har skalat och skalat i resandet för att kapa tid och har nu en effektiv men dyr lösning i form av bil och svindyr parkering i garaget i huset där jag jobbar (till en kostnad av typ en etta i förort i hyra) för att frigöra tid. Inledde pendlandet med kollektivtrafik men härdade bara ut i drygt ett halvår innan jag började fuska och ta bilen - det är för dyrt i förhållande till effektivitetsproblemen, omöjligheten i att hålla tider osv - övergick till bil till pendelstation och sedan kollektivtrafik = dyraste lösningen, får ändå betala trängselskatt, stressa som en galning för att roffa åt mig en plats innan parkeringen är full och sedan ändå lägga på tidsförlusterna i form av att vänta på buss, promenera från buss osv - och kör nu helt utan kollektivtrafiklösning enbart bil. Försöker arbeta hemifrån (i vanliga fall, nu blir det mer pga covid-19) minst en dag i veckan för att spara in resande men visst är det slitsamt att pendla. Möjligheten att ha trädgård, kunna bo större, ha nära till hav, stall och vacker natur och friluftsliv samt fantastiska förskolor osv för avkomman uppväger dock, är inte det minsta sugen på lägenhet i stan igen så får bara försöka härda ut under den här mörka tiden på året när det känns som jag inte gör annat än åka bil.
 
Ca 40 min med bil enkel väg, 5,5 mil. Beror lite på väder och hur mycket trafik det är. Finns inga busstider som funkar med mina arbetstider men om man ändå skulle åka buss skulle det ta 1,5 timme enkel väg med 3 byten, förutsatt att bussarna håller tiderna, sen får man plussa på tiden det tar att ta sig 2 km till närmaste busshållplats hemifrån beroende på om man går, cyklar eller åker bil.
 
Drygt 4 timmar till kontoret dörr till dörr... :p Men då har jag i normalfallet varit på plats två dagar i veckan (med övernattning däremellan) och sedan jobbat hemifrån övriga dagrar. Numera (sedan mars) heltid hemifrån, och får se hur upplägget blir sedan om världen någon gång återgår till normalläge. Skulle gärna önska en situation där jag kanske åkte till kontoret varannan vecka istället för varje.

Har tidigare i många år pendlat dagligen med typ 1h 15 min enkel resväg (buss+tåg) och det fungerade ju, men nu känns det himla avlägset att orka göra det igen.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Lång historia lite kortare. Innan bytte jag om på jobbet tills kravet kom om att in och utstämpling ska ske i jobbkläder. Jag börjar åka...
2
Svar
28
· Visningar
1 956
Senast: Kirre
·
Skola & Jobb Jag har blivit erbjuden nytt jobb och sitter nu och klurar på förhandlingen. Det är ju bara när man byter jobb man kan påverka saker och...
Svar
4
· Visningar
520
Senast: _Taggis_
·
Mat Jag pendlar en bit till det nya jobbet (tåg, buss) och för att inte behöva gå upp ännu tidigare har jag börjat äta frukost på tåget...
Svar
16
· Visningar
882
Senast: Milosari
·
Fritid Hej vänner! Om en dryg vecka ska jag åka på kurs några dagar på en skola som ligger mellan Falun-borlänge. Jag tänkte att jag dagarna...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
1 570
Senast: lingonben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Hönstråden II
  • Kroniskt sjuk och hund

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp