Hur får Jag min hunden att sluta skälla när vi Jagar

PatrikJohansson

Trådstartare
Hej jag har en Engelsk Springer som är Aportör och stötande fågel hund hon blir så upphetsad när vi jagar så hon skäller hela tiden fort vi lyfter bösan och skjuter.
Hur får Jag min hunden att sluta skälla Tacksam för svar av nån som vet..

Hej jag har en Engelsk Springer som är Aportör och stötande fågel hund hon blir så upphetsad när vi jagar så hon skäller hela tiden fort vi lyfter bösan och skjuter.
Hur får Jag min hunden att sluta skälla Tacksam för svar av nån som vet..
Börja om. Du måste träna massor med passivitetsträning. Dela upp momenten från början och lär hunden att vara lugn. Utrusta dig med tålamod, för det kommer nog ta tid om den redan lärt sig det.
Jag hade rekommenderat att du tar hjälp av en erfaren instruktör/tränare.

Jag säger som @lady_vip Börjar om från början och ta hjälp av erfaren instruktör, våran förra var en ESS och vi använde honom till största del som stötande/kortdrivande på rådjur och vi fick locka fram skallet till viss del men sen gav han enbart skall i löpan. Vid apportering, det lilla vi gjorde var han tyst.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 403
Senast: fixi
·
Hundträning Hej och hjälp!... Har en retriever av jakttyp som tidigare velat apportera vilt, från 5 månader till 1-1,5 års ålder, men som nu ca ett...
Svar
10
· Visningar
1 064
Senast: bobbbo
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 400
Senast: Trassel12
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
1 047
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka