Hur förklarar man sin längtan efter barn?

Sv: Hur förklarar man sin längtan efter barn?

Förändringarna ett barn gör tycker jag är en fullgod orsak till att inte skaffa barn, man vill helt enkelt inte ha just de förändringarna.!

Så tänker jag också, det handlar om just DE förändringarna som barn innebär inte att man inte vill/klarar förändringar i sitt liv! Jag har ett kul jobb, med bra lön och vill resa mycket, jobba i spännande projekt och tusen saker till. Livet och världen har tillräckligt mycket intressanta saker att bjuda på att jag kan leva ett varierat och förändringsbart liv många livslängder om. Hade jag dubbla liv kan jag mycket väl tänka mig att lägga ett antal år på barn, men nu finns det så mycket annat i livet jag hellre lägger min tid på. Det betyder inte att jag inte tycker om barn, eller att jag inte vill ha förändring. I mitt fall betyder det endast att jag prioriterar andra saker framför barn, och att jag insett att livet trots allt är rätt kort.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 825
Senast: Anonymisten
·
Relationer Tänkte från början göra ett anonymt nick men orkar faktiskt inte. Ni som känner mig irl kan ju hålla låg profil. Igår släppte min sambo...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 334
Senast: Svartkatt
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 698
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 168

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka