Hur får Jag min hunden att sluta skälla när vi Jagar

PatrikJohansson

Trådstartare
Hej jag har en Engelsk Springer som är Aportör och stötande fågel hund hon blir så upphetsad när vi jagar så hon skäller hela tiden fort vi lyfter bösan och skjuter.
Hur får Jag min hunden att sluta skälla Tacksam för svar av nån som vet..

Hej jag har en Engelsk Springer som är Aportör och stötande fågel hund hon blir så upphetsad när vi jagar så hon skäller hela tiden fort vi lyfter bösan och skjuter.
Hur får Jag min hunden att sluta skälla Tacksam för svar av nån som vet..
Börja om. Du måste träna massor med passivitetsträning. Dela upp momenten från början och lär hunden att vara lugn. Utrusta dig med tålamod, för det kommer nog ta tid om den redan lärt sig det.
Jag hade rekommenderat att du tar hjälp av en erfaren instruktör/tränare.

Jag säger som @lady_vip Börjar om från början och ta hjälp av erfaren instruktör, våran förra var en ESS och vi använde honom till största del som stötande/kortdrivande på rådjur och vi fick locka fram skallet till viss del men sen gav han enbart skall i löpan. Vid apportering, det lilla vi gjorde var han tyst.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad... 4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 387
Senast: Milosari
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 353
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 553
Senast: Nota
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 141
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka