Jag tänker att det finns fler olika typer av kärlek.
Dels förälskelsefasen, som ju upphör med jämna mellanrum, och det är den jag gärna vill hitta tillbaks till. Den där det pirrar i magen så fort jag tittar på min partner, den där jag kan sitta i soffan och bara titta på honom och vara så jävla nöjd med att han är min
Och det känner jag ofta, men jag skulle verkligen ljuga om jag sa att jag kände de varje dag, varenda gång jag tittade på honom.
Sedan kan jag älska någon utan att vara förälskad. För mig är det 2 helt olika känslor som kan vara sammanbundna, eller inte alls överhuvudtaget. Det är tex fullt möjligt för mig att vara förälskad i en person som jag inte ens tycker om överhuvudtaget.
Men för att jag ska vara 100% nöjd i en relation så behöver båda finnas. Jag har nämligen otroligt lätt för att bli förälskad, så blir jag det inte om och om igen i min partner så blir jag det i någon annan.
Fast jag har ju aldrig skrivit att man ska göra något man inte vill, så jag vet inte hur du tolkade in det riktigt, kanske var jag otydlig? Jag pratar mer om att livet kanske har varit stressigt en period, man har haft lite mkt att göra och kanske fokuserat på annat. Att då påminna sig själv om att man behöver göra tid för sin partner med ser jag inget fel i. Och självklart kan du inte "hantera" din partner, man kan ju bara ändra sig själv och sitt beteende.