Hur går det för era 07:or? Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 3

Apropå sommarbete, hur länge ska era småttingar få gå på bete och bara vara?

Namir kommer nog att få vara ledig större delen av sommaren, ska eventullt gå en NH kurs med han som är slutet av juni, i så fall så kommer jag hålla på med han ganska mycket innan och efter den. Annars blir de nog ledigt fram till halv augusti ungefär.

Gandalf kommer oxå få vara ledig större delen av sommaren, från maj tom augusti. Några evbrott för utställningar blir det kanske :)

Min kommer också att få vara ledig större delen av sommaren, sen kommer han väl som nu få följa med då och då som hand häst.

Det har han fått göra idag och vi gick under motorvägen och det var inga problem:) Han är väldigt piggelin och tycker att det roligaste med dessa utflyckter är att retas med kompisen och försöka ge honom en massa små nyp.

cardelia kommer få sommarlov mellan maj-aug!!! Det är hon värd:love:. Hon ska gå på bete med sin gamla flock (+några extra) och det kommer hon nog gilla eftersom hon i nuläget går själv i sin hage. Sen efter betet är det dags för inridning...hehe!

Amazing ska få ett härligt sommarlov och bara vara med sina vänner :) Kommer väl tömköra och gå på ett par promenader (vänja in sadeln lite gran) men i stort sett bara lek och mys fram tills hösten då vi börjar med inridningen :)

Står i ett litet tävlingstall där de flesta(2 andra) vill att deras hästar ska gå ensamma...min andra häst vågar jag inte släppa ihop med då hon är mkt agressiv mot andra hästar!! Så tyvärr är det så att lilltjejen får gå ensam.

Usch vad tråkigt att ha en så ung häst ensam, finns det ingen sällskapshäst som du kan låna sålänge?

Idag har jag varit ute och kört Joystick Diablo igen.
Det blev en tur till brevlådan och hämta gårdagens post och sen gick vi bortåt åt andra hållet. Sammanlagt blev det nog en tur på ca 1 km. Å då fick vi lite social träning då vi ringde på dörren och fick med oss en gran hem till hagen å leka med å gnaga på.

Anna-Carin

Apropå sommarbete, hur länge ska era småttingar få gå på bete och bara vara?
Amadeuz kommer att få gå i unghästflock om ca tio hästar hela sommaren. Från maj nångång beroende på väder o därmed betestillgång till augusti.
Kör iväg honom just för att han ska få jämnåriga kompisar att leka med. Min stallplats med bete till har jag kvar i hemmastallet och måste betala för men så får det bli.
Letar just nu nån häst jag kan låna över sommaren att rida på. Känns dumt att låta platsen stå tom...:)

*KL*

Här händer inte ett jota. Förutom att Lanzelot tar ett och annat nacksving på lille Ville. Det kan Ville ha. För han smakade på min jacka idag och fick med lite mer. Jag har ett tjusigt blåmärke på armen.:mad:

Ja, visst känns det viktigt med en riktigt bra betesperiod med jämnåriga?

Jag har hittat ett underbart hingstbete, så är det ngn som bor i närheten av mig som inte har hittat ngt bra så hör av er!

När siktar ni på betessläpp?

Ja, visst är det tråkigt men det finns tyvärr inte så mkt att göra. Det är ju inte vad jag önskar min 07...Att låna en häst är inte en möjlighet då boxarna är fulla i stallet.

Betessläpp blir så fort det finns gräs nog för det och vädret är stabilt nog att ha dem ute dygnet runt. Har ingen ligghall.

Någorlunda jämnåriga vill jag väl ha till Lanzelot. Helst skulle jag vilja ha en gammal valack som höll reda på slynglarna också men man kan inte få allt. Det blir nog Lanzelot och Villeliten i sommar om inte Ville blir såld. De kommer ha sketakul.

Glömde ju att skriva..
Betessläpp?? Oj ja just nu är de meter högt med snö här så de känns lite långt bort.

Joystick och Krutrök kommer då att få börja knapra lite gräs i mitten på maj början på juni. Det blir inget sommarbete i den bemärkelsen då jag har tänkt att Krutrök och jag ska tävla lite och definitivt ska vi åka till Villvattnet på läger.
Joystick kommer att få hit sin kompis från han va bäbis en vecka eller sådär i samband med lägret och tävling.. OM OM OM Krutrök kan tänka sig acceptera en häst till så kan han få vara här längre..

Anna-Carin

Ja, betessläpp känns långt bort när snön ligger vit men man kan ana att sommaren är på gång i sooooolen som var idag, UNDERBART!! :D

*kl*

va ute med stjärnan idag i UNDERBART väder!!

26394850.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
290
Senast: Lavinia
·
Hundhälsa Det är nu inte särskilt länge kvar tills jag får hem min lilla retrievervalp :heart Jag försöker att förbereda mig och läsa på så mycket...
2
Svar
37
· Visningar
1 425
Senast: Nota
·
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
8 428
Senast: MiniLi
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 672
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar