Hur går det för era 07:or? Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 3

Ja jag bävar lite inför detta ;) Rödhårig med två virvlar i pannan :angel:

Men så länge hon lyssnar så bra som hon gör nu ska det nog inte vara några problem, mer än att jag förmodligen kommer att flyga ganska mycket, hon bockar med hela ryggen/kroppen och åt alla håll! haha!

Syndikat - Ahorn :) din?

Senast ändrad:

Jag planerar också att sitta på Cardelia i höst...ha ha ska bli så spännande!!!! Men som sagt, jag förbereder henne lite redan nu genom att hoppa och studsa bredvid henne och lägga tyngd över ryggen genom att jag står på en pall och lutar mig över henne. Hon är ganska oberörd vlket känns lovande (säger jag nu :))

Så du har redan suttit upp på din lilla?

Suttit upp låter väldigt avancerat. ;) Jag har belastat hennes rygg några sekunder enligt ett ökande schema. Däremot har jag inte suttit på henne med sadel, eftersom jag är skeptisk till den sadel jag har nu.

Skall man vara riktigt petig har jag "suttit" på Ariel ända sedan jag köpte henne. När hon låg ned i hagen brukade jag sätta mig över henne, men utan att belasta ryggen. Det är en metod jag tycker fungera bra för att vänja dem vid skuggan bakom dem. :)

Min har också två virvlar men som tur är så är han ingen rödårig brud:p

Du får väl sätta upp nån annan som får ta smällen dom första gångerna:idea:

Min är flaneur-kaliber-lansiär.

Haha nja så avancerat är det nog inte:)

Skulle jag sitta upp på min nu hade jag varit rädd för att han skulle gå av på mitten, han ser så klen ut och matte är inte lika klen:p

Skulle jag sitta upp på min nu hade jag varit rädd för att han skulle gå av på mitten, han ser så klen ut och matte är inte lika klen:p

:rofl: Fick en väldigt rolig bild på näthinnan nu... Men du har samtidigt en viktig poäng, det gäller ju att unghästen både är mentalt OCH fysiskt redo för vikt på ryggen. Min förra unghäst var definitivt fysiskt redo (pansarvagn...) när jag satt upp på riktigt första gången (= styrning involverat), men helt klart inte mentalt redo. Han var sååå nervös och orolig att göra fel (= göra matte ledsen), så efteråt sov han som en stock i flera dagar. :crazy:

Som alltid handlar det om individen och att läsa sin häst. Just nu är Ariel helt redo för de viktövningar jag har, men det kan mycket väl hända att hon inte är det om en månad eller efter sommaren. Men däri ligger ju tjusningen i att ha unghäst, man måste hela tiden vara flexibel.

Usch vad jag babblar. :crazy:

Hahah :D:D Tror inte någon annan vill när dom sett henne flyga fram ;) Gör det så gärna själv, ska bli så spännnade :love:

Kan tänka mig att Amazing också kommer att vara nervös för att "göra mig besviken", hon älskar att jobba och hitta på nya saker!

*kl*

Idag har Gandalf dragit däck för första gången, han va superduktig!!! :D:D

Hahah :D:D Tror inte någon annan vill när dom sett henne flyga fram ;) Gör det så gärna själv, ska bli så spännnade :love:

Det är ju därför man inte ska visa folk hur högt dom kan flyga:idea:

Jag hade gärna skickat upp nån annan dom första gångerna, jag är för gammal för att ramla och slå mig:angel: Men det lär väl bli så att jag får bita i det sura äpplet!

Fast jag inte får lägga ut bilder på min fuxskäck ;) så kommer här några dagsfärska foton på min lilla som numera är vallack...

Observera det fina nosluddet han fått !!

Dom andra tycker att det är asfult men min häst blev jätteglad över det.. :p

26344818.jpg

26344821.jpg

Gick allt bra med "snippningen" ? Gjorde du det hemma? Ja ska beställa tid nu till min oxå..
Vet inte om ja ska köra in till Hbg eller ta ut nån bara...:)

Visst gör han !!

Det tycker jag med medans min sambo säger att han blir utmobbad av dom andra hästarna... ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
290
Senast: Lavinia
·
Hundhälsa Det är nu inte särskilt länge kvar tills jag får hem min lilla retrievervalp :heart Jag försöker att förbereda mig och läsa på så mycket...
2
Svar
37
· Visningar
1 424
Senast: Nota
·
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
8 402
Senast: MiniLi
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 672
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Motionscykel?
  • Hyresrätt villa
  • Valet i USA