Hur går det för era 07:or? Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 3

Julas??!!

Ser mer ut som en vacker aprildag.:rofl:

Båda hästarna ser blanka o fina ut. Lanzelot har blivit lite tufsig i pälsen ett tag, men det kan ju bero på fällningen. Han har förresten fått en ny kompis idag. Hartwell född 08 e: Nobel.

Storasyster Ella har fått flytta till Hartwells ägare där det nu är stomaffia.

Julas??!!

Ser mer ut som en vacker aprildag.:rofl:

Båda hästarna ser blanka o fina ut. Lanzelot har blivit lite tufsig i pälsen ett tag, men det kan ju bero på fällningen. Han har förresten fått en ny kompis idag. Hartwell född 08 e: Nobel.

Storasyster Ella har fått flytta till Hartwells ägare där det nu är stomaffia.

Japp...visst är det helt otroligt!?! Bilderna är tagna 21/12-08. Det var som en ljum vårdag. Hästarna njöt hejdlöst och kunde pilla fram fräscha grässtrån så silagebalen fick jag bränna. Dom åt inte upp den:cool: Det var också "vårspritt" i bägge hästarnas ben så jag fick några sköna bilder i rörelse:D

Det var mig en stadig bit! Fiin!!
Vad är det för ras? Kommer inte ihåg, du har säkert skrivit det redan :o

Pappan är Paint och mamman är av fullständigt okänd härkomst...men lika rejäl och helt korrekt. Mamman är benämd som en "tanks" av sadelutprovare. Säger en del om massan i henne:angel:

Jag älskar ju lite rejälare saker så han kommer nog bli lite av en favvorit i tråden :)

*kl*

Igår lyfte jag bakbenen helt utan vevningar och tjureri :D Madame hade ju lärt sig att man slapp lyfta bara man vevade med bakbenen men nu äntligen har vi blivit av med de fasonerna, undra vad som kommer här näst. Hon är ju en otrolig idespruta ibland, min madame.
Som när hon lärde sig att så fort man välter hövagnen så kommer jag, hehe.

Kul med aktivitet i tråden!

Var på Scandinavium över dan igår, fredag. Låång dag, åkte 04:20 och kom hem vid 01:45, och då skippade vi sista hoppklassen.
Kul att se hästar på topp i arbete! Speciellt kul var Jan Brink och Briar i GP kür. Toppenritt och vann överlägset i Briars sista sverigestart. :bow:Snacka om gåshud o nästan tår i ögat när hela Scandivnavium stod upp och hyllade ekipaget! Vilket jubel!!!:love:

Shoppade en hel del...:angel:
Min förra häst var nästan 180 hög, så mycket av hans gamla grejer är rätt stort till Amadeuz i nuläget (och förhoppningsvis även i framtiden).
Har lånat tex huvudlag av en kompis fram till nu, så nu släppte jag lös shoppingsjälen.;) Så nöjd!!

Han fick:
*Kalasfint Stübbenträns. Svart m vitfodrat pannband o vitfodrad remontgrimma. Kantflätade lädertyglar till.
*Senskydd Eskadron flexisoft fran och korta bak. Gråa. Så bra pris så jag var bara tvungen...
*Körpisk. Provade idag när jag tömkörde, bra! Kan precis nå när man har säkerhetsavstånd. Tycker den långa longerpisen blir så tung o otymplig när man tömkör. Skillnad när man står still.
*Tunnt rutigt inne/svetttäcke med kryssgjordar.
*Schabrak, ett svart amerikanskt hopp och ett ljusblått allround. Har nästan inga snygga schabrak till hoppsadeln och det är ju den som kommer att användas till en början. Supersnygga och billiga.

Jag tycker mässan är halva nöjet (eller mer...) :banana: speciellt om det är lite grejer man verkligen behöver.

Testkörde framskydden idag när vi var på tömkörningspromenad. Han hade precis lämnats ensam inne när kompisarna gick ut i hagen, så det var lite svårt att stå still när jag gjorde iordning, annars var det inga problem. Hade ledhjälp från början men väl hemifrån körde jag ensam och det gick jättebra. Har börjat trava små korta sträckor. Ska ju hänga med själv oxå...
Nu är det styrningen som behöver tränas. Tänkte prova i padocken i morgon, på inhängnat område borde jag våga mig på att köra utan sällskap. Blir ju så beroende av att andra har möjlighet att hänga med annars o det känns lite jobbigt.

Och tänk... lillkillen kan ju ha storlek full! Även på tränset, fast det finns måånga hål att öka storleken med.:)

*kl*

I fredags tömkörde jag fuxfia för första gången! :D
Det var fyra varv i ridhuset med ledare och sista kvartsvarvet så hajjade hon att det faktiskt var matte som gick bakom som man skulle lyssna på! Fick till en fin halt och en framåt innan hon fick braka runt en stund lös som belöning för ett bra jobb.
Körde med träns och repgrimma nu eftersom hon tydligt visar att hon inte gillar kapsonen. Funderar dock på att prova sidepull för att spara så mycket som möjligt på munnen.

Hon brunstar för fullt och de äldre tanterna i hagen är mycket goda pedagoger och visar hur man gör för att impa på valackarna i hagen bredvid. Vi har fått en helt egen sexklubb i stallet! :o
Annars är hon precis som vanligt, lite mer rädd om bakdelen bara. Blir hon inte värre än så här under brunst i framtiden så kommer det bli plättlätt att vara stoägare. :angel:

Lanzelot verkar tycka om sin nya kompis. Den är inte så sur o grinig som storasyrran så Lanzelot får vara herre på täppan..:D

Lille Hartwell saknar dock mamma och försökte genast att använda Lanzelot som substitut. Det gick så där... :rofl: Valacker kan inte producera mjölk men Fjollilot hade inget emot att Hartwell letade i de regionerna... :o

Tyvärr glömde en trött matte kameran inne i morse.

2kg krafft groov 125
1kg lucerne
½kg betfor

Men jag bör kunna minska snart för hon ÄLSKAR sitt nya hö :)

Härligt med shopping :)
Jag stod i ASVHs monter fredag och lördag så jag hade allt tid att vandra omkring och kika på allt fint. Det enda jag kom hem med det var ett svart remontträns med bling bling pannband. Skulle ju haft ett brunt egentligen men det var svårt att hitta. Det får bli nästa år kanske:) Kom även hem med 14 par strumpor.

Ne nu ska jag åka ut till stallet och prova nya tränset:D

Härligt med shopping :)
Det enda jag kom hem med det var ett svart remontträns med bling bling pannband. Skulle ju haft ett brunt egentligen men det var svårt att hitta.
:D

Låter snyggt!!

Träns m remontgrimma är inte lätta att hitta och speciellt inte när man, som jag, absolut vill ha inåtgående hakar på sidostyckena istället för spännen.
Det finns knappt träns med hakar att få tag på, tycker jag. Blir mycket snyggare utan de extra spännena på sidorna. Skulle mycket väl kunna ha köpt ett med aachennosgrimma på om inte annat fanns och sen komplettera med remontgrimma. Nu blir det tvärtom.

Tycker remontgrimma är så bra, speciellt i början av utbildningen. Men hästarna ser lite bebis-o-russaktiga ut. ;) Så jag byter gärna till aachen- eller engelsk nosgrimma framöver.

Jag gillar faktiskt remont bäst. Men tyvärr så var nosgrimman lite för stor så jag får antingen göra extra hål eller köpa en mindre att ha ett tag. Men annars var det jättefint på:D

Jag har skrivit en del om det i min blogg, där finns att läsa om du är intresserad :)

Men det funkar precis som på hund egentligen. Det syftar till att klicker ska vara en vägvisande belöning, typ "belöning är på väg, du gör rätt".

Det är en häftig upplevelse när poletten trillar ner. Gandalf tror att han tränar mig :D:D När jag gäör så här så måste du ge mig en godis :D

Gick det bra i montern? Träffade bara Richard där en snabbis, jag hade ju en vän med mig så jag fick lite dispans på montern denna ggn :)

Ja det gick fint:) Ne du fuskade lite måste jag säga;) Köpte du dig något fint då?

Haha! :D

Fick med mig stallboken 2009, pannband, schabrak och ett broderat nosludd :) Hittade även ett par grymt snygga stövlar som skall beställas lite längre fram :) *hoppas på 20:års present* ;)

Du hittade dig ett träns? :D:D

Ja jag fick med mig ett sånt träns som du letade efter - svart med mässings spännen och med swarovski kristaller på pannbandet. Annars shoppade jag inget, har ju redan alldeles för mkt grejer:D

:mad:

Hrm!!!!!!!! *stampar med foten i golvet*

Ni är medvetna om att ni verkligen inte ska tala om att ni köper saker med blingbling på? För då kommer tant Kajsa från Antidjurförfulningsverket och ger både böter och bränner upp skiten!

:D
Med onda hälsningar

A-K, förste blinghatare

Haha blingbling som är sååå fint:love:

Ja jag är en riktigt fjollig tjej som älskar allt som är rosa och blingar:angel:
Men jag har efter påtryckningar fått backa vad det gäller att ha rosa på den lille. Men lite bling får man allt ha om man ska ha lite "pimp my ride" känsla:love:

Idag har hovis varit ute o verkat Prince..Han va lite bråkig förra gången med höger bak.
Men idag stod han som ett ljus :love:
Han va så duktig så..
Sen blev han genomborstad ordentligt idag, fäller ju som bare den!! ja hade kunnat stoppa en hel madrass!!
Sen fick han prova sitt nya bomullstäcke..
Och så fick han prova ett nytt träns som jag fyndade på H**ks idag!

Jag älskar det...Om ni tänker er det här:
http://www.hooks.se/Butik/docs/zoom_pic.asp?OrderId=419332088&pf_id=SE-300363&pos=2

Men med en remont med vitt foder. Tränset e svart med silver på pannabandet.

Lite bilder från dagen oxå.
029.jpg

035.jpg

Det va allt från oss..Ska ta en bild med tränset på sen oxå..:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
290
Senast: Lavinia
·
Hundhälsa Det är nu inte särskilt länge kvar tills jag får hem min lilla retrievervalp :heart Jag försöker att förbereda mig och läsa på så mycket...
2
Svar
37
· Visningar
1 421
Senast: Nota
·
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
8 384
Senast: MiniLi
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 672
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV