Du har ju fått massa råd.Fast jag ber om råd om hur JAG ska hantera en person som jag har svårt för och du, precis som andra, som inte förstår problemet envisas ändå med att svara varpå svaren mer eller mindre går ut på hur hemsk jag är blandat med lite hån för att jag inte kan hantera detta. Vad i hela friden tillför det tråden? Vad är syftet med det, om syftet nu inte är att trycka ner och förringa?
Visst trådar kan spåra iväg men någonstans får det väl finnas en gräns för när det är rimligt att spåra iväg. Att göra det i en tråd där en person uppriktigt ber om hjälp känns för mig bara sjukt elakt.
Är det så konstigt att du får reaktioner från andra som kanske är just den där ”snälla” personen?
Om du inte känner igen dig i min tolkning så kanske du kan göra ett nytt försök att formulera dig på. Om det är viktigt att du uppfattas på rätt sätt alltså.
Annars så är väl mitt råd att helt enkelt prata med personen om du ändå kommer behöva ha en relation till den. Kommunicera. Berätta att du helt ärligt har svårt för hur du uppfattar hen. Men inte på ett anklagande sätt såklart utan mer ”jag känner att jag har svårt att lära känna dig/förstå dig, men skulle gärna vilja det”.
Om det är något du inte vill så hade jag helt enkelt skitit i personen.