Hur lång tid tar det för er att åka till/från jobbet varje dag?

Jag har 35 min dörr till dörr på nuvarande, men har största delen av mitt arbetsliv haft 60-90 min per riktning när det går som det ska.
 
25-30 minuter med elcykel.
Kollektivt (buss eller cykel-pendel-promenad) tar samma tid, så det åker jag bara när underlaget är för dåligt.
 
Ca en timme enkelresa kollektivt. Med bil skulle det ta från 40 minuter och uppåt beroende på trafiken. Det är dock inget alternativ av många skäl men kanske främst p g a att det inte går att hitta parkering
 
90 minuter dörr till dörr kollektivt, 20 med MC/bil enkel väg. Åker kollektivt under vinterhalvåret och MC när det är väder för det. Med 12h långa arbetspass så är 3h resväg för varje arbetspass inte hållbart i längden
 
Jag har två arbetsplatser, den ena promenerar jag till på typ 5 minuter och den andra promenerar jag till på ca 20 minuter. Åker buss en del på vintrarna till den sistnämna och då tar det lite längre tid pga byte.
 
Jag har ca 35-40 min med bil. Kollektivt är inte ett alternativ.

I längsta laget tycker jag. Eller ja jag uppskattar att kunna jobba hemma med jämna mellanrum (även innan Corona). :)
 
44-60 minuter med bil. 1.5-2 timmar med kollektivtrafik. Men det inkluderar att lämna hunden hos hundvakten.

Med nya coronaregler i november jobbar jag hemma 2-3 dagar i veckan
 
När jag jobbade på kontoret ca 55 minuter per väg dörr till dörr. Kollektivtrafik. Alldeles för långt för min personliga smak för att åka varje dag. Jobbar hemifrån sen mars och det är underbart, en vinst på alla sätt enligt mig.
 
25 minuter, och det tycker jag är lagom. Jobbar ibland på ett annat ställe och dit är det 35 minuter. Inte mycket längre egentligen, men om jag kör dagligen så känns det.

När jag pluggade kunde det ta 2 timmar med kollektivtrafik från dörr till dörr. Det funkade eftersom vi inte behövde vara inne varje dag och oftast bara var schemalagda 9-15.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Lång historia lite kortare. Innan bytte jag om på jobbet tills kravet kom om att in och utstämpling ska ske i jobbkläder. Jag börjar åka...
2
Svar
28
· Visningar
1 956
Senast: Kirre
·
Skola & Jobb Jag har blivit erbjuden nytt jobb och sitter nu och klurar på förhandlingen. Det är ju bara när man byter jobb man kan påverka saker och...
Svar
4
· Visningar
520
Senast: _Taggis_
·
Mat Jag pendlar en bit till det nya jobbet (tåg, buss) och för att inte behöva gå upp ännu tidigare har jag börjat äta frukost på tåget...
Svar
16
· Visningar
882
Senast: Milosari
·
Fritid Hej vänner! Om en dryg vecka ska jag åka på kurs några dagar på en skola som ligger mellan Falun-borlänge. Jag tänkte att jag dagarna...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
1 570
Senast: lingonben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp