Hur går det för era 07:or? Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 3

Alltid intressant med en analys, min verkar ha kommit bort tror jag :( Får nog skicka en ny, det var evigheter sedan *skriver up på en post-it lapp*

*KL*
Oj, oj,oj!
Nu kan jag faktisk också säga att jag tömkört min Gagarin ox.
Vi har hållt på i stallet med grimma o två grimskaft. Det är inte ett traditonellt stall utan stallgången är ca 15 x 15m. Så det finns plats att svänga runt o göra ex 8:or.
MEN NU har vi varit utanför stalldörrarna o tog en sväng på gårdsplanen. Jag har ingen hjälp så det gäller att ta det försiktigt tills jag vet att det fungerar. Vågade inte använda ringarna på gjorden utan hade två longerlinor o kapson. Då är han inramad men skulle han svänga runt blir den ena linan inte snodd runt honom.
Nu gäller det bara att våga mer för han tänkte igentligen inte gå in i stallet igen efter en vända ute, han ville ut på längre äventyr.
// Linda

Ja speciellt som hon verkligen älskar detta hö! Innan har hon ätit bara för att hon måste ungefär :)

Hade varit tacksamt! Vill kunna träna min lilla :) Tack vetja ridhuset, ska snart åka dit för första ggn med lillan :)

en liten uppdatering från oss. Min lilla häst har varit en riktig ängel sista tiden. Förra veckan tömkörde jag en kort sväng själv ute och idag i paddocken. Det gick jätte bra, kunde svänga hur jag ville och vi travade lite.

*En uppdatering*

Hästarna har vilat sista veckan då min handled opererats och den håller inte riktigt än... Men, ska påbörja mer belastning och jobba häst, provar ikväll...:crazy:...Raketen växer och frodas. Tog en dålig bild i stallet häromdagen men man ser att han är rätt fin för dagen;)
090302Rocket_1.jpg

Han ser jätte fin ut! Själv fasar jag för hur min ser ut om ett tag. Borde nog passa på att ta lite bilder... Vi har precis gått över till hösilage och alla hästar har gått upp rätt duktigt i vikt under de 3 veckor vi nu haft det!

Vad kul att ni vågar er ut på lite äventyr, även om det bara är på stallplan! Vilken häftig stallgång!! :)

Vad är det med din handled? Eller vad var det kanske man ska säga? *krya på dig!*

*kl*

Idag tog jag med Gandalf bort till sandtaget. Det är bara två km egentligen, men tänkte det var dags att träna lite transportåkning, så vi tog långa vägen runt med transport istället. Fick träna att ha transportkydd på sig och ställde dessutom upp som fordonskontrollant! :D
26447378.jpg

Va härlig han ser ut:)

Min sötnos har blivit avmaskad idag, snäll som ett lamm är han även fast det där kletet mami stoppade in i munnen smakade pyton!

Han har även fått leka i paddocken idag som var mjuk och rolig att busa omkring i. Sen lekte vi följa john, otroligt uppmärksam häst måste jag säga. Får hoppas att han blir lika lydig och följsam som min gamla ponny:)

Just det igår så lasttränade vi i mörkret innan vi skulle åka iväg på löshoppning med 3-åringen. Han traskar in fint men är lite snabb på att backa ur, men när det blir bättre väder ska vi öva på detta:)

*knapp*

Idag tog jag o pappa en mysig promenad med Amazing i underbart väder :)
Pappa fick träna att leda och jag fick ju lite avbytning! OJ OJ vad stark hon är :D O snygga sig och busa hela tiden :grin: Även om hon emellanåt gick så fint och var så snygg att jag bara :love::love: Tycker att sålänge hon lyssnar på mig så kan hon få vara lite ung och vild :laugh:
Vi hade bettet på men ledde i grimman så de va riktigt trevligt :)
Men det blir väl att åka till ridhus någon helg framöver nu och låta henne spralla av sig ordentligt!! :bump:

Vad är det med din handled? Eller vad var det kanske man ska säga? *krya på dig!*

Skadades i en trafikolycka för 20 år sedan och det har inte blivit bra på hela den tiden...:o...så det var dags att rätta till det nu;)...

Du får allt ta och visa lite bilder på din pålla snart!

Kul att du får med dig din pappa till stallet, min far åker inte direkt dit frivilligt:)

Oh vad inspirerande! Nu längtar jag ännu mer till våren när jag får bil med dragkrok så jag kan lastträna...

Ariel brukar också nosa på transporten och sedan när hon skall kliva in bankar hon med hoven ett par gånger i rampen för att kolla så den är stabil. :rofl:

kl.

I dag har vi tömkört Robinho för andra gången. Det enda kravet vi har just nu är att han inte ska ha ihjäl oss :) Men han sköter sig mycket bra, man ser att han tycker att det är konstigt när man tar lite i tömmarna men det är ju bara o nöta på. Han verkar iallafall mycket positiv, öronen spikrakt framåt hela tiden, lilla gullehästen.

Mmm jag vet! Ska ta med syrran till stallet i helgen och hoppas på sol så att vi kan få ett par bilder :)

Mmm han blir duktigare och dultigare :) Mamma och pappa är riktigt duktiga på att vara med i stallet, dom brukar ju ta typ helger och sånt om jag åker bort och det är guld värt :)

Nu måste jag bara skryta lite. :o

Var ute hos Ariel igår. Först löslongerade vi och då galopperade hon lugnt och fokuserat medan en bil körde förbi. :love: Sedan följde vi med Idunn på promenad och passade förstås på att tömköra. Ariel har dock blivit allt mer självständig på de här promenaderna, så igår blev det en hel del styrträning. Och nu börjar det sitta! :banana: De gånger hon inte svängde när jag tog i tömmen berodde på att hon inte ville, inte att hon inte förstod. Så det är ju ett enormt framsteg!

Vi stannade på en parkering för att Idunn skulle få träna halter och titta på bilar och då gjorde jag lite olika kringelikrokar med Ariel. Även bort från Idunn... Sedan var Ariel så i gasen att hon fick gå först en bra stund hemöver, och både hon och matte var superstolta. :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
291
Senast: Lavinia
·
Hundhälsa Det är nu inte särskilt länge kvar tills jag får hem min lilla retrievervalp :heart Jag försöker att förbereda mig och läsa på så mycket...
2
Svar
37
· Visningar
1 427
Senast: Nota
·
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
8 444
Senast: MiniLi
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 672
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar