Hur börja skilja sig med småbarn?

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Framtiden när vi har värderat vårt hus har vi tagit ut mäklare som varit bunden till vår bank (Swedbank) det har inte kostat något. Inte när vi skulle köpa (köpte privat och då behövs mäklarvärdering för att få lån så precis detsamma som i ditt fall) och inte heller när vi la om lånen för att huset pga värdehöjande renovering hade höjts i värde. Enda gången vi betalat mäklaren var för det juridiska som behövde skrivas när vi köpte just eftersom ingen mäklare var inblandad i själva köpet i övrigt.
 
@Framtiden när vi har värderat vårt hus har vi tagit ut mäklare som varit bunden till vår bank (Swedbank) det har inte kostat något. Inte när vi skulle köpa (köpte privat och då behövs mäklarvärdering för att få lån så precis detsamma som i ditt fall) och inte heller när vi la om lånen för att huset pga värdehöjande renovering hade höjts i värde. Enda gången vi betalat mäklaren var för det juridiska som behövde skrivas när vi köpte just eftersom ingen mäklare var inblandad i själva köpet i övrigt.
Det var så. Någon 500 sa den i telefonen.
 
Jag tänker mest. Ska jag tacka ja till lägenheten som språngbräda så jag inte bor kvar med honom, och sen ta ut mäklare osv?

Eller tänka att vi kan bo ihop och fixa alla papper, för att spara på ekonomin.... Därav att jag nämnde lägenheten för honom. Men oavsett hur det går med huset tar det ju tid att hitta bostad.
Med tanke på hur han beter sig hade jag personligen aldrig stannat kvar en minut längre än nödvändigt. Det jag tycker du behöver fundera på är om det är värt att stanna kvar och fixa allt bara för att vara snäll och det är ekonomiskt gynnsamt eller om det är värt att flytta och kunna värna om sina gränser när han tydligt visat att han skiter i dig så länge han får som han vill.

Man måste inte vara snäll vid en skilsmässa bara för att, däremot måste man alltid vara tydlig med vad det är man vill och vad som kommer hända.
 
Bra jobbat! Nu är du ett steg längre fram på vägen, det är ju inte konstigt om du påverkas av hur han reagerar heller. Men det är viktigt att du koncentrerar dig på dig och ditt liv. Elakast på jorden är du definitivt inte och det är helt okej att både vara ledsen och att gråta, var inte så hård på dig själv :heart
 
Tackade ja till lägenheten. Han lät så nedslagen. Varför blir jag helt Depp då. Vill bara gråta .. känner mig som elakast på jorden

Det är du naturligtvis inte, tvärt om är du en empatisk människa som bryr dig om andra :heart Du har tagit hand om hans känlor länge nu och gör det troligtvis helt utan att tänka efter eller vara medeten om det. Men nu är det dags att han tar ansvar och bär sina känslor. När du träffar honom, tänk att hans känslor är en ryggsäck. När han försöker hänga den på dig så ger du tillbaka den till honom.

Grattis till lägenheten, jag hoppas det kommer kännas bra framöver även om det är blandade känslor nu.
 
Tack Buke ❤️ nej jag vet. Det är ju hit jag tänkt i år! Men känns så udda i praktiken. Fast jag skrikgråtsjungit till Utan dig av Miss Li i bilen fylld av besvikelse och bitterhet.

Trotts all skit har vi ju också haft MÅNGA år tillsammans.

Jag sörjer väll kanske mest drömmarna jag hade, och förväntningarna av vad våra liv KUNDE ha varit ... Fan också!!!
 
Tack Buke ❤️ nej jag vet. Det är ju hit jag tänkt i år! Men känns så udda i praktiken. Fast jag skrikgråtsjungit till Utan dig av Miss Li i bilen fylld av besvikelse och bitterhet.

Trotts all skit har vi ju också haft MÅNGA år tillsammans.

Jag sörjer väll kanske mest drömmarna jag hade, och förväntningarna av vad våra liv KUNDE ha varit ... Fan också!!!
Det är en stor sorg. Det gör ont. Och samtidigt betyder det inte att det är fel beslut. Bara att det tyvärr är något du måste få känna och bearbeta.

Stort grattis till lägenheten!
 
Bara måste skriva ur mig någonstans.

Jag är så jäkla ledsen, så ARG!!! Varför måste han vara så älskvärd nu,varför måste han vara så snäll och se så gråtfärdig ut .. att han sörjer att jag flyttar. Inget av hans ilskna hurmör

Och jag sörjer alla glada minnen. Alla guldkorn. Alla fina upplevelser vi haft,

Alla drömmar jag hade, allt jag hoppades på. Det var ju med den han är NU!!!

FÖRBANNAT OCKSÅ!!!

Jävla idiot!! Varför?!? Varför alla JÄVLA spel! Varför alla timmar i datorn och NU sörjer han mig.

Diamond Heart - Alan Walker
 
Bara måste skriva ur mig någonstans.

Jag är så jäkla ledsen, så ARG!!! Varför måste han vara så älskvärd nu,varför måste han vara så snäll och se så gråtfärdig ut .. att han sörjer att jag flyttar. Inget av hans ilskna hurmör

Och jag sörjer alla glada minnen. Alla guldkorn. Alla fina upplevelser vi haft,

Alla drömmar jag hade, allt jag hoppades på. Det var ju med den han är NU!!!

FÖRBANNAT OCKSÅ!!!

Jävla idiot!! Varför?!? Varför alla JÄVLA spel! Varför alla timmar i datorn och NU sörjer han mig.

Diamond Heart - Alan Walker
För att det är så misshandlare beter sig mot sina partners, det är därför partners stannar hos personer som misshandlar. Det är ett jävligt fult beteende och det tar inte bort någonting av hur läget är. Tvärt om, det visar att han hela tiden KUNNAT bete sig snällt osv om han velat, men han vill inte, han vill bara att du ska vara "snäll och lydig" och nu när han inser att det inte går så blir han desperat för att ha dig kvar där han vill ha dig, så som det varit fram tills du till sist fick nog.
 
Såg en lägenhet i ensamt hus idag. Klar att flytta in i. Dock dyrare än huset.

Men pratade med honom när jag kom hem. "vill jag lämna honom så fort? Står jag inte ut mer?"

När jag sa att jag tänkte på att bara ta fram papper och så då nämnde han att han är intresserad av huset, att han kan klara det om han får köpa ut mig med priset vi köpte för. Och att han,om han tar bara räntorna, kan bo billigt i vårt hus. Då jag frågade om jag fick köpa ut honom så är det till marknadsvärdet.

Bara undrar om jag ändock kan behöva flytta in i den lägenheten för att slippa drama med honom under tidens gång, fast det kommer bli assurt med höjd månadskostnad för ett tag. Det var ju så jag tänkte med huset .... Men det skulle bli så mycket billigare ....

Varför måste han vara så trög till att förstå och så verklighetsfrånvänd
Du ska INTE låta honom komma undan med att köpa huset för ert inköpspris.
Du måste ha så du kan starta ditt nya boende med.
 
Att göra något annat blir att göra våld på dela lika. Som att en part skulle få ut vad man satsat i anskaffningsvärde på ett gemensamt fondkonto medan den andra får sin andel plus hela vinsten. Det är helt orimligt. Nu har vi gemensamt investerat 100.000 i den här fonden men nu tycker jag du ska få 50.000 och jag tar 50.000 + vinsten på 89.000.

Möjligtvis tänkbart om den ena parten är extremt givmild och ekonomiskt oberoende, men ändå inte rimligt.
 
Bara måste skriva ur mig någonstans.

Jag är så jäkla ledsen, så ARG!!! Varför måste han vara så älskvärd nu,varför måste han vara så snäll och se så gråtfärdig ut .. att han sörjer att jag flyttar. Inget av hans ilskna hurmör

Och jag sörjer alla glada minnen. Alla guldkorn. Alla fina upplevelser vi haft,

Alla drömmar jag hade, allt jag hoppades på. Det var ju med den han är NU!!!

FÖRBANNAT OCKSÅ!!!

Jävla idiot!! Varför?!? Varför alla JÄVLA spel! Varför alla timmar i datorn och NU sörjer han mig.

Diamond Heart - Alan Walker

Fan ta honom.
Om du behöver omväxling men vill fortsätta som Walker: On My Way eller All falls down - Alan Walker.
 
För att det är så misshandlare beter sig mot sina partners, det är därför partners stannar hos personer som misshandlar. Det är ett jävligt fult beteende och det tar inte bort någonting av hur läget är. Tvärt om, det visar att han hela tiden KUNNAT bete sig snällt osv om han velat, men han vill inte, han vill bara att du ska vara "snäll och lydig" och nu när han inser att det inte går så blir han desperat för att ha dig kvar där han vill ha dig, så som det varit fram tills du till sist fick nog.
☝️☝️☝️x 1000
 
Bara måste skriva ur mig någonstans.

Jag är så jäkla ledsen, så ARG!!! Varför måste han vara så älskvärd nu,varför måste han vara så snäll och se så gråtfärdig ut .. att han sörjer att jag flyttar. Inget av hans ilskna hurmör

Och jag sörjer alla glada minnen. Alla guldkorn. Alla fina upplevelser vi haft,

Alla drömmar jag hade, allt jag hoppades på. Det var ju med den han är NU!!!

FÖRBANNAT OCKSÅ!!!

Jävla idiot!! Varför?!? Varför alla JÄVLA spel! Varför alla timmar i datorn och NU sörjer han mig.

Diamond Heart - Alan Walker
Och igen. Samma hände mig, gråt och löften - och jag gick på det. Flyttade tillbaka, försökte igen, bara för att börja om processen ett halvår senare när det stod klart att det var helt omöjligt att stå ut. Ny flytt och sen dess har jag inte ångrat mig en sekund.

Så du behöver inte testa igen, jag har testat åt dig, det är en dålig idé! 💕
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
5
· Visningar
354
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 803
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 861
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 785

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp