Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
... men å andra sidan får man vänta i tre timmar på att få gå dit, eftersom tonåringar slår läger där.
Större barn är så klart lättare ur vissa aspekter, men jag tycker inte att barn 8-16 år gamla är totalt sett lättare än förskolebarn. Visst, man får gå på toa i fred, men å andra sidan får man vänta i tre timmar på att få gå dit, eftersom tonåringar slår läger där.
Stora barn ska ju lotsas ut i livet på ett annat vis, jag tyckte inte att det var smärtfritt. Små barn kan man ändå ofta få på sin sida med rätt små medel, tex en bulle. (Ja, inte när de väl är arga, så klart.)
Jag antar att det bara är att börja bygga nytt badrum, med andra ord, så är det hotet förhoppningsvis avvärjt!
KL
Och nu tycker jag hela tråden hamnat i att barn är ett enda stort problem, från spädbarnsåren till och med tonåren, så man kan undra varför någon överhuvudtaget någonsin kan tänka sig att skaffa några!
KL
Och nu tycker jag hela tråden hamnat i att barn är ett enda stort problem, från spädbarnsåren till och med tonåren, så man kan undra varför någon överhuvudtaget någonsin kan tänka sig att skaffa några!
Håller med om tanken, men det känns som en viktig tanke, att tex ts kille inte är riktigt klar med det andra ännu. Men kan bli, kanske.
Så min deppiga poäng är snarast att i sådana här diskussioner, är det oftast småbarnstiden man pratar om, och den beskrivs som mindre krävande än sitt rykte. Om större barn nämns, så är det i termer av att då är striden över. Och det är det jag inte alls håller med om.
På tal om detta tror jag att det kanske också är lite feltänkt att man inte vill ha barn för att man inte är klar med att vara ute och supa, exempelvis. Underförstått att det är sånt som de flesta borde växa ifrån i nåt läge, och att ovilja inför barn mycket handlar om att vara fast i ett tidigare utvecklingsskede med fylla och fest, och inte vilja släppa det och gå vidare för att bli vuxen (och, underförstått, förälder).
Så tror jag inte alls det behöver vara, det finns ju många anledningar annat än fest- och fyllerifaiblesse som kan göra att man inte väljer att skaffa barn. De vänner jag har som är frivilligt barnlösa festar inte mer än sina småbarnsförsedda vänner, däremot ägnar de mer tid åt exempelvis intressen, vänner och arbete. Alltså högst vuxna intressen, som i många fall även föräldrarna skulle ägna mer tid om dygnet hade fler timmar.
Nej men det här är ju inte alls vad jag vill höra, begriper du väl!
Såhär ska du säga: Nejnej, efter småbarnstiden är föräldraskapet en dans på rosor, bara det roliga återstår! Det är sånt man vill höra när man har småbarn, inte olyckskorpiga jeremiader om att det blir ännu mer krävande sen.