Det är helt legitimt att bli förbannad och äcklad av hur TS man behandlar TS och deras gemensamma barn. Att han är manipulativ och bedriver psykisk misshandel står bortom tvivel, det finns det otaliga exempel på genom hela tråden och det reflekteras även tydligt i hur TS resonerar. Dessutom struntar han blankt i om TS samtycker till sexuella handlingar dem emellan. Det är knappast så att det värsta han gjort är att inte plocka undan efter sig eller inte bidra hemma. Huruvida han är medveten om sin manipulation eller inte är irrelevant. Jag förstår inte varför du tycker det är viktigare att nyansera bilden av TS man än att stötta TS i att ta sig ur en relation som är direkt skadlig och jag skulle vilja påstå även farlig för henne och barnen. Jag har f.ö. inte sett ett enda exempel på att du stöttat TS.Gemensamt svar till: Nytant, Görel, Redquin, Shaggy, Fruentimber.
Jag är inte ute på Buke varje dag. Efter några dagars uppehåll så hade jag fått 6 negativa svar från er!!! Ja stöder gärna Framtid för hon orkar inte med sin man längre, hon behöver skilja sig. Men jag stöder aldrig förakt nedvärderande, hat... verkar inte som om ni vill ge bränsle åt den typen av känslor för att ni tror att det är bästa sättet att hjälpa Framtid att ta ut distansen och skilja sig och där har jag motsatt uppfattning som er. Jag står för medmänsklighet och jag tror att vanliga människor som Framtids man kan förändras till det bättre än om det tar lång tid.
Eftersom flera av er är så dåliga på att läsa och förstå vad jag skriver så kan man ju undra hur väl ni läser det Framtid skriver!
Förstår du inte att den "medmänsklighet" du insisterar på att visa TS man sker på direkt bekostnad av din medmänsklighet gentemot TS?