Hur börja skilja sig med småbarn?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu kommer det här låta oerhört hårt men det där är ytterligare ett sätt att försöka manipulera dig till att komma tillbaka, han spelar ut era barn för att du ska få dåligt samvete. För ni har dom fortfarande tillsammans, bara inte i ett förhållande med varandra.

För övrigt finns det aldrig en garanti att ett förhållande håller livet ut oavsett om man skaffar barn ihop eller inte även om vissa verkar tro det fortfarande. Hade han verkligen, verkligen inte velat ha barn hade han sett till att det inte kunnat hända.
Jag är inte alls säker på att det var ett sätt att manipulera. Eftersom han levt tillsammans med Framtid i många år, kanske sen han flyttade från föräldrahemmet, så kunde han troligen inte föreställa sig att hon skulle lämna honom. De flesta ungdomar som bor hemma får en uppgift eller två och gör de det där så är föräldrarna nöjda än fast det bara är en lite del av hushållsgörat. Så länge de var utan barn så orkade Framtid med att ha mammarollen för honom och hon älskade honom ändå. Utöver att ett par småttingar mer än dubblar hushållsarbetet så ska de ju skötas om på alla möjliga sätt och dessutom är det viktigare att golvet är rent för de sitter o ligger på golvet o leker osv, hon jobbade och han var oftast hemma, hon började ställa krav men han försvarade sig och var otrevlig... Alla har inte lika lätt att organisera vardagen men han gjorde oftast inte sitt bästa och då fick hon nog.
 
Jag är inte alls säker på att det var ett sätt att manipulera. Eftersom han levt tillsammans med Framtid i många år, kanske sen han flyttade från föräldrahemmet, så kunde han troligen inte föreställa sig att hon skulle lämna honom. De flesta ungdomar som bor hemma får en uppgift eller två och gör de det där så är föräldrarna nöjda än fast det bara är en lite del av hushållsgörat. Så länge de var utan barn så orkade Framtid med att ha mammarollen för honom och hon älskade honom ändå. Utöver att ett par småttingar mer än dubblar hushållsarbetet så ska de ju skötas om på alla möjliga sätt och dessutom är det viktigare att golvet är rent för de sitter o ligger på golvet o leker osv, hon jobbade och han var oftast hemma, hon började ställa krav men han försvarade sig och var otrevlig... Alla har inte lika lätt att organisera vardagen men han gjorde oftast inte sitt bästa och då fick hon nog.
Vilken sörja.
 
Imorgon får jag nycklarna!

För mitt arbetsschema för sommaren skulle jag ju behövt att han kunde tänka lite längre, men nej ...

"Varför kan barnen inte bara bo hos mig? Jag är ju hemma, du får vara här du med. Är det som familjeterapueften sa, om millimeterrättvisa? Eller är du rädd för att hamna i skuld hos mig?"

Jag nämnde för honom att om jag visste att vi skulle ha barnen 2-2-3, eller v.v så hade jag kunnat lösa det. Men för det behöver jag veta vilka veckor vi skulle ha... :banghead:

Vi får se hur det blir. En dag i taget. Det är ju hela Maj först innan Juni...

Barnen ska få se lägenheten på torsdag, sen börjar flytten på fredag.
 
Jag är inte alls säker på att det var ett sätt att manipulera. Eftersom han levt tillsammans med Framtid i många år, kanske sen han flyttade från föräldrahemmet, så kunde han troligen inte föreställa sig att hon skulle lämna honom. De flesta ungdomar som bor hemma får en uppgift eller två och gör de det där så är föräldrarna nöjda än fast det bara är en lite del av hushållsgörat. Så länge de var utan barn så orkade Framtid med att ha mammarollen för honom och hon älskade honom ändå. Utöver att ett par småttingar mer än dubblar hushållsarbetet så ska de ju skötas om på alla möjliga sätt och dessutom är det viktigare att golvet är rent för de sitter o ligger på golvet o leker osv, hon jobbade och han var oftast hemma, hon började ställa krav men han försvarade sig och var otrevlig... Alla har inte lika lätt att organisera vardagen men han gjorde oftast inte sitt bästa och då fick hon nog.
Det är också spännande att det alltid är män som behöver mammor när dom är vuxna trots att man växt upp på liknade vis.
 
Imorgon får jag nycklarna!

För mitt arbetsschema för sommaren skulle jag ju behövt att han kunde tänka lite längre, men nej ...

"Varför kan barnen inte bara bo hos mig? Jag är ju hemma, du får vara här du med. Är det som familjeterapueften sa, om millimeterrättvisa? Eller är du rädd för att hamna i skuld hos mig?"

Jag nämnde för honom att om jag visste att vi skulle ha barnen 2-2-3, eller v.v så hade jag kunnat lösa det. Men för det behöver jag veta vilka veckor vi skulle ha... :banghead:

Vi får se hur det blir. En dag i taget. Det är ju hela Maj först innan Juni...

Barnen ska få se lägenheten på torsdag, sen börjar flytten på fredag.
Fy vad du är bra!
 
Jag är inte alls säker på att det var ett sätt att manipulera. Eftersom han levt tillsammans med Framtid i många år, kanske sen han flyttade från föräldrahemmet, så kunde han troligen inte föreställa sig att hon skulle lämna honom. De flesta ungdomar som bor hemma får en uppgift eller två och gör de det där så är föräldrarna nöjda än fast det bara är en lite del av hushållsgörat. Så länge de var utan barn så orkade Framtid med att ha mammarollen för honom och hon älskade honom ändå. Utöver att ett par småttingar mer än dubblar hushållsarbetet så ska de ju skötas om på alla möjliga sätt och dessutom är det viktigare att golvet är rent för de sitter o ligger på golvet o leker osv, hon jobbade och han var oftast hemma, hon började ställa krav men han försvarade sig och var otrevlig... Alla har inte lika lätt att organisera vardagen men han gjorde oftast inte sitt bästa och då fick hon nog.
Men du svarar fortfarande inte på hur du tänker att dina inlägg hjälper ts?
 
Jag är inte alls säker på att det var ett sätt att manipulera. Eftersom han levt tillsammans med Framtid i många år, kanske sen han flyttade från föräldrahemmet, så kunde han troligen inte föreställa sig att hon skulle lämna honom. De flesta ungdomar som bor hemma får en uppgift eller två och gör de det där så är föräldrarna nöjda än fast det bara är en lite del av hushållsgörat. Så länge de var utan barn så orkade Framtid med att ha mammarollen för honom och hon älskade honom ändå. Utöver att ett par småttingar mer än dubblar hushållsarbetet så ska de ju skötas om på alla möjliga sätt och dessutom är det viktigare att golvet är rent för de sitter o ligger på golvet o leker osv, hon jobbade och han var oftast hemma, hon började ställa krav men han försvarade sig och var otrevlig... Alla har inte lika lätt att organisera vardagen men han gjorde oftast inte sitt bästa och då fick hon nog.
Well, då kan vi som kontrast ta mig och killen jag träffat i ett bra tag nu.

Vi är inte jättegamla, han dock yngre än mig. Han bor fortfarande kvar hos förälder då han studerat länge och bostäder i Stockholm inte är direkt billiga. Nu har han fått ett ordentligt jobb och planen är att han ska flytta så snart anställningen övergår i en tillsvidare-anställning så att han kan få bra lån till bostad osv.

Han och jag umgås varje dag och har gjort så länge nu. Han ägnar mycket tid åt att kolla upp hur saker fungerar med just bostadsköp, ekonomi m.m. för att han inte vill vara beroende av sina föräldrar. Nu när han har jobb så sparar han undan så mycket pengar det bara går som bidrag till bostad sedan.

Han lagar mat (efter att själv ha tänkt igenom vad han tycker om, kollat upp recept och handlat det som behövs). Han vet mycket väl hur man städar och gör så vid behov. Han har körkort och håller själv koll på när hans bil behöver till besiktning, service osv samt har kollat upp hur man utför vissa enklare saker själv (tex däckbyte och byte av trasiga lampor).

Han ordnade sitt jobb själv, efter att på egen hand sökt jobb.

Han är väldigt omtänksam, är noggrann med mina hundar och har inga problem med att själv märka när hundarna behöver ut, ordna med mat åt dem och på alla sätt ta hand om dem tex de dagar jag är sjuk, har haft mycket på mitt jobb eller så. Han visar också tydligt att han bryr sig om mig och vi hjälps åt med alla tänkbara vardagliga ting, samarbetar för att göra dagarna bättre för oss båda helt enkelt.

Och nej. Han är ingen "supermänniska" på något vis eller ovanligt intelligent eller någonting. Han är en person med problem och bekymmer precis som vem som helst, som fått jobba för att komma i ordning med saker och ting. MEN som hela tiden fått en bra uppfostran och haft föräldrar som hjälpt honom, inte gjort saker åt honom (det är en sjujävla skillnad).

Jag har inga som helst tveksamheter mot att flytta ihop med honom senare när det finns ekonomi att köpa en bostad (dvs senare i år). Han kommer inte behöva mig som sin mamma. Varför skulle han behöva det? Han är vuxen. Han är inte heller så naiv att han inte kan tänka sig att jag lämnar honom. Det vet han att jag har alla möjligheter att göra om jag så vill, och kommer ha även sedan när vi bor ihop. Han vet, precis som jag, att vi stannar tillsammans så länge vi mår bra av det och vill. Men om vi inte vill så finns det ingenting som hindrar att vi går skilda vägar. Det bör vara en självklarhet i alla relationer.
 
Nu kommer det här låta oerhört hårt men det där är ytterligare ett sätt att försöka manipulera dig till att komma tillbaka, han spelar ut era barn för att du ska få dåligt samvete. För ni har dom fortfarande tillsammans, bara inte i ett förhållande med varandra.

För övrigt finns det aldrig en garanti att ett förhållande håller livet ut oavsett om man skaffar barn ihop eller inte även om vissa verkar tro det fortfarande. Hade han verkligen, verkligen inte velat ha barn hade han sett till att det inte kunnat hända.

Håller helt med om detta. Förlåt men vilken hemsk kommentar av honom. Det är hans barn han pratar om, och nu blev de plötsligt oönskade? Fy fan!
 
Bara måste skriva ur mig någonstans.

Jag är så jäkla ledsen, så ARG!!! Varför måste han vara så älskvärd nu,varför måste han vara så snäll och se så gråtfärdig ut .. att han sörjer att jag flyttar. Inget av hans ilskna hurmör

Och jag sörjer alla glada minnen. Alla guldkorn. Alla fina upplevelser vi haft,

Alla drömmar jag hade, allt jag hoppades på. Det var ju med den han är NU!!!

FÖRBANNAT OCKSÅ!!!

Jävla idiot!! Varför?!? Varför alla JÄVLA spel! Varför alla timmar i datorn och NU sörjer han mig.

Diamond Heart - Alan Walker

En av mina närmsta vänner håller på med en separation. Han helt värdelös, tar inte hand om varken barnen eller hemmet. Hade ett par kärleksaffärer vid sidan av. Mest arg och temperamentsfull hemma mot både henne och barn. Hon ville separera och han gjorde en tvärvändning. Började städa och ta hand om barnen, tog initiativ till familjeterapi. När hon ändå ville separera la han skulden på henne. ”Du splittar vår familj” och ”Var hade du tänkt att jag ska bo?” Tillslut gav hon sig och lät honom stanna, började undra om han hade rätt? Är det hon som sabbar familjen? Hans nya beteende med att ta sitt ansvar hemma höll ändå i sig kanske.. 4 månader. Idag tillbaks på ruta 1 med precis allt.

Gå inte på det. Varken skuldbeläggandet eller hans valpögon.
 
Gemensamt svar till: Nytant, Görel, Redquin, Shaggy, Fruentimber.

Jag är inte ute på Buke varje dag. Efter några dagars uppehåll så hade jag fått 6 negativa svar från er!!! Ja stöder gärna Framtid för hon orkar inte med sin man längre, hon behöver skilja sig. Men jag stöder aldrig förakt nedvärderande, hat... verkar inte som om ni vill ge bränsle åt den typen av känslor för att ni tror att det är bästa sättet att hjälpa Framtid att ta ut distansen och skilja sig och där har jag motsatt uppfattning som er. Jag står för medmänsklighet och jag tror att vanliga människor som Framtids man kan förändras till det bättre än om det tar lång tid.

Eftersom flera av er är så dåliga på att läsa och förstå vad jag skriver så kan man ju undra hur väl ni läser det Framtid skriver!
 
Gemensamt svar till: Nytant, Görel, Redquin, Shaggy, Fruentimber.

Jag är inte ute på Buke varje dag. Efter några dagars uppehåll så hade jag fått 6 negativa svar från er!!! Ja stöder gärna Framtid för hon orkar inte med sin man längre, hon behöver skilja sig. Men jag stöder aldrig förakt nedvärderande, hat... verkar inte som om ni vill ge bränsle åt den typen av känslor för att ni tror att det är bästa sättet att hjälpa Framtid att ta ut distansen och skilja sig och där har jag motsatt uppfattning som er. Jag står för medmänsklighet och jag tror att vanliga människor som Framtids man kan förändras till det bättre än om det tar lång tid.

Eftersom flera av er är så dåliga på att läsa och förstå vad jag skriver så kan man ju undra hur väl ni läser det Framtid skriver!
Fast det hjälper fortfarande inte TS att du sitter och leker amatörpsykolog och förklarar varför hennes partner är en mansbebis.
Du får nog också ta dig en funderare på vad hat är. Att uppmuntra någon att lämna ett dåligt förhållande och visa på hur partnern manipulerar har inget med hat att göra.
 
Senast ändrad:
Gemensamt svar till: Nytant, Görel, Redquin, Shaggy, Fruentimber.

Jag är inte ute på Buke varje dag. Efter några dagars uppehåll så hade jag fått 6 negativa svar från er!!! Ja stöder gärna Framtid för hon orkar inte med sin man längre, hon behöver skilja sig. Men jag stöder aldrig förakt nedvärderande, hat... verkar inte som om ni vill ge bränsle åt den typen av känslor för att ni tror att det är bästa sättet att hjälpa Framtid att ta ut distansen och skilja sig och där har jag motsatt uppfattning som er. Jag står för medmänsklighet och jag tror att vanliga människor som Framtids man kan förändras till det bättre än om det tar lång tid.

Eftersom flera av er är så dåliga på att läsa och förstå vad jag skriver så kan man ju undra hur väl ni läser det Framtid skriver!
Har läst ditt inlägg flera gånger, fattar ändå inte. Visst är det säkert jätte bra för mannen om han tar sig i kragen och börja ta ansvar, men det är han och hans liv. Det är inget @Framtiden behöver lägga en tanke eller energi på i det här läget.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
5
· Visningar
363
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 804
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 861
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 786

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp