Hur går det för era 07:or? Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 3

Kul med lite nya bilder! Så fiiin!

Ska bli kul att se en bild med tränset oxå!

Skönt att det gick bra med hovslagaren, inge kul när de bråkar...

Nej bråk vill man inte ha :angel:
Lille herren har börjat visa att han är en man nu, klättrar på valacken i hagen så han kokar av ilska! :devil:
Blir o ringa till "snipparen" imorgon o höra efter en lämplig tid..

kl

Åhh jag måste bara berätta hur duktig min lille är. Släppte honom lite i paddocken idag så att han skulle få springa av sig. Efter en stund tröttnade han och kom fram för att gosa med matte och då passade jag på att hoppa lite vid sidan av honom. Så där står jag och hoppar upp och ner som en idiot och han bara står helt blixtstilla och dessutom är han lös.

Efter detta lekte vi följa john vilket vi inte har gjort förut men den lilla pärlan vet tydligen att man ska följa efter matte och stanna när hon stannar och backa när hon backar.

Ursäkta språket, men jag har hittat mig en jävligt trevlig häst:love: (änsålänge)

Jag har exakt ett sådant träns som på bilden + matchande förbygel med martingal. Det köpte jag ett år innan jag köpte Ariel. :o Men jag tycker det är sååå läckert och hon skall ha det när jag hoppar och rider fälttävlan.

Det svåra blir bara att hitta matchande bett, gummityglar med mässingsspännen har jag redan fixat. :p

Igår tog jag ut pojkarna en sväng på kvällen, det hade ju kommit rätt mkt snö och jag va såååå sugen!

Gandalf fick följa med som handhäst och han va superduktig! Vi tog två varv runt fältet i galopp och han låg så fint och rullade i galopp bredvid (efter ett försök att bitya Julle i halsen...). Jag läääängtar efter att få känna den galoppen från hans rygg! :love:

Åhh det låter jättemysigt! Riktigt så snäll är inte min... :)

Nu börjar man verkligen längta tills man får hoppa upp på ryggen på dom. Ska bli spännande och se vilka av våra små som uppför sig och vilka som blir små trottsiga monster.

I går va de så himla vackert väder så Amazing fick vara naken :) Hon busade värre än någonsin och visade upp sig som vanligt! :p:love:

Hoppas bara hon blir lika lätt att rida in som hon är vacker :grin:

Hehe, min är hårt hållen :p

Skämt åsido, men jag tycker det är så viktigt att de kommer ut och rör sig ordenligt, så det MÅSTE bara funka!! Sen har jag ju ridit massor med både en och felra handhästar när jag bodde i Canada så jag är van vid det mesta :)

Jag tror min kommer bli ett monster... Om man ser till bockningarna i hagen,,,, *gulp*

Haha och jag som tycker att min är hårt hållen:o

Men jag håller mig till trav ett tag till:angel:

Jag tror faktiskt att min kommer bli ganska snäll att rida in fast jag tror att han kommer bli väldigt pigg.

Petra: Jag tror att din kommer att bli vild:devil:. Du har ju skaffat dig en rödhårig dam. Vad va det för stam på henne förresten?

Det är klokt att hålla sig till den gångarten som funkar och inte gå upp igalopp för tidigt och få en rivstart med åtföljande bocksprång som nästan garanterat landar på ditt ben... (hehe, det har jag roat mig med ett par ggr...)

Vi får väl utse ett monster och en ängel helt enkelt!

När ska ni börja rida in era småttingar? Ska vi sätta ett slutdatum för kröningen av Årets Monster 07a och Årets Änglalika 07a? :D:D:D

Jag hade tänkt att sitta in min till hösten om allt går som det ska.
Ja! En sån kröning måste vi ha:)

Nu har ja fotat det nya tränset som jag är överförtjust i :d
Köpte svarta gummityglar till det oxå med silverspännen såklart..:D

Bild kommer här:
023.jpg

När ska ni börja rida in era småttingar?

Inridningen väntar jag med till nästa år, men insittningen har jag redan påbörjat. Än så länge går allt enligt planerna, men säker är man ju inte förrän man ramlat av första gången. :p

jag kan nog oxå kandidera där... Min växlar verkligen mellan att vara en ängel och en liten häxa. Senaste månaden har hon varit en riktig ängel och vill alltid komma in från hagen för att göra någonting kul.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
290
Senast: Lavinia
·
Hundhälsa Det är nu inte särskilt länge kvar tills jag får hem min lilla retrievervalp :heart Jag försöker att förbereda mig och läsa på så mycket...
2
Svar
37
· Visningar
1 422
Senast: Nota
·
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
8 396
Senast: MiniLi
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 672
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV