Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad är det som gör att ni inte kan flytta nu? Omålat och fula tapeter kan man ju leva med. Är det inte beboeligt?Två veckor kanske. Beror på hur mycket tid man får över. Min vän och hennes man har ju jobb och barn också.
Nej. Tyvärr inte. Stått öde en tidVad är det som gör att ni inte kan flytta nu? Omålat och fula tapeter kan man ju leva med. Är det inte beboeligt?
Jag hoppas du kommer ut ifrån huset snart, han måste förstå att hans känslor är hans problem nu och att du inte känner något för honom. Det måste han acceptera nu. Skit i hans missbruk, det är ingen idé att ta upp det då han kan komma att använda det som ursäkt till ditt beteende och om han bara ändrar sig så ska du vara kvar. Han måste få in i huvudet att du inte vill vara med honom för du inte känner något för honom.Måste nog tyvärr överge tanken på huset. Det kom överaskningar där. Men har fått hjälp i att söka lägenheter i staden och strax utanför. Jag har ju bil.
Han vill fortfarande prata, "att hans känslor... Om det är dom som är problemet är att jag inte måste ta saker han säger så personligt"
Nä. Men alltså .. Jag är hur Jag är. Han är hur Han är... Vi går inte ihop
"Men om du väntar tills jag lugnat mig?"
Fast tänk om jag vill säga något som GÖR dig arg då?
"Eh, ja. Men alltså ."..
Sen går det ju inte ens att nämna elefanten i rummet. Hans missbruk.
Det är liksom dans på slak lina,men han försöker vara tillmötesgående eftersom han inte vill ha någon förändring.
Väntar spänt på svar på mail imorgon
Jag får lov att återkomma till vad en psykolog sa till mig när jag försökte skilja mig: "Sluta diskutera och börja informera".Måste nog tyvärr överge tanken på huset. Det kom överaskningar där. Men har fått hjälp i att söka lägenheter i staden och strax utanför. Jag har ju bil.
Han vill fortfarande prata, "att hans känslor... Om det är dom som är problemet är att jag inte måste ta saker han säger så personligt"
"Eh, ja. Men alltså ."..
Det är liksom dans på slak lina,men han försöker vara tillmötesgående eftersom han inte vill ha någon förändring.
Det är inte din uppgift att lära dig "hantera" hans misshandel. Det är hans uppgift att inte misshandla. För att duga som partner och pappa är minimum dessutom att behandla dig & barnen med omtanke och respekt.Han vill fortfarande prata, "att hans känslor... Om det är dom som är problemet är att jag inte måste ta saker han säger så personligt"
Exakt detta tror jag är kärnan i att komma vidare!Sluta diskutera och börja informera
Grejen är ju att du inte vill. Du vill inte längre leva med honom oavsett vad han hittar på. Det räcker faktiskt, du behöver inte ha någon annan anledning. Det finns inget som gör att du måste leva med honom vad han än tycker. Vill du inte så räcker det, punkt slut.Måste nog tyvärr överge tanken på huset. Det kom överaskningar där. Men har fått hjälp i att söka lägenheter i staden och strax utanför. Jag har ju bil.
"Eh, ja. Men alltså ."..
Detta är så viktigt! Jag fokuserade en del på misshandelsbiten i mitt inlägg för jag kan inte med att sånt beteende inte påtalas för exakt vad det är. Men det är självklart att det är helt legitimt att avsluta relationer som man inte vill vara kvar i, oavsett anledning. Det kan vara en hur underbart snäll och stöttande partner som helst, det är ändå legitimt.Grejen är ju att du inte vill. Du vill inte längre leva med honom oavsett vad han hittar på. Det räcker faktiskt, du behöver inte ha någon annan anledning. Det finns inget som gör att du måste leva med honom vad han än tycker. Vill du inte så räcker det, punkt slut.
Men ett så märkligt resonemang. Han saknar ju totalt insikt. Menar han att du ska anpassa dig, sänka dina egna mänskliga behov, för att han ska kunna leva vidare som vanligt och slippa ta ansvar??Måste nog tyvärr överge tanken på huset. Det kom överaskningar där. Men har fått hjälp i att söka lägenheter i staden och strax utanför. Jag har ju bil.
"Eh, ja. Men alltså ."..
Men alltså vad är det med män som tror att det är ett effektivt sätt att fixa till sin relation genom att nedvärdera sin partner till ett hormondrivet monsterHan tänker ju fortfarande att vi kan klara det här.
Han sa att han tyckte att det känts så bra sista veckan och att han egentligen inte ville säga något, men över påsk hade jag ju min mens.... Men att det ju varit bättre nu
Han är inte trög eller verklighetsfrånvänd, jag ser någon som försöker manipulera dig för att själv få så stora fördelar som möjligt.Såg en lägenhet i ensamt hus idag. Klar att flytta in i. Dock dyrare än huset.
Men pratade med honom när jag kom hem. "vill jag lämna honom så fort? Står jag inte ut mer?"
När jag sa att jag tänkte på att bara ta fram papper och så då nämnde han att han är intresserad av huset, att han kan klara det om han får köpa ut mig med priset vi köpte för. Och att han,om han tar bara räntorna, kan bo billigt i vårt hus. Då jag frågade om jag fick köpa ut honom så är det till marknadsvärdet.
Bara undrar om jag ändock kan behöva flytta in i den lägenheten för att slippa drama med honom under tidens gång, fast det kommer bli assurt med höjd månadskostnad för ett tag. Det var ju så jag tänkte med huset .... Men det skulle bli så mycket billigare ....
Varför måste han vara så trög till att förstå och så verklighetsfrånvänd
Du får prata en annan typ av klarspråk med honom om du upplever att han inte förstår.Varför måste han vara så trög till att förstå och så verklighetsfrånvänd
Som @Görel var inne på tror jag inte en sekund att den här mannens ambition är att fixa sin relation. Jag tror han trycker ner och underminerar för att han ser att det ger honom fördelar i form av fortsatt makt och kontroll. Det är klassiska strategier. Och effektiva. Istället för att de kommer överens om senaste utflyttningsdatum så förskjuts diskussionen till att TS måste försvara sin status som rationell vuxen människa.Men alltså vad är det med män som tror att det är ett effektivt sätt att fixa till sin relation genom att nedvärdera sin partner till ett hormondrivet monster