Sv: Hur går det för era 07r? Del 3
Kul med aktivitet i tråden!
Var på Scandinavium över dan igår, fredag. Låång dag, åkte 04:20 och kom hem vid 01:45, och då skippade vi sista hoppklassen.
Kul att se hästar på topp i arbete! Speciellt kul var Jan Brink och Briar i GP kür. Toppenritt och vann överlägset i Briars sista sverigestart.
Snacka om gåshud o nästan tår i ögat när hela Scandivnavium stod upp och hyllade ekipaget! Vilket jubel!!!
Shoppade en hel del...
Min förra häst var nästan 180 hög, så mycket av hans gamla grejer är rätt stort till Amadeuz i nuläget (och förhoppningsvis även i framtiden).
Har lånat tex huvudlag av en kompis fram till nu, så nu släppte jag lös shoppingsjälen.
Så nöjd!!
Han fick:
*Kalasfint Stübbenträns. Svart m vitfodrat pannband o vitfodrad remontgrimma. Kantflätade lädertyglar till.
*Senskydd Eskadron flexisoft fran och korta bak. Gråa. Så bra pris så jag var bara tvungen...
*Körpisk. Provade idag när jag tömkörde, bra! Kan precis nå när man har säkerhetsavstånd. Tycker den långa longerpisen blir så tung o otymplig när man tömkör. Skillnad när man står still.
*Tunnt rutigt inne/svetttäcke med kryssgjordar.
*Schabrak, ett svart amerikanskt hopp och ett ljusblått allround. Har nästan inga snygga schabrak till hoppsadeln och det är ju den som kommer att användas till en början. Supersnygga och billiga.
Jag tycker mässan är halva nöjet (eller mer...)
speciellt om det är lite grejer man verkligen behöver.
Testkörde framskydden idag när vi var på tömkörningspromenad. Han hade precis lämnats ensam inne när kompisarna gick ut i hagen, så det var lite svårt att stå still när jag gjorde iordning, annars var det inga problem. Hade ledhjälp från början men väl hemifrån körde jag ensam och det gick jättebra. Har börjat trava små korta sträckor. Ska ju hänga med själv oxå...
Nu är det styrningen som behöver tränas. Tänkte prova i padocken i morgon, på inhängnat område borde jag våga mig på att köra utan sällskap. Blir ju så beroende av att andra har möjlighet att hänga med annars o det känns lite jobbigt.
Och tänk... lillkillen kan ju ha storlek full! Även på tränset, fast det finns måånga hål att öka storleken med.