Hur går det för era 07:or? Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 3

Haha, ja jag får ju ruskigt mycket motion nu... 50 min promenad till hästen, 45 min promenad med hästen och 50 min promenad från hästen. :p

Jag vet att jag har frågat det här tidigare, men jag envisas med att fråga igen. Vilka har bestämt sig för att betäcka sina ston nästa år och vilka funderar på det. Har någon kanske redan lite hingstar som de funderar på?

Själv vill jag betäcka, under förutsättning att Ariel är klass 1 på utställning, men samtidigt skall man ju hinna med så mycket annat under 2010. :crazy: Räknade ut att jag (efter betäckning) behöver åka med henne till sommarpremiering i augusti och eventuellt en stor fjordhästutställning i september. Ultraljud måste ju göras och det tror jag inte min stallveterinär kan. Sedan i januari 2011 skall hon ju mätas in, det blir många transporter till främmande miljöer. :crazy:

Hur tänker ni andra kring detta? :confused:

*KL*

Det vi inte trodde var möjligt är sant.:eek:

Lanzelot har blivit en Bitchelot!

Inte nog med att han har börjat likna mor sin, das Überbitch from Hellsicket, i kroppen, han har börjat bitcha sig också. Mot Villeliten. Riktiga huggormsfasoner med huggtänder ibland. Ulv i fåraskinn?:cool:

Men annars så är han precis som mor sin, gudasnäll mot människor.

Idag var vi ute på promenad. Villeliten fick följa med. Kaktuzblomma ledde sin ögonsten Bitchelot och jag lilleVille. Det gick bra.

Jag har införskaffat cavalettihållare och bommar är tänkt att också införskaffas. Lanzelot ska ju börja löshoppas nån gång. Och eftersom min satanigatanjävladödabil inte startar så får vi vackert träna sånt hemma.

Visst är det kul när man märker att dom börjar hajja vad man vill! :D
Var ute och tömkörde min dam idag och det gick SÅ bra. Hon är så positiv! Jätte kul att ha en glad och samarbetsvillig häst! :love:

Min lilla Joystick Diablo är bara :love::love:
Ropar jag på honom i hagen så kommer han genast galopperande för att se vad jag vill Å HOPPAS på att jag ska ta in honom för att han ska få dra vagnen eller något annat skoj.
Ja ALLT som matte hittar på är skoj speciellt om det innefattar någonslags "äventyr" dvs prommenad, tömkörning.. klättra på saker eller att få följa med när hon kör Krutrök med snobbvagnen...

Joystick har dock talat om för sin matte att PÄLSGLANS är en rätt onödig produkt..De är inte ofta min lilla skrutt ser ledsen ut men han tycker jag är sååå jobbig med den.. Han står stilla å de är inga problem att spraya honom över hela kroppen MEN som sagt att vara uppkammad FIN skolpojke diggar han inte..

Våren har gjort ett försök idag i Flarken.. Takdropp hela dagen och strålande solsken... Å VEM står då å vädrar sina atteraljer om inte KRUTRÖK vallack född -93 som kastrerades som 2 åring.. INTE lille Joystick inte..

Den 8- 10 maj ska vi vara med på våran första körkurs. Det blir intressant å se hur koncentrationsnivån är med 9 ridskolehästar i hagarna.. å flertalet privata.. me andra ord liv och rörelse på många håll.. Å lägg då till en VÄLDIGT hönspappig vallack vid namn Krutrök som VRÅLAR efter sin bäbis hela tiden i stallet om de står i varsin box på ridskolan...(Joystick.. står då lungt i sin box och äter lite hö.. kliar sig.. rullar sig.. ja helt enkelt bara ÄR ) så har det varit de senaste gångerna vi varit på ridskolan

Ja jo jusst ja.. i somras gjorde vi hmm ett försök till löshoppning:angel: Kan ju säga att han hoppar FINT i hagen.. men på ridbanan.. :idea: OJ va högt de va ja just ja kan ducka och springa iväg jättefort så hinner de inte ta mig innan jag är utanför ridbanan...
Fast man behöver ju inte kunna HOPPA med vagn.. eller man BÖR absolut undvika de

Anna-Carin

Anna-Carin

Och eftersom min satanigatanjävladödabil inte startar så får vi vackert träna sånt hemma.

Bilar är ett gissel, jag har haft punka på min :devil:-bil, så jag har haft svårt att att mig till stallet. Som tur är har jag min far som är en hejjare på att fixa med bilar:love:

Hästen mår nog bra, alla mina hästar förutom divan såg ut som lermonster idag och vem skulle rida henne idag, jo min mor:grin: Som tur var så var hon snäll att borsta Plutten åt mig så jag slapp få total andnöd.

Hur ser det ut hemma hos er alla? Har ni kvar någon snö??

Det har precis snöat. Men är rätt mjukt i backen. Ska imorgon försöka få ner lite hagstolpar som Lanzelots stolpskott till storasyster har knäckt.:mad:

Vad det gäller bil så har jag löst det så att Kaktuzblomma numer är billös. Hon sitter bara därute i skogen och lallar med sin nyblivna bitch till häst så jag kan gott sno hennes lilla fyrhjulsdrivna Subba till bil. Utan dragkrok dock. Så om det är någon som ser en väldigt grön liten o ful Subaru vråla förbi så är det jag.

Är det en Impreza hon har? Isåna fall kan du ta en tur förbi här så kan vi byta:idea: Jag har dragkrok på min:angel:

Mitt mål (och plan om jag får som jag vill) så ska Amazing först gå 3:års och få hoppdiplom, och sen betäckas och gå championaten ett år efter sin årskull, som det blir när de haft föl :)

Snöar för fullt! :cool:

Jo tack, fast nu har det nästan gått över till regn:mad:

Fan jag måste rida alla hästarna idag, jag kommer se ut som en dränktkatt efter att jag har varit ute och ridit tre hästar i regnet:cool: Jag vill ha ett RIDHUS!!!!

Ja, det där är inte lätt! Vill gärna låta betäcka min nästa år, hon fick 40 p på premiering som 1-åring och hennes syskon har vuxit klart tidigt så förhoppningsvis ska hon duga till avel som 3-åring! Dock ska hon såklart visas och även kanske göra frivilligt körprov som 3-åring och förhoppningsvis även göra körbarhetsintyg som 4-åring och det känns som en tillräcklig utmaning även utan föl vid sidan....:eek:...dock säger många att det på många sätt kan vara en fördel att göra körprovet med föl, att stoet skulle vara lugnare med detta vid sidan så jag vet inte...tror vi får avvakta med beslutet tills vi ser hur långt vi kommit med körningen nästa vår! Mitt 5-åriga sto har jag ännu inte fått betäckt vare sig som 3-åring eller 4-åring pga ovan nämnda skäl...men i år ska det förhoppningsvis äntligen bli av!

Jag vet att jag har frågat det här tidigare, men jag envisas med att fråga igen. Vilka har bestämt sig för att betäcka sina ston nästa år och vilka funderar på det. Har någon kanske redan lite hingstar som de funderar på?

Själv vill jag betäcka, under förutsättning att Ariel är klass 1 på utställning, men samtidigt skall man ju hinna med så mycket annat under 2010. :crazy: Räknade ut att jag (efter betäckning) behöver åka med henne till sommarpremiering i augusti och eventuellt en stor fjordhästutställning i september. Ultraljud måste ju göras och det tror jag inte min stallveterinär kan. Sedan i januari 2011 skall hon ju mätas in, det blir många transporter till främmande miljöer. :crazy:

Hur tänker ni andra kring detta? :confused:

Bestämt mig har jag absolut inte, men visst finns det funderingar...Jag skulle gärna vilja ta ett föl på henne i unga år för att underlätta ev. framtida betäckning. Men så är det då det här med att behålla eller inte, eftersom min donna kommer bli en liten stor häst så tror jag kanske att marknaden är lite mer begränsad och då är alternativet att välja en riktigt liten ridponnyhingst, (Ninja är ju själv ridponny) för att få fram en ponny. Usch det är alldeles för svårt, jag vet att jag antagligen inte kommer att klara av att sälja och då kan jag ju välja någon av de större ridponnyhingstarna. Nåja framtiden får väl visa hur jag gör, har i allafall tänkt att visa henne på ASRP:s stotest till hösten:laugh:, så får vi se om det överhuvudtaget är ngn idé att tänka i några fölbanor.

Inka

Men det slutade regna:D

Jag fick ridit dom tre stora monstren och tömkörde Plutten. Det fick bli i paddocken för det hade hunnit bli mörkt och jag har ju inte tömkört på ett bra tag nu. Plutten blev tömkörd för första gången med bett (använder kapson annars) detta tyckte han kändes lite konstigt men efter en stund började han fatta vad han skulle göra när matte drog i tömmarna. Prövade lite trav på långsidorna också. Han lyssnar väldigt bra på rösten. Får ta med en fotograf någon dag då det är fint väder:)

Hade jag haft ett sto så hade jag betäckt henne nästa år. Men taskigt nog äger jag en hingst...

kl.

Namir börjar bli lite hingstig nu :crazy: Gick förbi några islandshästar som vi alltid går förbi när vi är ute och går. Men idag så va de mycket spänna sig inte lyssna på matte... Han va inte alls som en vanlig dag, utan väldigt uppe i en och fick några ryk :grin: Snart får han bli vallack!
Det blev nårga bilder iaf, fast det regna massa.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
291
Senast: Lavinia
·
Hundhälsa Det är nu inte särskilt länge kvar tills jag får hem min lilla retrievervalp :heart Jag försöker att förbereda mig och läsa på så mycket...
2
Svar
37
· Visningar
1 432
Senast: Nota
·
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
8 448
Senast: MiniLi
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 672
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar