Hur går det för era 07:or? Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 3

Tack alla!

Alltid kul att höra att fler än jag tycker att han är fin :D

Angående pälsen... Han har regntäcke på sig, är ute ca sex timmar om dagen och borstas nästan varje dag så det kanske förklarar en del men mamman har också kort päls så det verkar som det är medfödd. Bara tacka och ta emot!

*kl*

Idagvar G och jag ute på en härlig tur i strålande sol! Först lite longering för att rasta av honom :D:D Sen en promenad på 45 minuter. HÄÄÄRLIGT!

Åh tack! Har suttit hela dan och försökt o komma på vad whiteline disease heter på svenska.

Jag missade att hämta ut biljetterna i tid så det lir inget i år... :(:(

Men Globen, då jäklar!

Ska dit i morgon fredag!!
Klockan 04.20 blir jag hämtad av en stallkompis, zzzz.
Lång dag för det är ju några mil att köra, men det ska bli såå kul!!:laugh:

Åh tack! Har suttit hela dan och försökt o komma på vad whiteline disease heter på svenska.

Den låter liksom lite otäckare på engelska. ;) Jag var väldigt bekymrad för Ariel ett tag, men följde hovis order om att karva och karva och karva. Just nu är hon helt okej, men jag vet ju att det finns i markerna här, så jag håller lite koll.

Mm vi har det också. Det lustiga är att Belizzi som går skodd hade början men Vilja som går barfota var jättefin i hovkvaliten. Så jag hoppas verkligen hon slipper det.

Det är rätt vanligt att skodda hästar får det, just där skon ligger mot. Oftast blir det dock inte värre än att mna skär rent nästa gång man skor.

På barfota hästar är det ofta när man har små skrymslen och vrår som är svåra att få helt rena, då får det fäste... :( Vår hovis har skrivit en hel massa om just det på sin hemsida :)

Varför är han ute så lite, är han skadad? *glömsk, om du har skrivit det tidigare*

1 kg havre, lite betfor och chevinal. Sen får han ½ kg hippo alfa grow nåra dar i veckan.

*kl lite*

Vi har börjat med klicker-träning, vet ni hur KUL det är?! :D jag har lika roligt som hästen! :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
290
Senast: Lavinia
·
Hundhälsa Det är nu inte särskilt länge kvar tills jag får hem min lilla retrievervalp :heart Jag försöker att förbereda mig och läsa på så mycket...
2
Svar
37
· Visningar
1 417
Senast: Nota
·
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
8 381
Senast: MiniLi
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 669
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV