Hur lång tid tar det för er att åka till/från jobbet varje dag?

Jag är förvånad över hur många har kort resväg till jobbet. De perioder jag haft under 30 minuter till jobbet är rätt få. Jag bor ju dock i en storstad och har med undantag från 3år i arbetslivet, nästan all rest kollektivt.
 
20 minuter på bussen. Kanske 5-8 minuter ytterligare för att gå till och från. Vilket borde innebära ca 25-30 minuter. I verkligheten tar det ungefär det på väg till jobbet men på väg hem kan bussen bli stående i köer i 15-30 minuter. Längre om något har hänt.

Just nu arbetar jag däremot hemifrån.
 
Normalt tar det ca 1h 20 min till jobbet, enkel väg, med bil och buss. Ca 1 h med bil. Nu jobbar jag hemifrån och kommer göra det under hela våren och antagligen delar av nästa höst också, så nu tar jag bilen till kontoret ca 1 gång i månaden, max.
 
Söker nytt jobb och har lite funderingar över rimlig restid. Hur lång tid tar det för er att åka till/från jobbet?

Jag har exakt 3 mil till jobbet och för mig har det allt mellan 20-30 min att köra till jobbet beroende på väglag. Så jag spenderar mellan 40-60 minuter i bilen sammanlagt varje dag. Skulle jag ta bussen skulle resan ta 12 timmar med en omväg runt hela kommunen lustigt nog. :cautious:
 
Jag har 20 min på cykel. På förra jobbet hade jag dock 35-40 min dörr till dörr, strax över tre mil enkel väg med bil. Kollektivt var inget alternativ.
 
Jag är förvånad över hur många har kort resväg till jobbet. De perioder jag haft under 30 minuter till jobbet är rätt få. Jag bor ju dock i en storstad och har med undantag från 3år i arbetslivet, nästan all rest kollektivt.
Jag har i princip aldrig haft längre än 15 minuters cykling, trots flertalet jobb och arbetsorter. Jag är förvånad över hur många som har så lång resväg till jobbet. Åandra sidan tycker jag lång pendling är rena döden och förstör vardagen, så jag har nog istället varit väldigt flexibel med var jag bor. Jag har ingen familj att ta hänsyn till så flyttar hellre än får långt till jobbet.
 
Med bil tar det ca 45min. Åker 1h innan jag börjar jobba.

Minst 1dag i veckan åker jag kollektivt och då behöver jag åka 1,5h innan jag börjar.
 
Jag är förvånad över hur många har kort resväg till jobbet. De perioder jag haft under 30 minuter till jobbet är rätt få. Jag bor ju dock i en storstad och har med undantag från 3år i arbetslivet, nästan all rest kollektivt.
Ja, jag reagerade också över det!
 
Jag har i princip aldrig haft längre än 15 minuters cykling, trots flertalet jobb och arbetsorter. Jag är förvånad över hur många som har så lång resväg till jobbet. Åandra sidan tycker jag lång pendling är rena döden och förstör vardagen, så jag har nog istället varit väldigt flexibel med var jag bor. Jag har ingen familj att ta hänsyn till så flyttar hellre än får långt till jobbet.
Jag bor i Göteborg. Mycket lättare att hitta nytt jobb än ny lägenhet, men att hitta ett ROLIGT jobb är svårare.
 
13 min med cykel.

Hade 1,5h enkel i Sthlm som värst.
Klappade rätt in i väggen ganska snart. Undviker dylik pendling sedan dess. Än så länge funkar det.
 
10 minuter med bil.
Har ca en mil till jobbet. Buss finns men inga som stämmer med mina arbetstider plus att det skulle innebära en promenad på ca 30 minuter från busshållplatsen till jobbet. Jag har periodvis problem med balansen pga sjukdom.
Cykel skulle innebära en livsfara på relativt smala 80-vägar och är därför inget alternativ tyvärr.
 
Jag har 30 minuter med bil dörr till dörr, eller ca 40-60 minuter med buss, dessvärre går bussarna väldigt glest och är anpassade efter skoltiderna. Det är 3 mil 2+1 väg så cykel är inte ett allternativ.
 
Tar ca 20 min enkel färdväg, lite längre vid vinterväglag. Mitt jobb ligger på rätt sida om stan dvs; det mesta av vägen är motorväg :). Lagom långt bort tycker jag ;).
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Lång historia lite kortare. Innan bytte jag om på jobbet tills kravet kom om att in och utstämpling ska ske i jobbkläder. Jag börjar åka...
2
Svar
28
· Visningar
1 956
Senast: Kirre
·
Skola & Jobb Jag har blivit erbjuden nytt jobb och sitter nu och klurar på förhandlingen. Det är ju bara när man byter jobb man kan påverka saker och...
Svar
4
· Visningar
520
Senast: _Taggis_
·
Mat Jag pendlar en bit till det nya jobbet (tåg, buss) och för att inte behöva gå upp ännu tidigare har jag börjat äta frukost på tåget...
Svar
16
· Visningar
882
Senast: Milosari
·
Fritid Hej vänner! Om en dryg vecka ska jag åka på kurs några dagar på en skola som ligger mellan Falun-borlänge. Jag tänkte att jag dagarna...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
1 570
Senast: lingonben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp