Nu gör jag en liten faux pas här iom att jag inte läst alla inlägg i mitten, utan de första och nu de sista sidorna, så jag upprepar kanske något som någon annan redan sagt.
Jag spånar bara hej vilt här nu
@Shaggy, men är det möjligt att du stör dig på denna människa så mycket för att du (omedvetet) tycker att hon har förstört ert umgänge? Om ni är ett gäng som hängt sedan tidigare, och haft det ganska trevligt och okomplicerat, så kommer denna person in med sitt lite märkliga sociala beteende, vilket gör att umgänget inte känns lika roligt längre? Du måste självklart inte svara på det här i tråden, men tänker att allt kan vara bra att reflektera över för sig själv åtminstone.
Kan det hjälpa att försöka tänka att personen bara är konstig helt enkelt, och att när ni samlas så är du artig, men i övrigt så försöker du släppa tankarna på hur hon beter sig.
Man har ju tyvärr en tendens att upptäcka saker bättre hos de man redan stör sig på (Man brukar ju skämtsamt säga att man stör sig t.o.m. på hur de andas), så när du märker att märker något störande, kanske aktivt bryta de tankarna till något annat?