Hur börja skilja sig med småbarn?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och igen. Samma hände mig, gråt och löften - och jag gick på det. Flyttade tillbaka, försökte igen, bara för att börja om processen ett halvår senare när det stod klart att det var helt omöjligt att stå ut. Ny flytt och sen dess har jag inte ångrat mig en sekund.

Så du behöver inte testa igen, jag har testat åt dig, det är en dålig idé! 💕
Åh, fy fan. ❤️ Till dig.

Divorceparty läste jag om... Det kanske vore något för att få ut sig alla "UUUUUT, allt manfolk, far år pipsvängen med er".... Lovis i Ronja❤️
 
Och jag sörjer alla glada minnen. Alla guldkorn. Alla fina upplevelser vi haft,

Alla drömmar jag hade, allt jag hoppades på.
Fast detta är väl nästan alltid problemet varför man stannar för länge. Jag gjorde så med ett ex. Vi hade egentligen ett superbra liv och jag hade en väldigt bra karriär och tjänade bra med pengar på min hobby, men det var med fel man jag byggt upp allting. Vi var unga och superkära och passionerade! Det tog mig nästan 7 år att faktiskt ta steget och göra slut. Under den tiden fortsatte jag bara att bygga på våra drömmar, på våra planer. Vi byggde upp så himla mycket tillsammans. Och när det väl brast för mig var det svårare för mig att göra slut med vårt liv och våra gemensamma drömmar än vad det var att göra slut med honom som person.

Du är inte ensam i att känna så.
 
-Säg inte aldrig mer! Att flytta ihop igen efter ett halvår är inte tänkbart, så fort mognar han inte. Kan ta fem år! Men om, jag säger OM han blir gör det bra som pappa utan dig, tar vara på sin tid, får ett jobb och behåller det... Du levde så länge med honom innan barnen kom och utan barn orkade du vara morsa åt honom. Fast du sa åt honom en massa gånger tog han inte sina 50%. Risken är stor att han tar första bästa tjej i sina armar, någon som kanske inte har dina kvaliteter. Efter ett långt förhållande som ditt har ni ett start, själsligt band så det är klart du gråter men bandet blir antagligen tunnare med tiden.
 
-Säg inte aldrig mer! Att flytta ihop igen efter ett halvår är inte tänkbart, så fort mognar han inte. Kan ta fem år! Men om, jag säger OM han blir gör det bra som pappa utan dig, tar vara på sin tid, får ett jobb och behåller det... Du levde så länge med honom innan barnen kom och utan barn orkade du vara morsa åt honom. Fast du sa åt honom en massa gånger tog han inte sina 50%. Risken är stor att han tar första bästa tjej i sina armar, någon som kanske inte har dina kvaliteter. Efter ett långt förhållande som ditt har ni ett start, själsligt band så det är klart du gråter men bandet blir antagligen tunnare med tiden.
Men gå och lägg dig.
 
-Säg inte aldrig mer! Att flytta ihop igen efter ett halvår är inte tänkbart, så fort mognar han inte. Kan ta fem år! Men om, jag säger OM han blir gör det bra som pappa utan dig, tar vara på sin tid, får ett jobb och behåller det... Du levde så länge med honom innan barnen kom och utan barn orkade du vara morsa åt honom. Fast du sa åt honom en massa gånger tog han inte sina 50%. Risken är stor att han tar första bästa tjej i sina armar, någon som kanske inte har dina kvaliteter. Efter ett långt förhållande som ditt har ni ett start, själsligt band så det är klart du gråter men bandet blir antagligen tunnare med tiden.
Men vilken goja! Fullständigt irrelevant svar i den här tråden.
Sprid din kärnfamiljspropaganda på andra ställen, please.
 
-Säg inte aldrig mer! Att flytta ihop igen efter ett halvår är inte tänkbart, så fort mognar han inte. Kan ta fem år! Men om, jag säger OM han blir gör det bra som pappa utan dig, tar vara på sin tid, får ett jobb och behåller det... Du levde så länge med honom innan barnen kom och utan barn orkade du vara morsa åt honom. Fast du sa åt honom en massa gånger tog han inte sina 50%. Risken är stor att han tar första bästa tjej i sina armar, någon som kanske inte har dina kvaliteter. Efter ett långt förhållande som ditt har ni ett start, själsligt band så det är klart du gråter men bandet blir antagligen tunnare med tiden.
Varje gång jag läser något du skrivit som "relationsråd" är vem behöver patriarkatet när vi har kvinnor som hatar kvinnor?

Allvarligt, ska TS gå tillbaka till någon som brutit ned henne, använt sina egna barn som kanonmat och vägrar växa upp bara för "han kanske blir bättre någon gång"? Jag hoppas du trollar.
 
Varje gång jag läser något du skrivit som "relationsråd" är vem behöver patriarkatet när vi har kvinnor som hatar kvinnor?

Allvarligt, ska TS gå tillbaka till någon som brutit ned henne, använt sina egna barn som kanonmat och vägrar växa upp bara för "han kanske blir bättre någon gång"? Jag hoppas du trollar.
Den väldigt låga sannolikheten att ett par års separation skulle ge mognad är liksom inte ett skäl att inte bryta heller, eftersom en icke-separation nu skulle sänka den mognads-sannolikheten till noll och intet.
 
-Säg inte aldrig mer! Att flytta ihop igen efter ett halvår är inte tänkbart, så fort mognar han inte. Kan ta fem år! Men om, jag säger OM han blir gör det bra som pappa utan dig, tar vara på sin tid, får ett jobb och behåller det... Du levde så länge med honom innan barnen kom och utan barn orkade du vara morsa åt honom. Fast du sa åt honom en massa gånger tog han inte sina 50%. Risken är stor att han tar första bästa tjej i sina armar, någon som kanske inte har dina kvaliteter. Efter ett långt förhållande som ditt har ni ett start, själsligt band så det är klart du gråter men bandet blir antagligen tunnare med tiden.
Men varför skulle man envist hålla fast vid något som inte är bra bara av någon sorts kärnfamiljsideal? Det som inte är bra är inte bra och det kan ju vara så att det faktiskt är bättre för ALLA parter att släppa taget helt.
 
-Säg inte aldrig mer! Att flytta ihop igen efter ett halvår är inte tänkbart, så fort mognar han inte. Kan ta fem år! Men om, jag säger OM han blir gör det bra som pappa utan dig, tar vara på sin tid, får ett jobb och behåller det... Du levde så länge med honom innan barnen kom och utan barn orkade du vara morsa åt honom. Fast du sa åt honom en massa gånger tog han inte sina 50%. Risken är stor att han tar första bästa tjej i sina armar, någon som kanske inte har dina kvaliteter. Efter ett långt förhållande som ditt har ni ett start, själsligt band så det är klart du gråter men bandet blir antagligen tunnare med tiden.
Kan du inte alls se hur mannen manipulerar TS för att hon ska möjliggöra hans bekväma tillvaro? Vad skulle vara positivt för henne enligt ditt inlägg? Jag läser bara att hon ska offra sin egen vilja och framtid för en mans skull.
 
Jag kommer att få skriva kontrakt nästa vecka och få nycklarna.

Han tog upp hur jag tänkte kring Juni, han är ju arbetslös och hans kurser kommer vara klara då. Han tänkte på barnen och att han tyckte det kändes jobbigt att de skulle gå på fritids och förskola när jag arbetar.

Så om det var ok för mig så kunde han ha dom så de fick ledigt. Jag fick gärna också sova över i vårt hus då när det var "mina" dagar....


Sen läste jag på Aftonbladet om höjda räntor och fick ångest..
 
Jag kommer att få skriva kontrakt nästa vecka och få nycklarna.

Han tog upp hur jag tänkte kring Juni, han är ju arbetslös och hans kurser kommer vara klara då. Han tänkte på barnen och att han tyckte det kändes jobbigt att de skulle gå på fritids och förskola när jag arbetar.

Så om det var ok för mig så kunde han ha dom så de fick ledigt. Jag fick gärna också sova över i vårt hus då när det var "mina" dagar....


Sen läste jag på Aftonbladet om höjda räntor och fick ångest..
Hurra för kontrakt!
 
Det var ju också ett sätt att säga "stanna kvar hos mig!" på :cautious: Skulle barnen må dåligt av att vara på fritids? Har de inte vänner där som de gillar att umgås med?

Mitt barn ville inte vara på fritids mer än absolut nödvändigt. Hen tycker inte om när en massa barn springer runt och skriker hela tiden. Hen tycker om att få ha lugnt runt sig och pyssla med sitt. Leka med en kompis och inte i grupp. Osv. En dag på fritids var rätt utmattande (på ett negativt sätt). Så nä, fritids är inte alltid det där roliga stället där alla kompisar är och där det händer roliga saker hela tiden.
 
-Säg inte aldrig mer! Att flytta ihop igen efter ett halvår är inte tänkbart, så fort mognar han inte. Kan ta fem år! Men om, jag säger OM han blir gör det bra som pappa utan dig, tar vara på sin tid, får ett jobb och behåller det... Du levde så länge med honom innan barnen kom och utan barn orkade du vara morsa åt honom. Fast du sa åt honom en massa gånger tog han inte sina 50%. Risken är stor att han tar första bästa tjej i sina armar, någon som kanske inte har dina kvaliteter. Efter ett långt förhållande som ditt har ni ett start, själsligt band så det är klart du gråter men bandet blir antagligen tunnare med tiden.
Men vilket snömos!
Jaha 0m han skaffar en annan "första bästa tjej" - det är väl inte TS problem?
Varför ska hon "orka vara morsa" åt honom?
 
Mitt barn ville inte vara på fritids mer än absolut nödvändigt. Hen tycker inte om när en massa barn springer runt och skriker hela tiden. Hen tycker om att få ha lugnt runt sig och pyssla med sitt. Leka med en kompis och inte i grupp. Osv. En dag på fritids var rätt utmattande (på ett negativt sätt). Så nä, fritids är inte alltid det där roliga stället där alla kompisar är och där det händer roliga saker hela tiden.
Självklart vet jag att det kan vara så och tänker man på barn med NPF-diganoser är det ju ännu vanligare. Men nu uppfattade jag det som att barnens pappa plötsligt börjat bry sig om att barnen ska få ledigt för att få ha kvar TS hos sig. Det verkar ju inte som om han brytt sig sådär jättemycket om dem innan, han har ju t.o.m. sagt att han inte vill ha dem! Att gå från det till "åååh, men det är klart att de ska vara här, du kan ju också vara det!!" så fort det blir tal om skilsmässa... Nja.
 
Det var ju också ett sätt att säga "stanna kvar hos mig!" på :cautious: Skulle barnen må dåligt av att vara på fritids? Har de inte vänner där som de gillar att umgås med?
Yngsta gillar förskolan. Äldsta avskyr fritids. Hans grannkompisar har inte fritids och på fritids finns det barn som utsatt honom(och andra) så han vill inte vara där. Jag vill inte heller ha honom där pga det som skett
 
Yngsta gillar förskolan. Äldsta avskyr fritids. Hans grannkompisar har inte fritids och på fritids finns det barn som utsatt honom(och andra) så han vill inte vara där. Jag vill inte heller ha honom där pga det som skett
Då tycker jag att du, om det känns bra(!), låter barnen vara hos sin pappa när han har möjlighet att ha dem, men du ska såklart inte bo där då. Är det mycket längre till huset från din lägenhet jämfört med vad det är till skolan? Om inte finns det ju inget som hindrar så sett att barnen är där under "dina" veckor och att du helt enkelt hämtar och lämnar precis som du skulle hämtat och lämnat på fritids annars.
 
Jag kommer att få skriva kontrakt nästa vecka och få nycklarna.

Han tog upp hur jag tänkte kring Juni, han är ju arbetslös och hans kurser kommer vara klara då. Han tänkte på barnen och att han tyckte det kändes jobbigt att de skulle gå på fritids och förskola när jag arbetar.

Så om det var ok för mig så kunde han ha dom så de fick ledigt. Jag fick gärna också sova över i vårt hus då när det var "mina" dagar....


Sen läste jag på Aftonbladet om höjda räntor och fick ångest..
Så nu plötsligt ur det blå ska han bli en toppenpappa för barnen? Seriöst?

Och huset - bankerna har hela tiden tagit höjd för höga räntenivåer när de beviljat lån. Så har banken sagt ja till dig så har de räknat med marginaler för dig. :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
5
· Visningar
354
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 804
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 861
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 785

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp