Nej det är verkligen ingen distans att tala om.
Min syster bor 12 mil från sin pojkvän, de skulle nog aldrig drömma om att kalla det ett distansförhållande. Jag åker nästan så långt för att komma till flygplatsen.
Alltså, för mig var det långt. Av flera skäl, jag hade ingen bil som klarade den pendlingen OFTA, jag hade inte råd att byta bil, det gick inte att åka kollektivt för då hade det tagit lika lång tid att bara åka första sträckan som att köra hela vägen och framförallt, det gick inte att lösa med stallet. Och jag kunde ju inte kräva att han skulle åka ner till mig varenda gång? Och för MIG var inte förhållandet värt så mycket att jag ville ge upp hästen.
Men det är jag det. Jag ska förmodligen inte ha något förhållande alls, eftersom hästen är viktigare. Och hon tar tid. Men ska jag ha det måste det nästan vara med någon som bor i samma kommun, så det går att träffas smidigt. Så egentligen är väl jag ett dåligt exempel. Dessutom levde killen ifråga ett ganska speciellt liv, när han säsongar i fjällen är det väl typ 100 mil emellan, och det hade jag ALDRIG pallat.