Hundvalp i julklapp till mina föräldrar - Ras?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Ängslig
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 93
  • Visningar Visningar 6 649
Ä

Ängslig

Mina föräldrar hade tidigare en West Highland White Terrier, han fick tas bort i äldre dagar bla pga att han blev väldigt grinig och aggresiv.
Han låg i sin koja under trappan och när någon gick förbi rusade han ut och bet i byxan och hängde kvar :rofl:
Han mådde iaf inte bra och det tog hårt på framförallt mamma när han togs bort.

Jag vet att de såsmåningom vill ha en ny hund och jag vill så gärna ge dem en i julklapp! Frågan är vilken ras som kan passa?

De vill inte ha en hund som behöver trimmas som westien behövde.
Utan lite mer lättskött, att borsta går väldigt bra, mamma gillar att pyssla. Hon kan inte gå på jättelånga promenader, men det gör gärna pappa. Dock kanske inte en alltför krävande ras.
Hon är sjukpensionerad så är hemma väldigt mycket så en valp är inga problem.

Några tips på små hundraser som kan passa? (inte chihuahua, de är för små tycker de :D)

Sv: Hundvalp i julklapp till mina föräldrar - Ras?

Mina föräldrar hade tidigare en West Highland White Terrier, han fick tas bort i äldre dagar bla pga att han blev väldigt grinig och aggresiv.
Han låg i sin koja under trappan och när någon gick förbi rusade han ut och bet i byxan och hängde kvar :rofl:
Han mådde iaf inte bra och det tog hårt på framförallt mamma när han togs bort.

Jag vet att de såsmåningom vill ha en ny hund och jag vill så gärna ge dem en i julklapp! Frågan är vilken ras som kan passa?

)

Du kollar väl upp att de verkligen vill ha hunden just nu och "ger" bort den genom ett fint presentkort på valfri ras, valfri tid?

Ja självklart kollar jag med dem först, men något presentkort blir det inte...
Ska köpa en valp som de får till jul.
Det behöver inte diskuteras mer. :D

Ja självklart kollar jag med dem först, men något presentkort blir det inte...
Ska köpa en valp som de får till jul.
Det behöver inte diskuteras mer. :D

Lycka till med uppfödare och att hitta kull som matchar perfekt till julafton.

Och lycka till att hitta en uppfödare som säljer utan att få träffa eller prata med de blivande ägarna.

jätte gullig tanke men som trani sa..
Jag hade aldrig sålt en valp/hund till människor jag inte får träffa.
Spec inte äldre då jag personligen inte tycker de är helt hundra på hur en hund tas om hand på bästa sätt.
Inget personligt mot dina föräldrar utan det är bara så jag tänker när vi har kullar.

Spec inte äldre då jag personligen inte tycker de är helt hundra på hur en hund tas om hand på bästa sätt.
Inget personligt mot dina föräldrar utan det är bara så jag tänker när vi har kullar.

Skojar du?

Jag fattar inte hur folk kan vara så (ursäkta ordvalet) korkade att de avfärdar folk pga deras ålder. Alla "äldre" håller inte hund på samma sätt.

Skittråkigt att det finns "uppfödare" som resonerar så.

Skojar du?

Jag fattar inte hur folk kan vara så (ursäkta ordvalet) korkade att de avfärdar folk pga deras ålder. Alla "äldre" håller inte hund på samma sätt.

Skittråkigt att det finns "uppfödare" som resonerar så.

Och det är diskriminering.. :mad:

En papillon lr en korsning med papillon för dom blir ofta väldigt söta...

Eller en Shetlands Collie dom e ju oxå otroligt söta...

Jag ser iaf inga problem med att du ger dom en hundvalp i julklapp.. De e ju bara att förklara läget för ägaren å att dina föräldrar vet hur man sköter en hund.. Hoppas du hittar någon till jul bara.. Lycka till!!

Avfärdar gör jag inte, men jag säljer inte till NÅGON utan att att ha pratat eller träffat människan.
En gammal pensionär får gärna köpa, om jag får träffa/prata med dom innan.

En papillon lr en korsning med papillon för dom blir ofta väldigt söta...

Eller en Shetlands Collie dom e ju oxå otroligt söta...

Jag ser iaf inga problem med att du ger dom en hundvalp i julklapp.. De e ju bara att förklara läget för ägaren å att dina föräldrar vet hur man sköter en hund.. Hoppas du hittar någon till jul bara.. Lycka till!!

:rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:
Tack för dagens skratt! Hahahahaha :bow:

Fast det var ju inte vad du skrev nyss.

Varför kan inte äldre ta hand om en hund på bästa sätt?

Hur gammal är man när man räknas som "äldre" och tveksam som hundägare...? Bara lite nyfiken, hrm...

när jag läste vad jag skrev märkte jag att det lät som jag drog alla äldre över samma kant vilket jag inte menar.
Äldre för mig är runt pensionsåldern och den erfarenhet jag har är från de jag träffat i den åldern som har hund.
Jag menar inte att de missköter hundar, jag menar mer att de oftare verkar förmänskliga hundarna och skämmer bort dom allt för mkt och sen har dom världens problem med hundar som gör utfall, bits och är allmänt odrägliga.

Jag uttryckte mig klumpigt och menade inte att dra alla över en kant men vanligtvis när man ser äldre som är ute med sin hund(och även de man känner och hälsar på) så är de en hund som hänger i kopplet och gör utfall efter utfall och lilla tanten/gubben klappar och pratar gullgt.

Måste väl bli den bästa julklappen någonsin. (står ju att hon ska kolla med föräldrarna i förväg)

Det räcker ju med ett foto på valpen på julafton, hämtning kan ju ske senare.

Det finns seriösa uppfödare som går med på detta, har en kompis som fick en valp i studentpressent (foto valpen var förliten för att lämna mamma), hennes gamla hund hade tyvärr fått avlivas akut hon hade plander på en ny av samma ras men inte kommit till skott.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 834
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 500
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 861
Senast: Maniac123
·
Hundavel & Ras Hej! Jag funderar på att så småningom skaffa hund och funderar såklart över vilken ras som skulle passa mig. Det jag önskar är en...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 255
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka