Hur hanterar man en "jättesnäll" människa

Personen kanske inte tycker om din personlihet och därför beter sig som den gör?
Dvs är otillgänglig för dig?
Det skulle jag inte ha något som helst problem med men personen beter sig såhär med alla. Det finns massor av exempel på att det bör vara något annat. Jag skulle föredra om det var "inte tycket om" som är problemet det är något som skulle göra det hela mycket lättare för mig eftersom jag då hade något att förhålla mig till.
 
Jösses, denna tråden får mig att hålla mig borta från nya personer iallafall, man får inte vara tillbakadragen, man måste ha åsikter och vara framåt men inte för mycket antar jag och var för guds skull inte blyg heller för det triggar folk tydligen, och att inte råka säga ett tack i fel tillfälle till fel person i stressen att försöka få kontakt för då blir man tydligen klassad som både det ena och det andra.

Trodde inte faktiskt att vanliga blyga försiktiga personer kunde trigga folk till att bli otrevliga..

Liksom hur ska man bete sig ens..
 
Det är verkligen "snäll" som gäller för de här är verkligen inte snälla. De är snarast passiv-aggressiva och det är en typ som triggar mig (hej uppväxten... med en mormor som var mästare på det och en mor som var rätt bra på det också).

Jag exploderar hellre och sedan är det bra :D
Jo sådan är jag också, generellt inte rädd för att ta upp saker som behöver luftas. På ett rimligt vis. Skulle aldrig beskriva mig själv som snäll, jag är snarare rätt snäll. Jag är inte perfekt, kan bete mig illa, vara klumpig, ibland elak, både medvetet och omedvetet osv. Det är väl lite så människor är till mans. Snälla människor är märkliga för man är inte bara snäll, det är bara en sköld, en fasad.

Överdrivet snälla människor är falska känner jag. Falska människor orkar jag inte med.
 
Häller i lite mjölk.
-Nu har du brunt te, det är gott :)
Just det exemplet var fiktivt men när man har hört om åsikter och sen får till svar att det spelar ingen roll.
Då har jag gjort så som jag tycker funkar bäst eftersom jag fick noll input. Då kan man inte sen komma och säga efteråt att men bla bla bla. Hur sjutton ska jag kunna veta det ens? Kan inte läsa folks tankar
 
Just det exemplet var fiktivt men när man har hört om åsikter och sen får till svar att det spelar ingen roll.
Då har jag gjort så som jag tycker funkar bäst eftersom jag fick noll input. Då kan man inte sen komma och säga efteråt att men bla bla bla. Hur sjutton ska jag kunna veta det ens? Kan inte läsa folks tankar
Säga kan man väl men man får räkna med att responsen blir därefter, har man fått chansen att välja men inte tagit den får man stå sitt kast. Någon ordning får det vara.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Jag har funderat mycket på den här tråden, och funderar på om det är så som folk uppfattar mig. Många brukar säga att jag är en väldigt snäll person som bryr mig om alla.
Är jag med personer jag känner väl, trivs med och tycker om pratar jag och diskuterar gärna olika saker. Men är jag med nya personer, eller med personer jag inte trivs med kan jag nog uppfattas som en person utan åsikter. Jag ser helt enkelt ingen anledning att dela aktivt då, jag lyssnar hellre bara.

I exemplet det din bror hade jag också kunnat säga ngt liknade. Inte för att jag tvivlade på dig men det är inte självklart att man ska ta hand om ngn bara för att man är syskon. Det skulle jag ha uppmärksamat och sagt att det var fint gjort.
 
Jösses, denna tråden får mig att hålla mig borta från nya personer iallafall, man får inte vara tillbakadragen, man måste ha åsikter och vara framåt men inte för mycket antar jag och var för guds skull inte blyg heller för det triggar folk tydligen, och att inte råka säga ett tack i fel tillfälle till fel person i stressen att försöka få kontakt för då blir man tydligen klassad som både det ena och det andra.

Trodde inte faktiskt att vanliga blyga försiktiga personer kunde trigga folk till att bli otrevliga..

Liksom hur ska man bete sig ens..
Känner samma sak.
 
Jag har funderat mycket på den här tråden, och funderar på om det är så som folk uppfattar mig. Många brukar säga att jag är en väldigt snäll person som bryr mig om alla.
Är jag med personer jag känner väl, trivs med och tycker om pratar jag och diskuterar gärna olika saker. Men är jag med nya personer, eller med personer jag inte trivs med kan jag nog uppfattas som en person utan åsikter. Jag ser helt enkelt ingen anledning att dela aktivt då, jag lyssnar hellre bara.

I exemplet det din bror hade jag också kunnat säga ngt liknade. Inte för att jag tvivlade på dig men det är inte självklart att man ska ta hand om ngn bara för att man är syskon. Det skulle jag ha uppmärksamat och sagt att det var fint gjort.
Sån är jag också, håller mig väldigt i bakgrunden och tar ingen plats bland nya folk och framförallt inte i grupper jag inte känner. Däremot när jag lärt känna någon, då kommer mitt riktiga jag fram och tack och lov så har mina vänner och bekanta väntat ut mig och lärt känna mig så att jag blivit bekväm nog att säga mina åsikter och ta för mig lite mer.

Fram tills jag är bekväm så är blyg och tillbakadragen och tar ingen plats alls och är en sådan som väljer te eller kaffe utefter vad som är enklast även ifall jag vet vad jag vill ha..men jag har aldrig vetat att det stör folk så.
 
Jag har funderat mycket på den här tråden, och funderar på om det är så som folk uppfattar mig. Många brukar säga att jag är en väldigt snäll person som bryr mig om alla.
Är jag med personer jag känner väl, trivs med och tycker om pratar jag och diskuterar gärna olika saker. Men är jag med nya personer, eller med personer jag inte trivs med kan jag nog uppfattas som en person utan åsikter. Jag ser helt enkelt ingen anledning att dela aktivt då, jag lyssnar hellre bara.

I exemplet det din bror hade jag också kunnat säga ngt liknade. Inte för att jag tvivlade på dig men det är inte självklart att man ska ta hand om ngn bara för att man är syskon. Det skulle jag ha uppmärksamat och sagt att det var fint gjort.
Alltså det är många personer här som verkar ta åt sig.
Jag vill då ställa en fråga till dig. Om du umgås i ett sällskap ett tiotal gånger, iofs med lite olika personer men i grunden samma, har du då inte visat mer av dig själv än vad som syns på ett porträttfoto med namnskylt. Det här handlar inte om blyg, om att vara privat eller om att inte vilja ta diskussioner. Jag kan köpa alla dessa tre eftersom jag gärna uppträder så också i okända sällskap där jag inte känner mig helt bekväm.
Vi pratar här om att man skulle kunna ha en docka sittandes vid bordet som lite slumpartat kläcker ur sig tillintetsägande fraser. Hade dessa fraser försvunnit hade man lika gärna kunnat ha en stubbe vid bordet.
Nej jag är helt övertygad om att du ger fler signaler än en stubbe och det gäller alla här.
 
Senast ändrad:
Säga kan man väl men man får räkna med att responsen blir därefter, har man fått chansen att välja men inte tagit den får man stå sitt kast. Någon ordning får det vara.
Nu är kanske inte denna personen så som i tråden? Men det var en person jag kom att tänka på. Som just inte vill, kan eller vågar säga sin åsikt. Utan det kommer fram efteråt som jag fått höra från helt andra personer.
Sånt stör mig. Bättre ta upp det med mig direkt så jag vet. Så det blir bäst för alla.
 
Alltså det är många personer här som verkar ta åt sig.
Jag vill då ställa en fråga till dig. Om du umgås i ett sällskap ett tiotal gånger, iofs med lite olika personer men i grunden samma, har du då inte visat mer av dig själv än vad som syns på ett porträttfoto med namnskylt. Det här handlar inte om blyg, om att vara privat eller om att inte vilja ta diskussioner. Jag kan köpa alla dessa tre eftersom jag gärna uppträder så också i okända sällskap där jag inte känner mig helt bekväm.
Vi pratar här om att man skulle kunna ha en dock sittandes vid bordet som lite slumpartat kläcker ur sig tillintetsägande fraser. Hade dessa fraser försvunnit hade man lika gärna kunnat ha en stubbe vid bordet.
Nej jag är helt övertygad om att du ger fler signaler än en stubbe och det gäller alla här.
Man kan ha oerhört givande diskussioner med stubbar också :rofl:
 
Alltså det är många personer här som verkar ta åt sig.
Jag vill då ställa en fråga till dig. Om du umgås i ett sällskap ett tiotal gånger, iofs med lite olika personer men i grunden samma, har du då inte visat mer av dig själv än vad som syns på ett porträttfoto med namnskylt. Det här handlar inte om blyg, om att vara privat eller om att inte vilja ta diskussioner. Jag kan köpa alla dessa tre eftersom jag gärna uppträder så också i okända sällskap där jag inte känner mig helt bekväm.
Vi pratar här om att man skulle kunna ha en dock sittandes vid bordet som lite slumpartat kläcker ur sig tillintetsägande fraser. Hade dessa fraser försvunnit hade man lika gärna kunnat ha en stubbe vid bordet.
Nej jag är helt övertygad om att du ger fler signaler än en stubbe och det gäller alla här.
En exakt beskrivning av mig det första typ året när det gäller nya bekanta, en och en kan jag komma närmre fortare men grupper som jag inte känner väldigt väl och inte har något gemensamt med tar lång tid för mig att slappna av vid.

Jag känner mig till och med så ibland med min egna släkt som jag känt länge men träffar sällan och pga det inte är helt avslappnad med dom i grupp och har just sagt till dom så som du beskrev din vän där att dom lika gärna kan sätta en sten på min plats för jag märks inte av iallafall. Dom har velat ha med mig ändå dock.

Jag kan ju säga att jag även om jag inte säger någonting eller kanske inte ens betyder någonting för gruppen tycker om att vara med och inkluderad.
 
Sån är jag också, håller mig väldigt i bakgrunden och tar ingen plats bland nya folk och framförallt inte i grupper jag inte känner. Däremot när jag lärt känna någon, då kommer mitt riktiga jag fram och tack och lov så har mina vänner och bekanta väntat ut mig och lärt känna mig så att jag blivit bekväm nog att säga mina åsikter och ta för mig lite mer.

Fram tills jag är bekväm så är blyg och tillbakadragen och tar ingen plats alls och är en sådan som väljer te eller kaffe utefter vad som är enklast även ifall jag vet vad jag vill ha..men jag har aldrig vetat att det stör folk så.
Jag är också tyst, blyg och tillbakadragen i grupper som jag inte känner, men jag tror inte någon skulle se mig som åsiktslös och intetsägande för det. på de flesta människor märks personligheter även om man inget säger faktiskt, även på de små kommentarer man flikar in med i något samtal. Ibland kan det vara skönt att bara vara den som lyssnar också och tillåtas vara den som lyssnar och ibland tvärtom den som talar, inget av det är något som är konstigt.
 
Alltså det är många personer här som verkar ta åt sig.
Jag vill då ställa en fråga till dig. Om du umgås i ett sällskap ett tiotal gånger, iofs med lite olika personer men i grunden samma, har du då inte visat mer av dig själv än vad som syns på ett porträttfoto med namnskylt. Det här handlar inte om blyg, om att vara privat eller om att inte vilja ta diskussioner. Jag kan köpa alla dessa tre eftersom jag gärna uppträder så också i okända sällskap där jag inte känner mig helt bekväm.
Vi pratar här om att man skulle kunna ha en dock sittandes vid bordet som lite slumpartat kläcker ur sig tillintetsägande fraser. Hade dessa fraser försvunnit hade man lika gärna kunnat ha en stubbe vid bordet.
Nej jag är helt övertygad om att du ger fler signaler än en stubbe och det gäller alla här.

Jag lägger helt krasst inte nån större tankemöda eller energi på folk vars personlighet klaschar helt med min egna personlighet.

Ser liksom inte riktigt poängen med att engagera mig så mycket i såna personer. Normalt hyfs om jag måste konversera och i övrigt tämligen neutral funkar utmärkt.
 
Problemet uppkommer ju när de "Snälla" människorna blir efterhängsna.
Så länge som de håller sig utanför det som känns för privat så brukar det gå bra.

Oombedda tjänster är värst.
Man ville inte ha dem och det blev inte som man ville ha det.
Ja jag har hängt med för dåligt i tråden för att uttala mig jag tänker bara för egen del undviker jag att umgås med personer jag inte har kemi med och måste vi umgås så får jag försöka acceptera att vi är olika och inte klickar :)
 
Personer som är så där och inte har någon åsikt. Snälla mm men sen visar det sig att det var helt fel och att de visst tyckte nånting.
Vill du ha te eller kaffe?
Det spelar ingen roll.
-Häller upp te-
Fast jag dricker inte svart te
Det där låter mer som någon som är lite lam alternativ tankspridd om du frågar mig jag får ingen koppling till snäll eller inte snäll gällande sånt här.
 
En exakt beskrivning av mig det första typ året när det gäller nya bekanta, en och en kan jag komma närmre fortare men grupper som jag inte känner väldigt väl och inte har något gemensamt med tar lång tid för mig att slappna av vid.

Jag känner mig till och med så ibland med min egna släkt som jag känt länge men träffar sällan och pga det inte är helt avslappnad med dom i grupp och har just sagt till dom så som du beskrev din vän där att dom lika gärna kan sätta en sten på min plats för jag märks inte av iallafall. Dom har velat ha med mig ändå dock.

Jag kan ju säga att jag även om jag inte säger någonting eller kanske inte ens betyder någonting för gruppen tycker om att vara med och inkluderad.
Du menar att du efter 10 träffar fortfarande inte lyckats antyda att du gillar att ta en promenad eller liknande oväsentlig information? Ledsen men jag tror dig inte. Jag har träffat exakt en sådan här person som vuxen och en som barn. Det här är en nivå som är oerhört ovanlig.
 

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 357
Senast: Imna
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 483
Senast: Urigurien
·
Relationer Sedan många år tillbaka har jag en komplicerad och svår relation till en av mina föräldrar. Som barn och framförallt tonåring upplevde...
2
Svar
39
· Visningar
3 688
Senast: Lampan
·
Relationer Jag är en smygläsare på forumet och jag postar här för att jag vet att det finns många som är bra på att ge nya perspektiv när det...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
16 843
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Hur är processen
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp