Hur går det för era 07:or? Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 3

Ja o jag ska också börja tömköra snart :) Amzing börjar få in gångartskomandorna riktigt bra nu och hon tycker att det är tråkigt med longeringen, varför springa runt mamma i lina när man kan vara lös o bocka gärnet istället :grin::D

Frågan är bara vad lillasyster säger om att jag byter ut hennes bil...

Men får hon dragkrok så kanske hon kan lära sig köra transport och dra sin egen lille Snuskelot.

Jag har en automat också så det är snuskigt enkelt att dra transport. Gillar egentligen min bil men jag har ju en förkärlek till Imprezan:love:

Ja det är riktigt kul att tömköra, det är nästan den enda gången jag använder mina tömkörningsgrejer också. Vad har du för utrustning på henne när du longerar?

Började med naket + grimma,men nu testar vi kapsonen lite också :) Har även ibland tömkörningsgjorden så att hon ska bli van :) Och så pisken då, även om hon lyssnar bäst på rösten. Du? :D:D

Då kan han och min ta varandra i hand! Min är också väldigt bitchig mot andra hästar. Och i boxen som hon verkligen har gjort till sitt revir, men när man har henne i gången så är hon som ett lamm ;)
Men jag får ju skylla mig själv som sagt :angel: (Tanke på färg osv)
Annars är hon min lilla sötnosflicka, hon vill mysa och hitta på saker hela tiden så man blir alldelses rörd :love:

Jag har bara longerat en eller två ggr och jag tror att jag hade grimma eller så var det kapsonen. Ingen pisk vad jag minns. Ska pröva att longera med sadel någon dag om jag har tid:)

Ja, jag tänkte vänja in vid sadel under sommaren, när det närmar sig slutet av betet så att hon är riktigt bekväm med den när det är dags att börja rida in :)

varför springa runt mamma i lina när man kan vara lös o bocka gärnet istället :grin::D

Det är sådana här gånger jag bara älskar vår rundkorall. :love: Då får Ariel möjlighet att busa och bocka, samtidigt som jag kan träna in kommandon och kroppsspråk. :laugh:

Jag har longerat vanligt några gånger, men hon blir så "bromsad" av att ha kapson på sig. Så det får vara tills vidare.

kl

Min lilla har skött sig riktigt bra senaste. Vi har varit ute i skogen mycket och tränat att gå i vattenpölar=mycket farligt. Tillslut lyckades jag få henne att prova att gå genom en, och se på make, det var riktigt kul!

Bild på miraklet:
http://s687.photobucket.com/albums/vv231/Hello_sandra/?action=view&current=Unsorted130.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Ja rundkorall hade varit underbart! :love:

De har jag, de har jag!:bump:

Nästan i alla fall...

När man går in i vårt stall (från 1700talet) går vi genom en lite rund manege. Kalasbra! Hade inte gjort nåt om den var lite större, men man kan inte få allt. Har ju en ridbana på ca 25X55 oxå!;)

Lägger in lite bilder!

phpsqksee.jpg

Ingången till manegen och stallet

phpqs01im.jpg

Vår lilla manege!

phpbwtlwz.jpg

Stallet från baksidan, en solig morgon.

php2bc2d9.jpg

Amadeuz med sin mamma och förra ägare!

Tror det är dax att ta med kameran till stallet nån dag!!

kl
Idag fick Plutten bli logerad med sadel. Det gick jättebra och han brydde sig ingenting om sadeln, kan iofs bero på att han är van vid tömkörningsgjorden. Han såg ut som en riktig häst:)

Jag har också en rundkorall och den är verkligen superbra att ha:D

Vad kul! Det börjar närma sig inridning nu!
Jag har tömkört och longerat min idag oxå. Det gick strålande bortsett från vissa diskussion kring om man ska leka med hästarna i hagen eller lyssna på mej. Men hon var duktig, kommandona börjar sitta nu! :)

Ja verkligen:) Till hösten gäller det!!!
Härligt att det går bra för er också:D

Är detta eran första häst ni rider in eller har ni ridit in busungar tidigare??

Vad bra!

Hade sadel på Amadeuz i söndags oxå. Han fick jogga lite i manegen med den. Blev lite busig och bockade när jag fick driva honom, annars inget speciellt. Han kollade lite bakåt när jag sadlade av och undrade bara. Kändes väl lite stort på ryggen jämfört med gjorden.

Min första. *hjälp* Men jag jobbar i ett stall med i princip bara unghästar så det ska nog gå bra, jag har gott om bra hjälp. Jag är mer orolig då för den "seriösa" utbildningen.. men det tar vi om ett par år så jag ska inte oroa mej än. Som jag har det idag rider jag unghästar varje dag men bara grunder och det de redan kan. Sen utbildar en annan tjej som är riktigt duktig. :)

Vilket underbart stall ni har :)

Ja, det är verkligen jättehärligt.
Djupa fönster och de gamla krubborna kvar. Har nog varit knappt 20 spiltplatser från början. Nu finns där nio boxar och fyra spiltor, fast där står bara fem hästar! :) Sen en sadelkammare på kanske 30 kvm...

Att det sen är super ridterräng med fri tillgång till outtömligt utbud av stora gärden att galoppera på samt femhundra meter till ridbar sandstrand i Roxen gör inte stället sämre!

Skryt, skryt!
Fast jag är ju bara inhyrning, men kan vara lite stolt ändå.;)

Men Guuuud vilket ställe ni har!:love:

*packar ihop allt för flytt*

Det finns väl plats för en snusksöt tvååring med tillhörande elaka storasyster och deras två ägare?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
291
Senast: Lavinia
·
Hundhälsa Det är nu inte särskilt länge kvar tills jag får hem min lilla retrievervalp :heart Jag försöker att förbereda mig och läsa på så mycket...
2
Svar
37
· Visningar
1 432
Senast: Nota
·
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
8 452
Senast: MiniLi
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 672
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar