Hur börja skilja sig med småbarn?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gemensamt svar till: Nytant, Görel, Redquin, Shaggy, Fruentimber.

Jag är inte ute på Buke varje dag. Efter några dagars uppehåll så hade jag fått 6 negativa svar från er!!! Ja stöder gärna Framtid för hon orkar inte med sin man längre, hon behöver skilja sig. Men jag stöder aldrig förakt nedvärderande, hat... verkar inte som om ni vill ge bränsle åt den typen av känslor för att ni tror att det är bästa sättet att hjälpa Framtid att ta ut distansen och skilja sig och där har jag motsatt uppfattning som er. Jag står för medmänsklighet och jag tror att vanliga människor som Framtids man kan förändras till det bättre än om det tar lång tid.

Eftersom flera av er är så dåliga på att läsa och förstå vad jag skriver så kan man ju undra hur väl ni läser det Framtid skriver!
Det är helt legitimt att bli förbannad och äcklad av hur TS man behandlar TS och deras gemensamma barn. Att han är manipulativ och bedriver psykisk misshandel står bortom tvivel, det finns det otaliga exempel på genom hela tråden och det reflekteras även tydligt i hur TS resonerar. Dessutom struntar han blankt i om TS samtycker till sexuella handlingar dem emellan. Det är knappast så att det värsta han gjort är att inte plocka undan efter sig eller inte bidra hemma. Huruvida han är medveten om sin manipulation eller inte är irrelevant. Jag förstår inte varför du tycker det är viktigare att nyansera bilden av TS man än att stötta TS i att ta sig ur en relation som är direkt skadlig och jag skulle vilja påstå även farlig för henne och barnen. Jag har f.ö. inte sett ett enda exempel på att du stöttat TS.

Förstår du inte att den "medmänsklighet" du insisterar på att visa TS man sker på direkt bekostnad av din medmänsklighet gentemot TS?
 
Imorgon får jag nycklarna!

För mitt arbetsschema för sommaren skulle jag ju behövt att han kunde tänka lite längre, men nej ...

"Varför kan barnen inte bara bo hos mig? Jag är ju hemma, du får vara här du med. Är det som familjeterapueften sa, om millimeterrättvisa? Eller är du rädd för att hamna i skuld hos mig?"

Jag nämnde för honom att om jag visste att vi skulle ha barnen 2-2-3, eller v.v så hade jag kunnat lösa det. Men för det behöver jag veta vilka veckor vi skulle ha... :banghead:

Vi får se hur det blir. En dag i taget. Det är ju hela Maj först innan Juni...

Barnen ska få se lägenheten på torsdag, sen börjar flytten på fredag.
Stort grattis till dig! Heja heja! Du gör ett så grymt jobb och håller kursen. Det är fantastiskt starkt!
 
Gemensamt svar till: Nytant, Görel, Redquin, Shaggy, Fruentimber.

Jag är inte ute på Buke varje dag. Efter några dagars uppehåll så hade jag fått 6 negativa svar från er!!! Ja stöder gärna Framtid för hon orkar inte med sin man längre, hon behöver skilja sig. Men jag stöder aldrig förakt nedvärderande, hat... verkar inte som om ni vill ge bränsle åt den typen av känslor för att ni tror att det är bästa sättet att hjälpa Framtid att ta ut distansen och skilja sig och där har jag motsatt uppfattning som er. Jag står för medmänsklighet och jag tror att vanliga människor som Framtids man kan förändras till det bättre än om det tar lång tid.

Eftersom flera av er är så dåliga på att läsa och förstå vad jag skriver så kan man ju undra hur väl ni läser det Framtid skriver!

Vuxna män är inte kvinnors projekt. Tänk att det ska vara så svårt att fatta.
 
Imorgon får jag nycklarna!

För mitt arbetsschema för sommaren skulle jag ju behövt att han kunde tänka lite längre, men nej ...

"Varför kan barnen inte bara bo hos mig? Jag är ju hemma, du får vara här du med. Är det som familjeterapueften sa, om millimeterrättvisa? Eller är du rädd för att hamna i skuld hos mig?"

Jag nämnde för honom att om jag visste att vi skulle ha barnen 2-2-3, eller v.v så hade jag kunnat lösa det. Men för det behöver jag veta vilka veckor vi skulle ha... :banghead:

Vi får se hur det blir. En dag i taget. Det är ju hela Maj först innan Juni...

Barnen ska få se lägenheten på torsdag, sen börjar flytten på fredag.
Vilka fula jävla grejer han kör med! Så skönt och bra att det börjar röra på sig. <3
 
Vuxna män är inte kvinnors projekt. Tänk att det ska vara så svårt att fatta.
Hear hear!

Att man har mage att komma in med sånt skit i denna tråden och mena TS skall hålla ihop med mannen gör mig förbannad. SÅ många kvinnor ger upp sig själv och sina liv för mansgrisar som är manipulativa och inte kan göra något själv, dom förväntar sig en "mommy-bang-maid" som kan göra allt åt dom- Fy fan.
 
Gemensamt svar till: Nytant, Görel, Redquin, Shaggy, Fruentimber.

Jag är inte ute på Buke varje dag. Efter några dagars uppehåll så hade jag fått 6 negativa svar från er!!! Ja stöder gärna Framtid för hon orkar inte med sin man längre, hon behöver skilja sig. Men jag stöder aldrig förakt nedvärderande, hat... verkar inte som om ni vill ge bränsle åt den typen av känslor för att ni tror att det är bästa sättet att hjälpa Framtid att ta ut distansen och skilja sig och där har jag motsatt uppfattning som er. Jag står för medmänsklighet och jag tror att vanliga människor som Framtids man kan förändras till det bättre än om det tar lång tid.

Eftersom flera av er är så dåliga på att läsa och förstå vad jag skriver så kan man ju undra hur väl ni läser det Framtid skriver!
Om detta är vad du läser in i våra inlägg förstår jag varför du skriver så märkliga och verklighetsfrånvända inlägg.
Det handlar inte om att inte ”orka med” sin man längre utan insikten om hur utnyttjad och manipulerad hon blivit. Att mannen försöker få ts att ändra sin inställning till honom så att han kan få tillbaka det han hade utan att själv behöva förändra sig.
 
En av mina närmsta vänner håller på med en separation. Han helt värdelös, tar inte hand om varken barnen eller hemmet. Hade ett par kärleksaffärer vid sidan av. Mest arg och temperamentsfull hemma mot både henne och barn. Hon ville separera och han gjorde en tvärvändning. Började städa och ta hand om barnen, tog initiativ till familjeterapi. När hon ändå ville separera la han skulden på henne. ”Du splittar vår familj” och ”Var hade du tänkt att jag ska bo?” Tillslut gav hon sig och lät honom stanna, började undra om han hade rätt? Är det hon som sabbar familjen? Hans nya beteende med att ta sitt ansvar hemma höll ändå i sig kanske.. 4 månader. Idag tillbaks på ruta 1 med precis allt.

Gå inte på det. Varken skuldbeläggandet eller hans valpögon.
Och hon är ju inte den första, tyvärr :(.
 
"Varför kan barnen inte bara bo hos mig? Jag är ju hemma, du får vara här du med. Är det som familjeterapueften sa, om millimeterrättvisa? Eller är du rädd för att hamna i skuld hos mig?"

Jag nämnde för honom att om jag visste att vi skulle ha barnen 2-2-3, eller v.v så hade jag kunnat lösa det. Men för det behöver jag veta vilka veckor vi skulle ha... :banghead:

Skicken hopplös kommentar. Man vill bara ruska om honom och vråla i hans ansikte MEN HON VILL JU INTE VARA MED DIG FATTAR DU VÄL. Men jag förstår verkligen att det är jobbigt för dig att värja dig som situationen ser ut nu!

Angående hur ni ska ha barnen så är det nog ingen idé att tjafsa mer med honom. Bestäm hur du vill ha det, informera honom muntligt, skicka en sammanfattning på SMS så ni har svart på vitt vad du bestämt.
Om han protesterar mot att du bestämmer så informerar du honom om att du absolut kommer ta hans förslag i beaktande men du vill ha ett tydligt förslag, på sms för att ens kunna ta ställning till det. Tills vidare gäller din lösning.

Och som flera sagt, kör bodelning a.s.a.p. Så du slipper försörja honom.

Och en annan sak som många redan skrivit, men som är värt att tjata om, kör du på med detta så kommer allt kännas bättre snart. Det är skitjobbigt just nu men du är på väg mot en mycket bättre framtid där du kommer må bättre och kunna lägga din energi på dina barn och det som är viktigt för dig. Heja heja, det blir bra snart!
 
En av mina närmsta vänner håller på med en separation. Han helt värdelös, tar inte hand om varken barnen eller hemmet. Hade ett par kärleksaffärer vid sidan av. Mest arg och temperamentsfull hemma mot både henne och barn. Hon ville separera och han gjorde en tvärvändning. Började städa och ta hand om barnen, tog initiativ till familjeterapi. När hon ändå ville separera la han skulden på henne. ”Du splittar vår familj” och ”Var hade du tänkt att jag ska bo?” Tillslut gav hon sig och lät honom stanna, började undra om han hade rätt? Är det hon som sabbar familjen? Hans nya beteende med att ta sitt ansvar hemma höll ändå i sig kanske.. 4 månader. Idag tillbaks på ruta 1 med precis allt.

Gå inte på det. Varken skuldbeläggandet eller hans valpögon.
Exakt så!

En person som jag älskar högt har ett sådant svin i sitt liv. Han har totalt dragit ner henne till botten, han har varit arbetslös i 2+ år nu (Noll inkomst, har ingen A-kassa eller annat), så dom lever på hennes inkomst. Han blåljuger om allt, precis allt. Han hade en snabb vända för 2 år sen ett jobb, men när han blev av med det ljög han om detta, och "gick till jobbet" i 2 veckor. (hur han blev av med jobbet undrar jag starkt och tror han ljög om detta med) Han har gömt brev/faktura som är hennes i ett skåp, vart hon höll på att få betalningsanmärkningar etc. Därutöver är han våldsam, har kastat med saker (på henne), tagit stryptag och även på fest, haft ett tantrum vart alla kunna lyssna hur han skrek på toan. Han har isolerat henne, hon har noll social umgänge i Sverige (förutom på jobbet) och gör ingenting utöver spela datorspel. Hon har försökt lämna en gång, men han manipulerade henne att stanna kvar. Så det är hon.

Enligt henne är han inte våldsam, och det han har gjort är "missförstådd", han är hur bra som helst och allt är bra. Han beter sig som ett svin mot alla i vår umgängeskrets och ingen vill umgås med honom, men har gjort det för att vara snälla mot henne. Han är även svartsjuk som fan, och läser gärna hennes meddelande, om hon är iväg någonstans skall han veta vart hon är hela tiden.

Han har lyckats vända henne mot alla i hennes liv och hon har 2 vänner kvar som bor i ett annat land. Jag har försökt precis allt, men det blev bara problem utav det, så i nuläget har vi inte kontakt. Det gör mig så ledsen och se hur han har gjort henne till en elak person med, som jag knappt känner igen. När jag har hulpet henne med saker innan vi bröt kontakten, så va hon riktigt "inte kul" att ha att göra med, och då har det tex varit att hon behövde skjuts att hämta möbler etc, så ingenting jag får något utav, men gjorde för att hjälpa henne.

Man står utifrån och önskar man kunna hjälpa, men tyvärr har det blivit total förnekelse från hennes sida om hur han verkligen är- han är sjukt otäck som person. Hon har även gått upp 50 kilo i vikt under deres relation och hade problem med njurena pga., så man blir så sjukt orolig över hur hälsan även påverkas av honom :sorry::(

Jag hoppas hon en dag ser ljuset för sin egen skull, så hon kan göra några av dom sakerna med sitt liv som hon drömde om innan hon träffade honom.
 
Jag är inte alls säker på att det var ett sätt att manipulera. Eftersom han levt tillsammans med Framtid i många år, kanske sen han flyttade från föräldrahemmet, så kunde han troligen inte föreställa sig att hon skulle lämna honom. De flesta ungdomar som bor hemma får en uppgift eller två och gör de det där så är föräldrarna nöjda än fast det bara är en lite del av hushållsgörat. Så länge de var utan barn så orkade Framtid med att ha mammarollen för honom och hon älskade honom ändå. Utöver att ett par småttingar mer än dubblar hushållsarbetet så ska de ju skötas om på alla möjliga sätt och dessutom är det viktigare att golvet är rent för de sitter o ligger på golvet o leker osv, hon jobbade och han var oftast hemma, hon började ställa krav men han försvarade sig och var otrevlig... Alla har inte lika lätt att organisera vardagen men han gjorde oftast inte sitt bästa och då fick hon nog.
Jag börjar nog bli mer fundersam på varför du tycker att hon ska fortsätta ett förhållande med en man hon inte tycker om. Och varför du smyger in skuld i ditt inlägg på ts över att hennes man är en mansbebis som du verkar tycka mer synd om för att han nu inte blir omhändertagen? :confused:

Dina argument blir bara märkligare och märkligare. Min sambo har ett helvete att organisera sin vardag p.g.a. adhd men han står då inte och beter sig som en unge eller lägger över skulden på mig eller ens förväntar sig att jag ska ta tag i allt. För han är en vuxen människa.
 
Om detta är vad du läser in i våra inlägg förstår jag varför du skriver så märkliga och verklighetsfrånvända inlägg.
Det handlar inte om att inte ”orka med” sin man längre utan insikten om hur utnyttjad och manipulerad hon blivit. Att mannen försöker få ts att ändra sin inställning till honom så att han kan få tillbaka det han hade utan att själv behöva förändra sig.
Alltså, jag vet inte. (Nu blir det lite knapplån, Görel, för jag är rätt säker på att inget av det jag skriver står i direkt motsats till något du tycker, bara det att du har mer tålamod än jag.)

@Skjøldur har ju tillgång till precis samma information här i tråden som alla vi andra och har kunnat bilda sig en egen uppfattning om situationen baserat på det, inte bara våra svar. För mig är det fortfarande obegripligt hur hen hamnar i slutsatsen att det är TS man som behöver försvaras här.

Och även om @Skjøldur missuppfattat dynamiken i relationen så fundamentalt att hen tror att det endast är mindre allvarliga saker TS inte 'orkar med' upplever jag det som direkt skadligt att börja prata om att mannen eventuellt ändrar sig en vacker dag, eller spekulera kring riskerna med hans framtida hypotetiska dejtande i något som väl måste förstås som ett avskräckande syfte (?) Det i sig blir genast allvarligt igen. Det i sig gör ju genast TS till mindre än en fullvärdig människa som förtjänar att leva i en relation hon vill vara i och där hennes behov tillgodoses. Att hela tiden förflytta fokus bort från TS till hennes man, från kärnfrågan i att TS inte vill vara kvar i den här relationen, det är avhumaniserande. Hon är en person som har exakt ett liv och hon förtjänar att leva det livet för sin egen och sina barns skull, inte hålla på att tumma på sig själv dag ut och dag in så att hon försvinner bit för bit.
 
Jag står för medmänsklighet och jag tror att vanliga människor som Framtids man kan förändras till det bättre än om det tar lång tid.
Men ... även om ts´man SKULLE genomgå en metamorfos och bli en ny man ... ska ts tålmodigt vänta på att det miraklet ska ske innan hon går vidare i livet? Vänta i fem år? Tio?? På ett underverk som med stor sannolikhet kommer att utebli. Medan ts liv går, åren går, och .... ja.

Nä, skulle mannen vakna upp ur sin puppa och bli en bra karl, är det jättebra. Men ts ska inte tillbringa sitt liv på att invänta det miraklet. Hon ska dansa vidare i livet.
 
Gemensamt svar till: Nytant, Görel, Redquin, Shaggy, Fruentimber.

Jag är inte ute på Buke varje dag. Efter några dagars uppehåll så hade jag fått 6 negativa svar från er!!! Ja stöder gärna Framtid för hon orkar inte med sin man längre, hon behöver skilja sig. Men jag stöder aldrig förakt nedvärderande, hat... verkar inte som om ni vill ge bränsle åt den typen av känslor för att ni tror att det är bästa sättet att hjälpa Framtid att ta ut distansen och skilja sig och där har jag motsatt uppfattning som er. Jag står för medmänsklighet och jag tror att vanliga människor som Framtids man kan förändras till det bättre än om det tar lång tid.

Eftersom flera av er är så dåliga på att läsa och förstå vad jag skriver så kan man ju undra hur väl ni läser det Framtid skriver!
Det är väl jättebra om hennes man förändras till det bättre. För honom och för barnen. Varför ska hon vänta på något som kanske sker och lida som fasen under tiden? Han får väl bli en bättre man bäst fasen han kan men hon behöver inte på något vis vänta på att mansbebisen ska växa upp. Det kanske aldrig ens sker
 
Imorgon får jag nycklarna!

För mitt arbetsschema för sommaren skulle jag ju behövt att han kunde tänka lite längre, men nej ...

"Varför kan barnen inte bara bo hos mig? Jag är ju hemma, du får vara här du med. Är det som familjeterapueften sa, om millimeterrättvisa? Eller är du rädd för att hamna i skuld hos mig?"

Jag nämnde för honom att om jag visste att vi skulle ha barnen 2-2-3, eller v.v så hade jag kunnat lösa det. Men för det behöver jag veta vilka veckor vi skulle ha... :banghead:

Vi får se hur det blir. En dag i taget. Det är ju hela Maj först innan Juni...

Barnen ska få se lägenheten på torsdag, sen börjar flytten på fredag.
Kan inte du bestämma då om han nu inte vill. Jag tar dessa veckor du får ta de här. Antingen väljer han veckor eller så bestämmer du ensidigt.
 
Heja dig @Framtiden nu är du på god väg mot det där framåtspolade scenariot när allt är färdigt som du längtar efter. Du kommer behöva hantera honom även i fortsättningen tyvärr men inte varje dag. Du kommer aldrig mer behöva städa efter honom, laga mat som räcker till honom, anpassa din vardag efter honom osv. När du tagit dig igenom de här svåra bitarna med boende och skilsmässa behöver du bara relatera till honom gällande barnen. Det kanske blir besvärligt men jag tror att du kommer trivas mycket bättre!
 
Men ... även om ts´man SKULLE genomgå en metamorfos och bli en ny man ... ska ts tålmodigt vänta på att det miraklet ska ske innan hon går vidare i livet? Vänta i fem år? Tio?? På ett underverk som med stor sannolikhet kommer att utebli. Medan ts liv går, åren går, och .... ja.

Nä, skulle mannen vakna upp ur sin puppa och bli en bra karl, är det jättebra. Men ts ska inte tillbringa sitt liv på att invänta det miraklet. Hon ska dansa vidare i livet.
Håller helt med. Tror dessutom inte att känslorna för honom kommer tillbaka bara för det. Har själv levt i ett destruktivt förhållande som effektivt dödade all kärlek...
Vi kan idag umgås utan problem men alla känslor är borta.
 
Rensar rabetterna och han kommer ut. Jag berättar att jag får nycklarna imorgon och har en tanke om hur vi kunde hämta/lämna på förskolan och ha barnen nästa vecka.

Han - så vi ska inte ses alls? Nej, vill du ha det så så...

"Nej, det var inte så. Jag bara tänkte att det var lättvindigt så. På ex den dagen i veckan får de ju lång dag enligt mitt schema. Är det ok för dig så kan ju barnen gå som dom brukar och jag hämtar här, det är ju bäst för hen"

- nej, vi gör det här bäst för Dig. Blanda inte in hen och hen eller mig, det här är av Dig För Dig. Så vi gör så det blir bäst för Dig.
 
Rensar rabetterna och han kommer ut. Jag berättar att jag får nycklarna imorgon och har en tanke om hur vi kunde hämta/lämna på förskolan och ha barnen nästa vecka.

Han - så vi ska inte ses alls? Nej, vill du ha det så så...

"Nej, det var inte så. Jag bara tänkte att det var lättvindigt så. På ex den dagen i veckan får de ju lång dag enligt mitt schema. Är det ok för dig så kan ju barnen gå som dom brukar och jag hämtar här, det är ju bäst för hen"

- nej, vi gör det här bäst för Dig. Blanda inte in hen och hen eller mig, det här är av Dig För Dig. Så vi gör så det blir bäst för Dig.
Vill han inte samarbeta för sina barn så får han stå sitt kast. Kör på det sätt du ser att dina barn mår bra av och skit i hans martyrskap. Informera förskola och fritids så kan de hjälpa till med att underlätta vid byte av vecka, det gjorde alltid vi när jag arbetade på fritids.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
5
· Visningar
364
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 804
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 861
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 786

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp