Hur hanterar man en "jättesnäll" människa

Det verkar som om vissa tolkar det som om jag inte gillar snälla människor. Jag har inga problem alls med snälla människor, vi behöver mycket mer snällhet på den här planeten och jag försöker alltid vara snäll. Problemet här är att snäll här verkar ha blivit hela personligheten. Efter att ha träffat personen ett tiotal gånger så känner jag henne lika väl som jag skulle känna en person jag möter för första gången som jag fått ett foto på där namnet fanns angivet.
 
Det verkar som om vissa tolkar det som om jag inte gillar snälla människor. Jag har inga problem alls med snälla människor, vi behöver mycket mer snällhet på den här planeten och jag försöker alltid vara snäll. Problemet här är att snäll här verkar ha blivit hela personligheten. Efter att ha träffat personen ett tiotal gånger så känner jag henne lika väl som jag skulle känna en person jag möter för första gången som jag fått ett foto på där namnet fanns angivet.
Fast är "snäll" verkligen rätt ord då? Inte typ otillgänglig, avstängd, svårläst eller typ blyg bättre beskrivande?
 
Fast är "snäll" verkligen rätt ord då? Inte typ otillgänglig, avstängd, svårläst eller typ blyg bättre beskrivande?
Fast ger det något att analysera mitt ordval också och vilken beskrivning jag ger av mänskan? Eftersom jag träffat mänskan så anser jag nog att jag har tolkningsföreträde på att ange henne som just snäll
 
Fast ger det något att analysera mitt ordval också och vilken beskrivning jag ger av mänskan? Eftersom jag träffat mänskan så anser jag nog att jag har tolkningsföreträde på att ange henne som just snäll
Jag tycker bara att det blir svårt när min egen tolkning av ordet är en postitiv egenskap och din egen också verkar vara det, medan du inte beskrivit att den är personen är särskilt snäll... bara... ingenting alls egentligen. Förutom då att hon kanske inte ville lämna dig ensam vid bordet. Det är ju rätt snällt, eller i alla fall omtänksamt kanske.
Jag förstår bara inte vad som gör människan så snäll så att det stör. :)
Oavsett verkar ni ju ha klarat av umgänget okej!
 
Jag förstår faktiskt inte det stora fokuset på den här personen. Varför?
Är det något fel i att fokusera på att lära sig att hantera en person man MÅSTE träffa eftersom man vill umgås med andra personer i samma bekantskapskrets? Alternativen är att
-ställa ultimatum om att "ska "Lisa" vara med så kommer inte jag" det skulle sätta ett antal personer i en sjukt svår sits.
-fortsätta träffa personen och må dåligt innan och känna mig sjuk obekväm under tiden vilket gör att jag inte kan njuta av att umgås med människor som är mycket viktiga för mig.
-bete mig som ett as mot personen så hon inte vill träffa mig igen (ligger inte för mig)
-tacka nej till allt där den här personen kan dyka upp, vilket gör att jag förlorar kontakten med människor jag vill umgås med.
Jag tycker nog att be om förslag på hur jag hanterar personen med bådas vår mentala hälsa i behåll är den bästa lösningen för alla inblandade men visst det finns andra lösningar varav någon kanske är rätt för dig.
 
Är det något fel i att fokusera på att lära sig att hantera en person man MÅSTE träffa eftersom man vill umgås med andra personer i samma bekantskapskrets? Alternativen är att
-ställa ultimatum om att "ska "Lisa" vara med så kommer inte jag" det skulle sätta ett antal personer i en sjukt svår sits.
-fortsätta träffa personen och må dåligt innan och känna mig sjuk obekväm under tiden vilket gör att jag inte kan njuta av att umgås med människor som är mycket viktiga för mig.
-bete mig som ett as mot personen så hon inte vill träffa mig igen (ligger inte för mig)
-tacka nej till allt där den här personen kan dyka upp, vilket gör att jag förlorar kontakten med människor jag vill umgås med.
Jag tycker nog att be om förslag på hur jag hanterar personen med bådas vår mentala hälsa i behåll är den bästa lösningen för alla inblandade men visst det finns andra lösningar varav någon kanske är rätt för dig.
Och jag tror att den bästa lösningen finner du i svaret på varför du retar dig, varför du har så stort fokus på henne. Gör man det kanske man finner att det egentligen är bagateller och det gör det mycket lättare att strunta i dem.
 
Och jag tror att den bästa lösningen finner du i svaret på varför du retar dig, varför du har så stort fokus på henne. Gör man det kanske man finner att det egentligen är bagateller och det gör det mycket lättare att strunta i dem.
Din lösning, den funkar definitivt inte för mig
 
Är det något fel i att fokusera på att lära sig att hantera en person man MÅSTE träffa eftersom man vill umgås med andra personer i samma bekantskapskrets? Alternativen är att
-ställa ultimatum om att "ska "Lisa" vara med så kommer inte jag" det skulle sätta ett antal personer i en sjukt svår sits.
-fortsätta träffa personen och må dåligt innan och känna mig sjuk obekväm under tiden vilket gör att jag inte kan njuta av att umgås med människor som är mycket viktiga för mig.
-bete mig som ett as mot personen så hon inte vill träffa mig igen (ligger inte för mig)
-tacka nej till allt där den här personen kan dyka upp, vilket gör att jag förlorar kontakten med människor jag vill umgås med.
Jag tycker nog att be om förslag på hur jag hanterar personen med bådas vår mentala hälsa i behåll är den bästa lösningen för alla inblandade men visst det finns andra lösningar varav någon kanske är rätt för dig.
Fungerar det inte att bara fokusera på alla andra människor i gruppen och ha minimala interaktioner? Människan verkar ju inte vara kontaktsökande.
 
Jag har en person på jobbet just nu som jag helt enkelt inte litar på. Delvis på grund av drama jag inte tagit del i men där jag inte vet några detaljer, men också för att hen gärna kommer nära, pratar tyst som om saker och ting vore hemliga även i grupp, och för att hen ger lite för många komplimanger. Bad vibes bara.
Det gör mig obekväm men jag måste jobba med den här människan ibland. När hen vill bli personlig brukar jag avleda med bilder på min häst eller mina nya spindlar, sedan är det bra. Vi behöver inte umgås mer än så.
Avledning kanske funkar?
 
Jag har en person på jobbet just nu som jag helt enkelt inte litar på. Delvis på grund av drama jag inte tagit del i men där jag inte vet några detaljer, men också för att hen gärna kommer nära, pratar tyst som om saker och ting vore hemliga även i grupp, och för att hen ger lite för många komplimanger. Bad vibes bara.
Det gör mig obekväm men jag måste jobba med den här människan ibland. När hen vill bli personlig brukar jag avleda med bilder på min häst eller mina nya spindlar, sedan är det bra. Vi behöver inte umgås mer än så.
Avledning kanske funkar?

Tala om avledning ... "Titta har pa min spindel, eller kanske den har ormen" En hel del av medlemmarna har ryser sakert bara de hor ordet spindel. :D
 
Är det något fel i att fokusera på att lära sig att hantera en person man MÅSTE träffa eftersom man vill umgås med andra personer i samma bekantskapskrets? Alternativen är att
-ställa ultimatum om att "ska "Lisa" vara med så kommer inte jag" det skulle sätta ett antal personer i en sjukt svår sits.
-fortsätta träffa personen och må dåligt innan och känna mig sjuk obekväm under tiden vilket gör att jag inte kan njuta av att umgås med människor som är mycket viktiga för mig.
-bete mig som ett as mot personen så hon inte vill träffa mig igen (ligger inte för mig)
-tacka nej till allt där den här personen kan dyka upp, vilket gör att jag förlorar kontakten med människor jag vill umgås med.
Jag tycker nog att be om förslag på hur jag hanterar personen med bådas vår mentala hälsa i behåll är den bästa lösningen för alla inblandade men visst det finns andra lösningar varav någon kanske är rätt för dig.

Om den snälla personen ingick i en grupp människor som umgicks med samtidigt hade jag nog fokuserat på de andra och undvikit den person jag uppfattade som du beskriver henne. Hon verkar vara en typ av person jag skulle bli uttråkad av så jag hade helt enkelt pratat med andra istället. Jag föredrar färgstarka personer som är framåt och har intressen och åsikter.
 
Jag har också svårt för ordet snäll, men jag tycker egentligen av det är en viktig egenskap.

Jag har en kollega som säger om sig själv att hen är "snäll, men rak och ärlig", och är något av den mest oförskämda människa som jag träffat.
Det är väl egentligen inte direkt det du tänker på, men det är precis som om personen tror att om hen benämner sig som snäll så kan man säga vad som helst efter det. 😅

Folk som känner att de måste säga att de är snälla är sällan det... Jag brukar säga att jag är inte så himla snäll, ett mellanting brukar landa rätt nära verkligheten :D

Sedan tycker jag att en får naturligtvis ha sina åsikter om folk... det förhindrar inte att en är artig. Jag har både jobbat och umgåtts socialt med folk jag har enormt svårt för men då är det bara att hålla sig på den artiga sidan, helt enkelt. Samtidigt... om då ger sig på mig sas så slår jag tillbaka riktigt hårt (verbalt) och kanske att jag tar i för mycket ibland. Längden på stubinen beror mycket på dagsformen.
 
Jag tycker bara att det blir svårt när min egen tolkning av ordet är en postitiv egenskap och din egen också verkar vara det, medan du inte beskrivit att den är personen är särskilt snäll... bara... ingenting alls egentligen. Förutom då att hon kanske inte ville lämna dig ensam vid bordet. Det är ju rätt snällt, eller i alla fall omtänksamt kanske.
Jag förstår bara inte vad som gör människan så snäll så att det stör. :)
Oavsett verkar ni ju ha klarat av umgänget okej!
Det finns väl ingen egenskap som förblir positiv när den liksom tar över och dras till sin spets?
Allting kan bli tokigt när man gör det lite för mycket.

Jag tycker nog ts har utvecklat det hela mer än bara "snäll". Iallafall tillräckligt för att jag ska se problemet, men det kanske är för att jag känner igen mig i ts irritation.
 
Det verkar som om vissa tolkar det som om jag inte gillar snälla människor. Jag har inga problem alls med snälla människor, vi behöver mycket mer snällhet på den här planeten och jag försöker alltid vara snäll. Problemet här är att snäll här verkar ha blivit hela personligheten. Efter att ha träffat personen ett tiotal gånger så känner jag henne lika väl som jag skulle känna en person jag möter för första gången som jag fått ett foto på där namnet fanns angivet.

Problemet är väl inte att personen är snäll?
Problemet är väl att du stör dig på personen?

Eller har personen gjort något som du på riktigt uppfattar som elakt menat mot dig? Isåfall är det ju något du bör prata med hen om.
 
…För att dra en hästanalog, tänk den där totalt ointressanta opersonlige ridskolevalacken som ingen minns för att han är så tråkig men som alla osäkra småtjejer älskar eftersom han just inte finns annat än som en snäll varm häst.

Jag minns nog just dessa ridskolehästar lite extra mycket. Är så tacksam att det fanns några såna lugna och otroligt snälla hästar när jag var liten och osäker.

Tycker helt ärligt att det är väldigt hårda ord. Speciellt om man dessutom byter ut hästen mot en människa (som ju tråden handlar om).

”Eftersom han inte finns annat än som en snäll varm häst”. Finns man inte om man ”enbart” är snäll och varm?
 
Jag minns nog just dessa ridskolehästar lite extra mycket. Är så tacksam att det fanns några såna lugna och otroligt snälla hästar när jag var liten och osäker.

Tycker helt ärligt att det är väldigt hårda ord. Speciellt om man dessutom byter ut hästen mot en människa (som ju tråden handlar om).

”Eftersom han inte finns annat än som en snäll varm häst”. Finns man inte om man ”enbart” är snäll och varm?
Nu har du läst massor och anstränger dig uppenbarligen hårt att tolka mig så elakt som möjligt.
Vad vann du på det?
Mår du bättre nu?
Känner du dig som en bättre människa?

Tack för ditt stöd...... eller nåt :meh:
 
Är det något fel i att fokusera på att lära sig att hantera en person man MÅSTE träffa eftersom man vill umgås med andra personer i samma bekantskapskrets? Alternativen är att
-ställa ultimatum om att "ska "Lisa" vara med så kommer inte jag" det skulle sätta ett antal personer i en sjukt svår sits.
-fortsätta träffa personen och må dåligt innan och känna mig sjuk obekväm under tiden vilket gör att jag inte kan njuta av att umgås med människor som är mycket viktiga för mig.
-bete mig som ett as mot personen så hon inte vill träffa mig igen (ligger inte för mig)
-tacka nej till allt där den här personen kan dyka upp, vilket gör att jag förlorar kontakten med människor jag vill umgås med.
Jag tycker nog att be om förslag på hur jag hanterar personen med bådas vår mentala hälsa i behåll är den bästa lösningen för alla inblandade men visst det finns andra lösningar varav någon kanske är rätt för dig.
Är ni så många som typ 6 som jag tror du skrev kan man ju faktiskt fokusera på de andra i gruppen tänker jag. Jag stör mig jätteofta på personer så jag förstår helt sin känsla. Samtidigt vet jag att personer jag stört mig otroligt på ibland kan ”växa på mig” igen, dvs att har jag stört mig färdigt kan jag uppskatta dem otroligt för en del av deras egenskaper igen, så jag försöker att bara inte agera på det, vara trevlig men inte inbjudande till djupare konversation/relation och andas djupt. Det är dumt att bränna broar, och det låter ju som du iaf tidigare funkade helt ok med personen. Är det bara händelsen med din bror som gör att du stör dig så mycket nu kanske du t.o.m. kan ta upp det med henne, att det inte kändes bra för dig när hon sa så, så kanske hon tänker efter lite i kommunikationen med dig, det bästa om något skurit sig är ju ofta att vara ärlig utan att vara otrevlig, och kommunicera. Eller så kan man låta bli och bara blunda om det är någon man inte har i sin vardag :)
 
Nu har du läst massor och anstränger dig uppenbarligen hårt att tolka mig så elakt som möjligt.
Vad vann du på det?
Mår du bättre nu?
Känner du dig som en bättre människa?

Tack för ditt stöd...... eller nåt :meh:

Oj, jag svarade bara på hur jag uppfattade din beskrivning. Om du inte menade det så som jag uppfattade det så är det ju ett tråkigt missförstånd. Men det är svårt att uttrycka sig och att tolka så att andra förstår. Både i text och verbalt.

Jag kan inte tolka det på något annat sätt när jag läser det. Det har inget mot dig som person att göra. Jag känner liksom inte dig och har ingen aning om hur eller vem du är bakom skärmen.
 
Oj, jag svarade bara på hur jag uppfattade din beskrivning. Om du inte menade det så som jag uppfattade det så är det ju ett tråkigt missförstånd. Men det är svårt att uttrycka sig och att tolka så att andra förstår. Både i text och verbalt.

Jag kan inte tolka det på något annat sätt när jag läser det. Det har inget mot dig som person att göra. Jag känner liksom inte dig och har ingen aning om hur eller vem du är bakom skärmen.
Fast jag ber om råd om hur JAG ska hantera en person som jag har svårt för och du, precis som andra, som inte förstår problemet envisas ändå med att svara varpå svaren mer eller mindre går ut på hur hemsk jag är blandat med lite hån för att jag inte kan hantera detta. Vad i hela friden tillför det tråden? Vad är syftet med det, om syftet nu inte är att trycka ner och förringa?
Visst trådar kan spåra iväg men någonstans får det väl finnas en gräns för när det är rimligt att spåra iväg. Att göra det i en tråd där en person uppriktigt ber om hjälp känns för mig bara sjukt elakt.
 

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 357
Senast: Imna
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 483
Senast: Urigurien
·
Relationer Sedan många år tillbaka har jag en komplicerad och svår relation till en av mina föräldrar. Som barn och framförallt tonåring upplevde...
2
Svar
39
· Visningar
3 688
Senast: Lampan
·
Relationer Jag är en smygläsare på forumet och jag postar här för att jag vet att det finns många som är bra på att ge nya perspektiv när det...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
16 843
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp