Hur klarar man av att ta bort sina bästa vänner?

Grålly

Trådstartare
Jag har två hästar hemma, en som jag haft i 4 år och en som jag haft sen januari i år. Samtidigt som vi köpte den nya i januari tog vi bort våran gamling som var i väldigt dåligt skick. Beslutet att ta bort henne var inte särskilt svårt att ta, och det var en enorm lättnad när hon väl var borta.

Nu har jag två friska hästar, en som jag haft sen hon var 7 - nu är hon 11, och en som är 20. Men jag kanske måste göra mig av med båda. Jag pluggar på annan ort och hästarna bor hemma hos mina föräldrar. Hästarna verkar trivas med livet trots att de inte får desto mer till motion, jag är hemma på helgerna och rider och pysslar. Det var dock inte menat att vara så här för alltid, jag har tänkt ta hästarna till min studieort om ungefär ett år.

Nu till problemet: Jag kommer inte överens med mina föräldrar. De tycker att jag har en attityd, att jag är sur, och så tar de varandras parti utan att jag får en syl i vädret. Min pappa skriker åt mig för att mamma berättat någonting om hur jag betett mig fel (trots att jag inte betett mig fel, hon kan säga åt honom att jag är sur trots att vi inte ens hunnit prata med varandra). Jag har försökt stå ut och ändra på mig, men nu finns det inget att ändra på. Han säger åt mig ungefär så här: "Jag vet inte vad du har för problem, men ta fan inte hem dem hit, lämna dem där borta".